سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 43696
|
08:19 - 1399/01/17
نسخه چاپی

گیتی قاسمی: ترکیب بازیگران «کامیون» مقبول بود/نقش های کمدی و جدی برایم فرق ندارند

گیتی قاسمی: ترکیب بازیگران «کامیون» مقبول بود/نقش های کمدی و جدی برایم فرق ندارند
بازیگر سریال نوروزی «کامیون» گفت: به‌عنوان یک بازیگر، کمدی یا جدی بودن نقش‌ها برایم معیار اصلی نیست. پیشنهاد‌ها کاری را با توجه به قوت فیلم‌نامه می‌سنجم و اگر آن نقش را دوست داشته باشم و ارزش کارکردن داشته باشد، می‌پذیرم.

به گزارشايلام بيدار، پخش مجموعه تلویزیونی«کامیون» به کارگردانی مسعود اطیابی به‌عنوان سریال نوروزی شبکه دو سیما از نیمه گذشت. این مجموعه تلویزیونی 30 قسمتی در قالب طنز، داستان سه دانشجو و یک راننده کامیون را روایت می‌کند که با مسائل و اتفاقاتی مواجه  می‌شوند.

مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، علی عامل هاشمی، بهنام شرفی، هادی مرتضی‌زاده، بیتا سحرخیز، سپند امیرسلیمانی، نادر سلیمانی، گیتی قاسمی، ماهان عبدی، کامیاب دانشپور، شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، شیوا خسرومهر و خشایار راد ازجمله بازیگران این سریال هستند.

گیتی قاسمی که در سریال «کامیون» ایفاگر نقش «پروانه» است در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: پیش‌ازاین سابقه همکاری با آقای اطیابی را نداشتم. البته کارهایشان ازجمله فیلم‌ها سینمایی تگزاس 1و2 را دیده بودم. به نظر من آقای اطیابی در این دو فیلم نشان داد که در ساخت آثار طنز به یک سبک و ثبات رسیده و کاربلد است.

 

وی اظهارداشت: علاوه بر این، خودم هم دوست داشتم که بعد از تجربه بازی در سریال نمایش خانگی «سال‌های دور از خانه» بازهم تجربه بازی در یک کار کمدی را داشته باشم. فقط مشکلی که داشتم این بود که هم‌زمان با سریال کامیون باید در سریال «می جان» به کارگردانی خانم مرجان اشرفی زاده هم جلوی دوربین می‌رفتم؛ این تداخل کاری کمی مرا نگران می‌کرد.

قاسمی افزود: خوشبختانه نقشی که در کامیون داشتم به‌گونه‌ای بود که نیازی به حضور هر رزوه من نداشت. بااینکه شخصیت بامزه و اثرگذاری است، اما حضورش به نسبت سایر شخصیت‌های اصلی کم است؛ امکان پیوستن من به پروژه سریال کامیون فراهم شد.

 وی عنوان کرد: من از ابتدا می‌دانستم که نقش پروانه چندان طولانی و پررنگ نیست، اما سعی کردم همین نقش کم را هم تا جایی که امکان دارد درست بازی کنم

بازیگر سریال کامیون گفت: بیشتر کارهای سینمایی من ملودرام‌های اجتماعی هستند و کمتر پیش‌آمده که در آثار طنز بازی کنم. البته در تلویزیون هم در کنار سریال‌هایی با مضمون طنز مثل چک برگشتی یا پایتخت1 بقیه کارهایم نقش‌های بسیار سنگینی بودند؛آخرین نمونه هم سریال «روزهای بهتر» آقای دانش اقباشاوی بود که در اپیزود «نامه آخر» نقش یک مادر شهید را داشتم که با نقش‌هایی که تابه‌حال بازی کردم فاصله زیادی داشت.

قاسمی ادامه داد: به‌عنوان یک بازیگر، کمدی یا جدی بودن نقش‌ها برایم معیار اصلی نیست. پیشنهاد‌ها کاری را با توجه به قوت فیلم‌نامه، دغدغه‌های خودم و شرایط کاری و زمانی می‌سنجم و اگر آن نقش را دوست داشته باشم و ارزش کارکرده داشته باشد، می‌پذیرم. البته قبلاً کمی مقاومت می‌کردم که مثلاً در کارهای کمدی بازی نکنم، اما اکنون این‌گونه نیست. بازیگر باید از پس همه نقش‌ها و ژانرها بربیاید.

 

بازیگر فیلم «متری شش و نیم» عنوان کرد: معمولاً  سعی می‌کنم  در سریال‌هایی بازی کنم که مناسبتی هستند و در ایام نوروز یا ماه مبارک رمضان پخش می‌شوند و مخاطبان بیشتری دارند.

وی افزود: در تعطیلات نوروز امسال سریال‌های خوبی از تلویزیون پخش شدند. هم پایتخت 6، هم کامیون و هم دوپینگ مخاطبان زیادی را جذب کردند و من علاوه بر سریال کامیون که در آن بازی داشتم دو سریال دیگر را نیز دنبال کردم. راستش باید به همه عوامل این مجموعه‌های تلویزیونی یک خداقوت بگویم.آن‌ها در شرایط سختی که اسفندماه امسال داشتیم و با آغاز شیوه ویروس کرونا بازهم به تعهد خود عمل کردند و به‌سختی با رعایت شرایط بهداشتی این سریال ها را به آنتن رساندند. به‌این‌ترتیب مردمی که امسال در خانه‌ها مانده بودند توانستند بیننده این سریال‌های جدید باشند.

بازیگر فیلم سینمایی «سد معبر» عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت آقای اطیابی این است که ریسک می‌کند و در کارهای خود به بازیگران جوانی که بااستعداد هستند اما سابقه قابل‌توجهی در کارهای تصویری ندارند میدان می‌دهد. این بسترسازی برای بازیگران جوان کار ارزشمندی است و کمتر کارگردانی به آن تن می‌دهد. آقای اطیابی این شجاعت را داشتند که سه بازیگر جوان را در کنار یک بازیگر کارکشته و باتجربه مثل استاد مهدی هاشمی قرار دهند.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر اطیابی توانست در سریال« کامیون» ترکیبی مقبول از تجربه بازیگران پیشکسوت و استعداد بازیگران جوان را ارائه دهد.

قاسمی افزود: از طرف دیگر، او  به پیشنهاد‌ها بازیگر برای بهتر شدن نقش توجه دارند و به نظرات بازیگر احترام می‌گذارند. من بااینکه اولین تجربه همکاری با ایشان را در کامیون داشتم، اما از این همکاری بسیار راضی هستم.

بازیگر سریال «کامیون» گفت: بازی کردن در کنار آقای مهدی هاشمی یک افتخار بزرگ است. ایشان به معنی واقعی کلمه استاد بازیگری هستند. من پیش از آن‌هم از بازی روان و رفتار حرفه‌ای ایشان شنیده بودم که در جریان تولید سریال کامیون از نزدیک به این موضوع رسیدم. آقای هاشمی بااین‌همه تجربه و سابقه بازیگری با همه بازیگران برخورد یکسانی داشتند که این نشان‌دهنده رفتار حرفه‌ای ایشان بود. فکر می‌کنم هرکسی که با آقای هاشمی برخورد داشته باشد، حرف مرا تأیید کند. از خدا می‌خواهم که به ایشان عمر طولانی و سلامتی بدهد تا بتوانیم بازهم از حضورشان استفاده کنیم.

وی افزود: با بهنام شرفی سابقه همکاری در تئاتر را داشتم و از سال‌های پیش او را می‌شناختم اما با سایر بازیگران جوان سریال ازجمله سپند امیرسلیمانی، علی هاشمی و هادی مرتضی‌زاده سابقه همکاری نداشتم.  همبازی شدن با سپند امیرسلیمانی که بازیگر بسیار باهوش و بااستعدادی است هم واقعاً لذت‌بخش بود.

 قاسمی عنوان کرد: درمجموع گروه سازنده سریال «کامیون» بسیار خوب و همدل بودند. امیدوارم همان‌گونه که تا الان بازخورد خوبی از مخاطبان داشتیم، در ادامه هم اتفاقات خوبی برای این سریال بیفتد.

«کامیون» تا پایان فروردین ۹۹ پخش خواهد شد و هنرمندانی چون شهاب عباسی، سیاوش مفیدی، گیتی قاسمی، شیوا خسرومهر، خشایار راد، آرزو نبوت، فرهاد بشارتی، مهسا طهماسبی، شیدا یوسفی، فرج‌الله گلسفیدی، مرتضی نجفی، مهدی پتکی، حدیث نیکرو، زهره فکور صبور، امیرحسین صالحی، بهناز یادگاری، عباس محبی و امید روحانی در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلمنامه این سریال را شهاب عباسی  بر اساس طرحی از شهروز شکورزاده نوشته است و از دیگر عوامل آن می‌توان به مدیر تصویربرداری: افشین علیزاده، مجری طرح: زهره میلادی، مدیر تولید : محمود ریحان صفت، سرپرست گروه کارگردانی: حمیدرضا علیپور، تدوین: مجید حسنی و مهسا اطیابی ، دستیار هنری: نرگس مشایخی، مدیر برنامه‌ریزی : شیرین خشایی، طراح صحنه: رامین عاشوری، طراح لباس: هما بهجتی، طراح گریم: امید گلزاده،   مدیر صدابرداری: مهیار ریحان صفت، منشی صحنه: پونه خامین،   امورصداگذاری: محمدحسین ابراهیمی، جلوه‌های ویژه کامپیوتری: حسن نجفی، مدیران تدارکات: حسین امینی و علیرضا کفایتی، عکاس: سید حسام اطیابی، روابط عمومی و مشاور رسانه ای: مطهره کشاورز محمدیان و علی کشاورز اشاره  کرد.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد