سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 43708
|
11:14 - 1399/01/17
نسخه چاپی

رئیس سازمان بسیج رسانه ایلام:

انتشار اخبار سریع و صحیح رسانه‌ها مانع از شکل گیری شایعات شد

انتشار اخبار سریع و صحیح رسانه‌ها مانع از شکل گیری شایعات شد
رئیس سازمان بسیج رسانه ایلام، گفت: رسانه‌های داخلی با انتشار سریع و صحیح اخبار مانع شکل گیری شایعات در کشور شدند.

به گزارشايلام بيدار،"محمد علینظری"،رئیس سازمان بسیج رسانه ایلام  گفت: اصحاب رسانه با اقدامات خود جلوه‌های از خود گذشتگی و ایثار کادر درمان در کشور را سریع و صحیح به اطلاع مردم رسانده و با عملکرد مناسبشان مانع از شکل گیری شایعات در جامعه شدند.

وی افزود: انتشار اخبار درست و به موقع نه تنها مانع از اضطراب و نگرانی مخاطبان شده بلکه نقشه‌های کینه توزانه رسانه‌های معاند علیه کشورمان را نیز ابتر گذاشته است، به نحوی که آنها نیز در برخی موارد ناچار از مخابره واقعیت تلخ کشورهای خود در رسانه‌هایشان شده‌اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه ایلام، تصریح کرد: اصحاب رسانه صحنه‌های به یاد ماندنی از گذشت و ایثار مدافعان سلامت را به نمایش گذاشته‌اند و با انتشار خبرهای مربوط به بسیج عمومی مردم ایران در مقابله با کرونا وحدت و همدلی اقشار جامعه را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

علینظری با بیان اینکه دشمن می‌کوشد تا تلاش مسؤولان و دست اندرکاران مقابله با بحران کرونا در کشور را کم اهمیت و ناقص جلوه دهند، ادامه داد: همین رسانه‌ها امروز مجبور به انتشار اخبار سیستم فشل سیاسی و اداری کشورهای خود شده‌اند که این شامل میزان بالای ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن تا ناکارآمدی نظام سلامت کشورهایشان در مقابله با این بحران است.

این مقام مسوول، خاطر نشان کرد: هم اکنون رسانه‌ها با نقش آفرینی خود نقش بسزایی در ایجاد فاصله گذاری اجتماعی ایفا کرده‌اند که این امر موجب کاهش ابتلای هموطنان عزیزمان به بیماری کووید 19 شده است.

وی ابراز داشت: شرایط فعلی نشان داد که رسانه بهترین ابزار مدیریت افکار عمومی در شرایط بحرانی است و کشور ما به دلیل قرار گرفتن در کانون بحران‌های جهانی و منطقه‌ای نیازمند استفاده بهینه از این ابزار است و مسؤولان ذی‌ربط باید با درک این موضوع نسبت به ارتقاء جایگاه تمام رسانه‌ها که در نزد افکار عمومی از اقبال بیشتری برخوردارند هوشمندانه در راستای تامین منافع عموم از آنها بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان  بسیج رسانه استان اضافه کرد: رسانه یک ارزش برای ارکان مردم‌سالاری دینی و دارای یک رسالت در هدایت جامعه است از این رو باید نگاه تخصصی و محوری در بین مسؤولان نسبت به آن نهادینه شود.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب