سرویس: سیاسی
کد خبر: 43625
|
10:00 - 1399/01/14
نسخه چاپی

تشکیل ستادهای حمایت از بیکارشدگان کرونایی

تشکیل ستادهای حمایت از بیکارشدگان کرونایی
رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ۴ استاندار بر تشکیل ستادهای حمایت از بیکارشدگان در شرایط بحران کرونا تاکید کرد.

به گزارشايلام بيدار،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس با کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر و استانداران آذربایجان غربی، کردستان و گیلان، ضمن بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا و کنترل ترددها در این استانها، خواستار ایجاد ستادهای استانی برای کمک رسانی به  افرادی شد که شغل خود را در بحران کرونا از دست داده اند.

رئیس مجلس در تماس با کریم همتی، سرپرست جمعیت هلال احمر در جریان آخرین اقدامات هلال احمر در مقابله با شیوع کرونا و همچنین روند  امدادرسانی این نهاد در مناطق سیل زده قرار  گرفت و خواستار استمرار خدمات  آموزشی و  اجتماعی این جمعیت برای مهار کرونا  شد.

لاریجانی با قدردانی از گروه های داوطلب  فعال در جمعیت هلال احمر افزود: فرهنگ داوطلبی و امدادرسانی برای تامین سلامت عمومی باید حفظ و تکریم شود.

رئیس مجلس همچنین تجربه هلال احمر‌ در  استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران برای مبارزه با کرونا را موثر و قابل اجرا در دیگر بخش های کشور خواند و افزود:خیرین  تاکنون گام های خوبی در مقابله با گسترش بحران برداشته اند که جای قدردانی دارد. 

وی همچنین در تماس های جداگانه با استانداران  آذربایجان غربی، کردستان و گیلان ، ضمن بررسی آخرین تحولات کرونا در این استان ها، وضعیت کنترل  تردد در استان های مذکور را مناسب و در  قطع چرخه  انتقال کرونا  اثربخش توصیف کرد و افزود: البته  انتظار مردم این بود  که  کنترل ترددها زودتر صورت بگیرد‌.

لاریجانی در این گفت و گوها  همچنین  بر لزوم توجه استانداران  به  کارگران روز مزد،  افرادی که شغل خود را در بحران کرونا از دست داده اند  و اشخاص فاقد شغل تاکید کرد و گفت:  لازم است هر یک از استانداران، در استان خود ستادهایی را برای کمک رسانی به این اقشار ایجاد  و با کمک خیرین و نهادهای مختلف ، بسته هایی حمایتی را در بین افرادی که شغل خود را از دست داده اند و اشخاص فاقد شغل توزیع نمایند.

براساس این گزارش، در آغاز این گفت و گو ها،  سرپرست جمعیت هلال احمر و استانداران گیلان، کردستان و آذربایجان غربی، گزارش های مجزایی از اقدامات صورت گرفته  در مقابله با کرونا ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب