سرویس: اقتصادی
کد خبر: 43641
|
09:35 - 1399/01/15
نسخه چاپی

افزایش ۴۷ درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن/ نرخ سود تسهیلات تغییر نکرد

افزایش ۴۷ درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن/ نرخ سود تسهیلات تغییر نکرد
مدیر امور اعتباری بانک مسکن در حالی از افزایش 47 درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن در سال 99 تا 250 میلیون تومان خبر داد که نرخ سود این تسهیلات مشابه سال گذشته همان 18 درصد باقی مانده و تغییر نکرد.

به گزارشايلام بيدار،محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه سقف تسهیلات ساخت مسکن در تهران به 250 میلیون تومان افزایش یافته است گفت: سقف تسهیلات ساخت مسکن بر اساس مصوبه هیات مدیره بانک مسکن با ۴۷ درصد افزایش به 250 میلیون تومان،مراکز استانها و شهرهای بالای 200 هزار نفر 230 میلیون تومان و در شهرهای زیر 200 هزار نفر به 180 میلیون تومان رسیده است.

علمداری در پاسخ به این سوال که سازندگان مسکن نرخ سود این تسهیلات را بالا می دانند اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن در سال 99 نیز همان 18 درصد خواهد بود.

وی افزود: به هر حال رشد 47 درصدی سقف تسهیلات تا 80 درصد هزینه های ساخت را پوشش خواهد داد اما آنچه که مشخص است این است که بانک مسکن هم محدودیت هایی در پرداخت تسهیلات دارد و این نرخ همان نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

به گفته وی، آمار مشارکت مدنی تسهیلات ساخت مسکن در سال 98 نسبت به سال 97 بالغ بر 51 درصد افزایش داشته است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه به طور متوسط هزینه ساخت مسکن دو و نیم میلیون تومان است گفت: افزایش 47 درصدی سقف تسهیلات ساخت مسکن می تواند تا 80 درصد هزینه‌های ساخت منهای هزینه های صدور پروانه ساختمانی و قیمت زمین را پوشش دهد.

علمداری افزود: بخش مسکن به دلیل ارتباط مستقیم با 135 شغل می تواند محرک خوبی برای اقتصاد کشور و سایر صنایع باشد پس رونق بخش مسکن در سال جاری که به نام جهش تولید نامگذاری شده می تواند به تحقق این شعار کمک بسیاری کند.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد