سرویس: اقتصادی
کد خبر: 43608
|
10:24 - 1399/01/13
نسخه چاپی

جزئیات اختصاص 623 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی

جزئیات اختصاص 623 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی
رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص 623 هزار میلیارد تومان منابع برای تکمیل و اجرای طرح‌های عمرانی در سال‌ جاری خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،محمد باقر نوبخت امروز در حاشیه نشست جهش تولید در محل سازمان برنامه و بودجه که بخشی از آن به صورت مستقیم از شبکه خبر پخش شد، اعلام کرد: با توجه به اینکه به خاطر بیماری کرونا بخش عمده‌ای از تولید خدمات دچار مشکل شده و بخشی از کسب و کارها نیز دچار آسیب شده‌اند، بنابراین در راستای سیاست جهش تولید قرار شد، پروژه‌های عمرانی و تولیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کنیم تا این کاهش تولید جبران شود.

وی گفت: در این راستا قرار شد منابع محدودی که در اختیار دولت قرار دارد صرف پروژه‌هایی شود که دارای ارزش افزوده بیشتری است و امروز که در حوزه طرح‌های وزارت راه و شهرسازی بحث شد، وزیر مربوطه طرح‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در 8 محور ریل، مسکن، واحدهای مسکونی و آزاد راه مطرح کرد.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجهحدود 623 هزار میلیارد تومان منابع تعریف کردیمکه این منابع با اولویت به طرح‌های نیمه تمام که تکمیل آن در مراحل پایانی است اختصاص می‌یابد.

وی ادامه داد: اولویت با طرح‌های نیمه تمامی است که با اختصاص این اعتبارات در سال جاری به اتمام برسد. در این راستا حداقل 1800 کیلومتر راه‌آهن جدید، هزار کیلومتر راه‌آهن موجود که توان دو خطه شدن دارد، 600 کیلومتر احداث آزاد راه جدید، 850 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی تکمیل شود و 300 هزار واحد مسکونی تکمیل خواهد شد.

نوبخت این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم گفت: در ستاد برنامه ‌ریزی راهبردی برای جهش تولید این طرح‌ها بررسی می‌شود که بالغ بر 87 هزار میلیارد تومان ظرف ماه آینده به طرح‌های عمرانی که تا پایان سال افتتاح می‌شود اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: با تزریق منابع به طرح‌های عمرانی می‌خواهیم وضعیت اشتغال و تولید که از بیماری کرونا متاثر شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جبران کنیم. در بخش تولید نیز برخی از واحدها بیش از ظرفیت سال‌های قبل فعال شده و کار می‌کنند و اولویت با طرح‌های عمرانی است که امسال با این منابع به پایان برسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: فردا که روز طبیعت و تعطیل است، اما در عین حال هم دولت و هم سازمان برنامه و بودجه جلسه می‌گذارند و طی روزهای آینده نتیجه کار کمیته تخصصی که پیشنهاد‌های وزیر راه و شهرسازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی می‌کنند، در ستاد جهش تولید جمع‌ بندی می‌شوند. چون منابع ما محدود است اولویت با طرح‌هایی است که زودتر به پایان می‌رسد.

نوبخت همچنین گفت: در جلسه آینده جهش تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح‌های اولویت‌دار خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح می‌کند و بررسی خواهد شد. در جلسه قبل جهش تولید هم سرپرست وزارت جهاد کشاورزی طرح‌های این بخش برای افزایش تولید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کرد و امروز هم وزیر راه و شهرسازی طرح‌های این بخش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب