سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 43718
|
06:06 - 1399/01/18
نسخه چاپی

استاندارایلام؛

هفته آینده طرح فاصله گذاری گذاری هوشمند در ایلام اجرایی می‌شود

هفته آینده طرح فاصله گذاری گذاری هوشمند در ایلام اجرایی می‌شود
استاندار ایلام گفت: مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی به خوبی عمل کرده و از هفته‌ی آینده این طرح به صورت هوشمند اجرایی خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار،قاسم سلیمانیدشتکیعصر امروز در سیزدهمین نشست ستاد استانی مبارزه باکروناکه با حضور حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و مجموعه اعضا برگزار شد از همراهی خوب مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی اجتماعی تشکر کرد و گفت: همکاری خوب مردم در طرح فاصله گذاری اجتماعی منجر به کاهش آمار مبتلا بهکرونادر استان شده است.

وی ادامه داد: برای تداوم این روند مثبت همچنان نیازمند مشارکت مردم برای در خانه ماندن و دوری از حضور در اجتماعات ودورهمی‌ها هستیم.

سلیمانیدشتکیدر ادامه از مشارکت فعال نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تشکر کرد و گفت: امام جمعه محترم ایلام از روز اول شکل گیری ستاد در تمامی صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند و نقش بی بدیلی ایفا نموده‌اند.

وی در سپس به مشارکت ۹۰ درصدی مردم استان در طرح غربالگری طرح سلامت اشاره کرد و گفت: برای اشراف بیشتر بر جمعیت استان در بحثکرونالازم است تا دو سه روز آینده مابقی مردم استان در طرح غربالگری تستکرونابه آدرس: salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

رئیس ستاد استانی مبارزه باکرونادر ادامه از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از هفته آینده خبر داد و گفت: با توجه به شروع بکار دو سوم کارمندان ادارات از روز بیست و سوم فروردین ماه این طرح در راستای رعایت بهداشت فردی و قطع زنجیره انتقال در حین کار اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح ادارات باید جوری برنامه ریزی کنند که افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای و یا سن بالا هستند در اولویت عدم حضور در محل کار قرار گیرند و مابقی افراد بصورت شیفتی با دوسوم کارمندان در سر کار حضور پیدا می‌کنند. 

سلیمانیدشتکیدر ادامه بر عدم حضور افراد مبتلا به بیماریکرونادر میان جامعه و مردم تاکید کرد و گفت: افراد مبتلا بهکروناباید به شدت از جامعه دور نگه داشته شوند و در صورت حضور آن‌ها در میان مردم و مبتلا کردن دیگران مرتکب جرم می‌شوند و در قبال آن باید پاسخگو باشند. 

استاندار ایلام در ادامه خواستار اعمال مصادیق درون استانی برای شناسایی افراد نیازمند تحت پوشش بسته‌های حمایتی از طرف دولت شد و گفت: وقتی که از مردم خواسته‌ایم شغل و کار خود را تعطیل کنند و در طرح فاصله گذاری اجتماعی مشارکت کنند و امروز نیازمند کمک هستند باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: از آنجا که ستاد استانی اشراف کاملی بر اقشار ضعیف و یا آسیب پذیر از شیوع بیماریکرونادر استان دارد منطقی این است مصادیق کمک و تحت پوشش قرار گرفتن افراد نیز توسط ستاد استانی تعریف شود تا کمک‌ها بصورت هدفمند به افراد ذی‌حق برسد.

 

انتهایپیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب