سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 43528
|
07:04 - 1399/01/12
نسخه چاپی

مروری بر اتفاقات سال 98 درشهرستان ایوان؛

از افتتاح طرح های محرومیت زدایی تاپروژه‌های نیمه تمامی که تمام شد/نوردایوان؛همچنان خاموش

از افتتاح طرح های محرومیت زدایی تاپروژه‌های نیمه تمامی که تمام شد/نوردایوان؛همچنان خاموش
شهرستان ایوان در سال 98فرازوفرودهای زیادی داشت از افتتاح طرح های محرومیت زدایی تاپروژه‌های نیمه تمامی که تمام شد.

به گزارشايلام بيدار،در تقویم رسمی کشورمان امروز دوازدهم فروردین ماه است این بدان معنا است که در12روز از سال 1399گذشته است سالی که رهبر معظم انقلاب آن را سال جهش تولید نامگذاری کردند.

پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار در این گزارش قصد دارد که گریزی بر اتفاقات صورت گرفته در شهرستان ایوان در سال 98بزند وبرخی از آنها را تشریح نماید.

 

در ایام اربعین نیز شهرستان ایوان به عنوان مسیر ارتباطی رسیدن به مرز مهران روزانه پذیرای خیل عظیمی از زائران اباعبدالله الحسین بود زائرانی که از نقاط مختلف کشورمسیر این شهرستان  را برای رسیدن به مرزمهران انتخاب کرده بودند.

از همان ابتدای حرکت زوارموکب های پذیرایی آماده پذیرایی از زائران بودندخادمانی که در بیش از 20موکب به زوار ابا عبدالله الحسین خدمت رسانی می کردند.

 

 

برگزاری یادواره حماسه تنگه کوشک وبمباران هوایی شهر زرنه

 

این یادواره روز پنج‌شنبه سوم مرداد، ساعت ۱۸ در یادمان شهدای تنگه کوشک «دوراهی روستای ویله به سمت سومار» با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار دکتر «حسن رستگارپناه» مسئول سابق قرارگاه حمزه سیدالشهدا و مسئول معاونت امنیت پایدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خیل عظیمی از مردم وخانواده های معظم شهدا وایثار گر برگزار  شد.

 

آبرسانی به عشایر ایوان

دو پروژه تامین آب عشایر بانکول و درگه و تامین آب سیاهگل، پلیه، گیلانه، چشمه مهرو و روان شهرستان ایوان از دیگر پروه هایی بود که در سال 98 کلنگ اغاز آن برزمین زده شد.

یاتوجه به تعداد خانوارهای عشایری شهرستان ایوان واهمیت آبرسانی به آنان این پروژه یکی از پروزه هایی بود که با بهره برداری از آن خانوارهای عشایری از نعمت آب برخوردار خواهند شد.;که خوشبختانه این پروژه ها تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

 

چهار مسکن محرومان شهرستان ایوان به بهره برداری رسید

 

باحضور فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان دردهه  مبارک فجر چهار مسک محرومین شهرستان ایوان به بهره برداری رسید.

این واحد های مسکونی در روستاهای باباگیر ،چهار مله ،و شهرک اندیشه با همت سپاه و بسیج سازندگی احداث شد.

 

تعطیلی کارخانه نورد ایوان

شهرک صنعتی ایوان یکی از شهرکهای صنعتی استان ایلام است که با داشتن مراکز تولیدی در زمینه های مختلف فعالیت می کند و زمینه اشتغالزایی افراد زیادی را فراهم کرده است.

یکی از مراکز صنعتی این شهرک کارخانه نورد است که طی سالهای گذشته در سطح شهرستان فعالیت خود را آغاز کرد و زمینه اشتغالزایی بیش از یکصد نفراز جوانان شهرستان ایوان را فراهم کرد.

اما متاسفانه چند ماهی است است که این مرکز تولیدی تعطیل شده است که  این امر گلایه کارگران را فراهم آورده است.

 

اما از کنار بسیاری از اتفاقات ۹۸ که بگذریم. کرونا یکی از اصلی ترین اتفاقات سال ۹۸ بود. شهرستان ایوان بعد از مرکز استان بیشترین امار را در روزهای نخست به خود اختصاص داد همین موضوع باعث شد تا دلهره ای در بین مردم ایجاد شود.

در این شهرستان  نیز مانند تمامی نقاط  کشور تیم های درمانی و پزشکی در خط مقدم این جبهه شروع به فعالیت کردند و جانانه در مقابل این ویروس منحوس ایستادند.

در کنار کادر درمانی این جهادگران و روحانیون و تیم های مردمی بودند که برای جبران کمبودها و کمک به مسئولین به خط شدند و به میدان آمدند و بار دیگر نشان دادند که مردم ایران مردم مواجهه با لحظه های سخت هستند.

 حضور روحانیت و گروه های جهادی ومردمی در خیابان ها برای ضد عفونی کردن جایگاه های مختلف، حضورشان در بیمارستانها برای دلگرمی دادن به بیماران و کمک به کادر پزشکی و ایجاد کارگاه تولید ماسک و محلولهای ضد عفونی کننده از جمله فعالیت هایی بود که در این ایام انجام شد.

 

 

 حال 12روز است که  وارد سال ۹۹ شده ایم سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال «جهش تولید» نامگذاری شده است. نگاهی به ظرفیت های فعال شده مردمی در سال ۹۸ نشان می دهد که با به کار گیری این ظرفیت ها می توان حرکت های بزرگی را در عرصه تولید به نمایش گذاشت. همچنین استان مرکزی به عنوان استانی صنعتی خود یکی از مهم ترین استان های هدف این شعار است که مسئولین کشوری و استانی باید توجه تمام و کمال خود را نسبت به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب