سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43471
|
08:20 - 1399/01/09
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

ایلام دارای ظرفیت های لازم برای جهش تولیداست

ایلام دارای ظرفیت های لازم برای جهش تولیداست
استاندار ایلام گفت: سال گذشته برای سفر ریاست محترم جمهوری به استان قریب ۲۱ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه آماده شد که ظرف یکی دو ماه آینده این میزان با به ثمر رسیدن پروژه مهم الفین به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد که این میزان قریب ۷۵ برابر بودجه عمرانی استان براورد می شود.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی دشتکی" با اعلام این خبر گفت:  رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری سال ۹۹ به عنوان جهش تولید ضرورت ها و نیازهای امروز جامعه را محور اساسی این شعار قرار داده اند و قطعا تحقق این شعار نسخه شفابخش برای درمان مسائل و مشکلات امروز کشور است.

وی اظهار کرد: در دو سه سال اخیر دشمن تمام توان و ظرفیت خود را برای فشار بر اقتصاد و از کار انداختن  تولید و اشتغال کشور به کار بسته است اما استقامت و پویایی ملت سلحشور ایران اسلامی موجب یاس و ناامیدی آنها شده است.

استاندار ایلام در ادامه به ظرفیت های موجود در تحقق شعار سال در استان پرداخت و گفت: در سال گذشته اتفاقات مثبت و بسیار خوبی در استان در حوزه های مختلف رخ داد که امروز در بحث زیرساخت جهش تولید قابل طرح است. 

وی به سرمایه گذاری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومانی در استان اشاره کرد  و گفت: در این سال استان ایلام به عنوان امن ترین استان کشور برای سرمایه گذاری شناخته شد  به طوری که با رشد بالای ۲۰۰ درصد در ردیف ۷ استان برتر کشور در این زمینه قرار گرفت.

استاندار ایلام  افزود: برای سفر ریاست محترم جمهوری به استان قریب ۲۱ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه آماده شد که انشاء الله ظرف یکی دو ماه آینده این میزان با به ثمر رسیدن پروژه مهم الفین به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد که این میزان قریب ۷۵ برابر بودجه عمرانی استان براورد می شود و این یک اتفاق عظیم در راستای توسعه استان است که می تواند به یک جهش مهم در تولید و اقتصاد استان منجر شود.

نماینده عالی دولت در ادامه به خیز بلند حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی برای جهش اقتصادی در استان و کشور اشاره کرد و گفت: در این چند سال نظام و دولت سرمایه گذاری های مهم و عظیمی در استان انجام داده است که از آن جمله می توان به اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان به میادین مشترک نفتی استان، سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومانی در پروژه های لرزه نگاری و اکتشاف میادین نفتی در مناطق مختلف استان ازجمله ایوان، چرداول، ایلام، آبدانان و دهلران، سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰۰ میلیون دلاری در پتروشیمی و NGL  دهلران، آغاز عملیات اجرایی پروژه مهم طرح نگه داشت میدان نفتی پایدار غرب و آبان با سرمایه بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان، تقویت چاه‌های گاز استان با اعتبار ۱۳۰ میلیون یورو و  سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان در پروژه pp پتروشیمی ایلام اشاره کرد.

استاندار ایلام ادامه داد: انجام مقدمات اجرای پتروشیمی مهران، دره شهر و هلیلان، آماده شدن زمینه اجرای فاز دو پالایشگاه گاز استان، فراهم شدن بهره برداری از فاز دو پتروشیمی ایلام از دیگر اقدامات مهمی است که میتواند در تحقق شعار سال امسال باعث جهش تولید در استان شود. 

سلیمانی در ادامه به بهبود وضعیت نرخ بیکاری استان اشاره کرد و گفت: ظرف یکی دو سال گذشته با انجام تمهیدات ویژه از جمله ایجاد سرمایه گذاریهای بزرگ در استان و ارائه تسهیلات اشتغالزایی در رفع موانع تولید، احیاء و راه اندازی طرح ها و پروژه های تولیدی در ستادهای اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باعث ایجاد بیش از ۶ هزار اشتغالزایی شد تا نرخ بیکاری استان تک رقمی شود و روند مثبتی به خود بگیرد بطوری نرخ بیکاری استان از بالای ۱۷ درصد در قبل از دولت تدبیر و امید به ۱۲.۷ در سال ۹۶ و امروز به ۸.۱ درصد رسیده باشد.

وی به آماده شدن زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله و استفاده بیشتر از ظرفیت مرز در جهت توسعه و تولید استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به دستور معاون اول رئیس جمهور مبنی بر ایجاد و راه اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت های این مرز نیز در حال ساخت است تا استان ایلام نقش حائز اهمیت خود را در شرایط امروز کشور در مراودات تجاری و بازرگانی و اقتصادی با کشور عراق ایفا کند.

استاندار ایلام  به دیگر ظرفیت‌های مرز در جهت توسعه استان اشاره کرد و گفت: با وجود توسعه کمی و کیفی زیرساخت های اربعین و افزایش تردد زوار از ۵۰ درصدی در سال ۹۶ به بیش از ۶۵ درصد در سال های ۹۷ و ۹۸، شاهد افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی و اقتصادی در مرز مهران بودیم.

سلیمانی تاکید کرد: امروز یک وحدت و همدلی مثال زدنی در استان ایلام بین مردم و مسئولان وجود دارد که حاصل این اتفاق مهم را می توان در مبدل ساختن بحران سیل فروردین ماه ۹۸ به یک فرصت برای جذب اعتبارات بیش از ۳ برابر بودجه عمرانی استان، ایجاد حماسه بزرگ اربعین و رفتار منطقی و بدور از تنش مردم استان در قضایای اصلاح قیمت بنزین دید.

 وی آینده پیش روی استان را روشن اعلام کرد و گفت: قطعا این وحدت و آرامش، هماهنگی، همدلی، همفکری و همراهی لازم بین همه دستگاه های اجرایی و نهادهای حاکمیتی استان و مردم به همراه دیگر ظرفیت های استان باعث هم افزایی در جهت توسعه و جهش تولید استان در فضای پیش رو خواهد بود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد