سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43681
|
08:37 - 1399/01/04
نسخه چاپی

ایلام بیدار از بازیهای محلی گزارش می دهد؛

بازی قلان از بازی‌های سنتی، جذاب و دلپذیر استان ایلام

بازی قلان از بازی‌های سنتی، جذاب و دلپذیر استان ایلام
بازی قلان از جمله بازی‌های سنتی، جذاب و دلپذیر استان ایلام است.

به گزارشايلام بيدار، بازی قلان از جمله بازی‌های سنتی، جذاب و دلپذیر استان ایلام است.

 

بازی قلان موجبات شادابي بازيكنان و تماشاچيان را فراهم می سازد . این بازی معمولاً در حیاط منزل یا در طبیعت خصوصاً در فصل بهار انجام مي شود.

 

در اين بازي دو گروه با نام هاي خاص تشكيل مي شود و با انتخاب يک نفر سرپرست يا مربي در محدوده ی زميني كه آن را خط كشي كرده اند به بازي اقدام مي كنند .

 

این بازی اغلب در هنگام رفتن به طبیعت خصوصاً در فصل بهار انجام می‌شود و با انتخاب یک نفر سرپرست یا مربی در محدوده زمینی که آن را خط کشی کرده‌اند صورت می‌گیرد.

 

 

بازی قلان به دو صورت انجام می‌گیرد؛ نخست به صورت دو نفره و مبارزه تن به تن و دیگری به صورت جمعی.

 

حال اگر تن به تن باشد دو نفر از هر دو گروه وارد دایره میدان بازی می‌شوند و هر کدام از پای درآید بازنده است و آن که برنده باشد اگر توان لازم را داشته باشد می‌تواند مجدداً با حریف دیگری مسابقه دهد. این مبارزه تا آخرین نفر هر گروه ادامه دارد.

 

دو بازیگر با شانه‌های خود سر و کار دارند. دو شانه راست یا دو شانه چپ، ضربات از مرفق تا انتهای بالایی دست است و در حین بازی هر ضربه‌ای به غیر از شانه به شانه انجام بگیرد خطاست و انجام دهنده از بازی خارج می‌شود.

 

تمام بازیگران در حالت بازی با یک پا، پای دیگر خود را از پشت تنه با دست محکم می‌گیرند و در حالت بازی یکی رو به پشت، یکی رو به جلو مبارزه می‌کنند تا خطرات ضربات پیش نیاید.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد