سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43370
|
07:27 - 1399/01/06
نسخه چاپی

مدرس دانشگاه در گفتگو با ایلام بیدار:

تحقق شعار سال موجب خودکفایی و رفع وابستگی می شود

تحقق شعار سال موجب خودکفایی و رفع وابستگی می شود
مدرس دانشگاه گفت: با عملیاتی کردن شعار سال می‌توان به خودکفایی و رفع وابستگی دست یافت.

به گزارشايلام بيدار، "ایوب عزیزی"، مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار در ملکشاهی با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم  انقلاب اسلامی گفت: از سالهای  قبل رهبر حکیم انقلاب با تأکید بر تولید محصولات داخلی و حمایت از کالای داخلی و مصرف محصولات داخلی تأکید دارند تا دولتمردان و دست اندرکاران کشور  توان خود را بر افزایش  تولید در داخل و کم کردن واردات متمرکز کنند.

 

وی اظهار کرد: شعارهای  چند سال  اخیر هر کدام کلید واژه‌ رهایی از وابستگی و کسب  استقلال و بهبود وضع معیشتی است. 

 

عزیزی افزود: با عملیاتی کردن شعار سال می‌توان به خودکفایی و رفع وابستگی دست یافت.

 

مدرس دانشگاه گفت: متاسفانه در طی چند سال گذشته آنچه که شاهد بوده‌ایم در برخی موارد  سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی  اجرایی نشده  و  گاهی در جهت نابودی تولید ، ضعف کشاورزی و کاهش تولید داخلی پیش رفته است.

 

وی تصریح کرد: از بین رفتن کارگاه‌های تولیدی کوچک و کشاورزی به معنی کوچ بیشتر روستائیان به حاشیه‌ی شهرها و افزایش حاشیه‌ نشینی ، زاغه نشینی و نابودی تدریجی روستاها و برهم خوردن بافت جمعیتی مولّد کشور و تبدیل آن به جمعیتی غیرمولّد و مصرف کننده است.

 

عزیزی تاکید کرد: جهش تولید را باید از خانواده‌ها شروع کنیم. برای رونق تولید باید تولیدات داخلی به مصرف برسد، پس در راستای سفارشات همیشگیِ رهبر معظّم انقلاب ما باید با مصرف تولیدات داخلی هر کدام به نوبه‌ی خود در چرخش سریعتر این چرخه‌ی تولید سهیم و آب به آسیاب تولید داخلی بریزیم.

 

مدرس دانشگاه ادامه داد: با مصرف بیشتر محصولات داخلی زمینه‌ی رقابت بین شرکتهای تولیدی داخلی افزایش و به تدریج کیفیّت اجناس تولیدی در داخل نیز افزایش می‌یابد و با افزایش شرکت‌های تولیدی قیمتها نیز به تدریج کاهش می یابد.

 

وی ادامه داد: جهش و رونق تولید یعنی پول کشور را صرف واردات و خرید اقلامی نکنیم که پیش از این خود ما تولید می کردیم. جهش و رونق تولید یعنی وارد شدن به جهاد مبارک مصرف تولیدات داخلی و تولید در سطح خانواده ها حتی تولید چند تخم‌مرغ و یا یک تکّه لباس و ... خانواده باشد.

 

عزیزی با تاکید بر حمایت از تولید داخل گفت: باید از مصرف کنندگی محض به سمت تولید در سطح خانواده ها پیش برویم، تصور کنید که اگر فقط ۱۰۰ هزار خانوار ایرانی به طور محدود به تولید محصولات کشاورزی ، شیر و پروتئین مصرفی خود و اطرافیانشان بپردازند چه نشاط و سرزندگی در بین مردم ایجاد و چه اندازه به تولید داخلی کمک خواهد شد.

 

مدرس دانشگاه اذعان کرد: رونق تولید و جهش تولید یعنی به بزرگی خود و کشورمان اعتقاد و اعتماد داشته باشیم.، رونق تولید و جهش تولید یعنی به این باور برسیم که کلید حلّ مشکلات در داخل و دست خودمان است نه دست دیگران. رونق تولید و جهش تولید یعنی مصرف محصول کشاورزی داخلی را به مصرف محصول خوش آب و رنگ خارجی که عمدتاً تراریخته و سرطان زاست ترجیح دهیم.

انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب