سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43538
|
08:10 - 1399/01/11
نسخه چاپی

گزارش مدیر حوزه علمیه ایلام از فعالیت های طلاب جهادی؛

۱۵ اکیپ شبانه روز پای کار ضدعفونی معابر عمومی/ ۲۴ طلبه در یک قدم مانده تا منزل آخر با اموات کرونایی

۱۵ اکیپ شبانه روز پای کار ضدعفونی معابر عمومی/ ۲۴ طلبه در یک قدم مانده تا منزل آخر با اموات کرونایی
مدیر حوزه علمیه استان ایلام از کمک به بیماران کرونایی در بیمارستان ها، ضدعفونی معابر عمومی، تولید ماسک، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی بین نیازمندان، تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی توسط طلاب و روحانیون جهادی استان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین وعد مراد بیگی ، با اشاره به فعالیت جهادی طلاب و روحانیون استان ایلام در جبهه حفظ سلامت مردم، گفت: ویروس کرونا این روزها تبدیل به مسئله مهمی برای کشور شده است، از همین رو لازم بود همه به میدان آیند و این ویروس را ریشه کن کنند.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام افزود: در این بین حوزه های علمیه، طلاب و روحانیون بر اساس وظیفه ذاتی خود و برای رفع این مشکل و خدمت رسانی اجتماعی و حفط سلامت به مردم، هر آنچه در توان داشتند را وارد میدان کردند.

۱۵ اکیپ شبانه روز پای کار ضدعفونی معابر عمومی

وی ادامه داد: طلاب و روحانیون ایلامی هم مردم را تنها نگذاشته اند و در همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا در ایلام، با عشق برای خدمت رسانی به مردم در عرصه های ضد عفونی کردن معابر، خیابان ها، امکان تجاری و ... با ۱۵ اکیپ و به صورت شبانه روز و توزیع اقلام بهداشتی و معیشتی با بیش از ۲۰۰ بسته در بین نیازمندان کار خود را آغاز کردند.

تولید ماسک و توزیع بین مردم

حجت الاسلام والمسلمین مراد بیگی اضافه کرد: یکی از فعالیت هایی که مورد توجه و استقبال مردم و خیرین قرار گرفت و اقدام به حمایت و پشتیبانی کردند، راه اندازی کارگاه تولید ماسک با حضور طلاب و روحانیون جهانی بوده است. در این کارگاه روزانه ماسک ها تولید و در اختیار مردم قرار می گیرد.

خدمت رسانی طلاب به بیماران کرونایی

وی اظهار کرد: حضور طلاب در بیمارستان های استان و کمک به بیماران کرونایی موضوعی بود که خیلی مورد توجه مردم و استقبال پزشکان قرار گرفت. مسئله ای که موجی از شادی را هم به همراه داشته است. این مسئله و سایر اتفاقات باعث شد مردم به حوزه و روحانیت دلگرم تر شوند.

کفن و دفن اموات کرونایی

مدیر حوزه علمیه استان ایلام ادامه داد: مسئله مهمی که این روزها باید به آن اشاره کرد، تجهیز، تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی است. مسئله ای که اگر پروتکل بهداشتی در آن رعایت نشود، ممکن است مشکلات برای طلاب و روحانیون جهادی که کار غسل، کفن و دفن اموات را انجام دهند، به وجود بیاورد. به هر حال این کار باوجود خطر انتقال ویروس هر روز با حضور ۲۴ طلبه برادر و خواهر در حال انجام است.

جریان آموزشی طلاب تعطیل نیست

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی به فعالیت های آموزشی طلاب استان ایلام هم اشاره کرد و گفت: در استان ایلام ۷ مدرسه علمیه، ۴۹۰ طلبه و ۳۵ استاد فعالیت دارند و در این ایام کرونایی مشغول تحصیل در فضای مجازی  می باشند، به این صورت که هر روز صوت اساتید در کانال ها بارگذاری و طلاب با گوش دادن به آنها تقریرات درس را می نویسند و ارسال می کنند.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب