سرویس: سیاسی
کد خبر: 43583
|
08:30 - 1399/01/13
نسخه چاپی

«یوم الارض» بخش جدانشدنی از زندگی سیاسی و مبارزاتی مردم فلسطین است

«یوم الارض» بخش جدانشدنی از زندگی سیاسی و مبارزاتی مردم فلسطین است
وزارت امور خارجه کشورمان با صدور بیانیه ای ضمن گرامی داشت روز زمین در فلسطین تاکید کرد: یوم الارض بخش لاینفکی از زندگی سیاسی و مبارزاتی مردم فلسطین است که در اعتراض به خشونت و تبعیض نژادی شکل گرفته و تداوم یافته است.

به گزارشايلام بيدار،وزارت امور خارجه در بیانیه ای به مناسبت روز سرزمین فلسطین تاکید کرد: ۳۰ مارس مصادف است با سالگرد روز زمین در فلسطین. یوم الارض در تاریخ و فرهنگ مبارزاتی مردم فلسطین، یادآور اعتراض و فریاد مردم تحت اشغال فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست است که پس از اشغال سرزمین فلسطین، اقدام به غصب و مصادره زمین‌های ساکنان اصلی سرزمین فلسطین و اسکان صهیونیست‌های مهاجر به جای آنان نمودند.

این روز نقطه عطفی در روند مبارزه و مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و در نتیجه، یوم الارض همچنان بخش لاینفکی از زندگی سیاسی و مبارزاتی مردم مظلوم فلسطین است که در اعتراض به خشونت، تبعیض نژادی، مصادره زمین، ویران سازی روستاها و آواره شدن فلسطینی‌ها شکل گرفته و تداوم یافته است.

جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره مبارزات مردم فلسطین و تجلیل از مقاومت صبورانه مردم این سرزمین، ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و طرح جانبدارنه و خلاف اصول و حقوق بین الملل آمریکا موسوم به معامله قرن، اعلام می‌دارد که استقرار صلح پایدار و عادلانه در منطقه تنها با ادامه مقاومت تا رفع کامل اشغال فلسطین، بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین خویش، تعیین نظام آینده فلسطین براساس همه پرسی با حضور کلیه ساکنین اصلی آن و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی بیت المقدس، میسر خواهد بود.

وزارت امور خارجه در این بیانیه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در فلسطین، آزادی فوری اسرای فلسطینی در بند اسرائیل و پایان محاصره غزه و ضرورت ارسال کمک‌های انسانی و بهداشتی به مردم تحت اشغال فلسطین را مورد تاکید قرار داده و از سازمان‌ها و مجامع بین المللی خواسته است تا به وظیفه انسانی و قانونی خود در قبال مردم فلسطین عمل نموده و مانع تداوم جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس و سیاست‌های نژاد پرستانه این رژیم در فلسطین اشغالی شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب