سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 43339
|
21:18 - 1399/01/04
نسخه چاپی

کرونا بساط سوءاستفاده‌گران فرهنگی را برپا کرد/ دستگاه قضا و مسئولان ذیربط با خاطیان برخورد قانونی کنند

کرونا بساط سوءاستفاده‌گران فرهنگی را برپا کرد/ دستگاه قضا و مسئولان ذیربط با خاطیان برخورد قانونی کنند
جبار آذین گفت: از یک سو که جامعه نیازمند توجه مسئولان فرهنگی، سینمایی و تلویزیونی به نیاز مخاطب در این شرایط است اوضاعی را پدیدار کرده که منجر به سوءاستفاده برخی از فرصت طلبان عرصه های فرهنگی شده است، تعدادی از فیلم هایی که در گذشته های نه چندان دور با مسائل محتوایی و ساختاری رو به رو بوده اند را در شبکه نمایش خانگی پخش کردند.

به گزارشايلام بيدار، جبار اذین منتقد و کارشناس سینما در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اکران چند فیلم توقیفی مانند "مارمولک"، "رحمان 1400" و "دختر شیطان"  در شبکه نمایش خانگی به بهانه در خانه ماندن مردم گفت: با یورش ویروس کرونای آمریکایی_چینی به ایران اوضاع بهداشتی و اجتماعی کاملا دگرگون شده و سازمان ها، دستگاه ها و جریان های دولتی و ارگانی در کنار مردم بر ضد کرونا صف آرایی کرده اند. در این شرایط لازم است که با همکاری شایسته مردم و مسئولان و توصیه های بهداشتی، درمانی و اجتماعی برای انفصال زنجیره انتقال کرونا، مردم حتی المقدور در خانه بمانند.

وی افزود: ماندن مردم در خانه شرایطی را پدید آورده تا اسباب سرگرمی های مختلف همچنین رسیدگی به امور درسی و مطالعاتی و تفریحی در خانواده ها باب تازه ای را برای مخاطبان انبوه فعالیت های فرهنگی و هنری بگشاید.

این منتقد پیشکسوت اظهار داشت: از یک سو که جامعه نیازمند توجه مسئولان فرهنگی، سینمایی و تلویزیونی به نیاز مخاطب در این شرایط است اوضاعی را پدیدار کرده که منجر به سوءاستفاده برخی از فرصت طلبان عرصه های فرهنگی شده است، از یک سو به تعدادی از فیلم هایی که در گذشته های نه چندان دور با مسائل محتوایی و ساختاری رو به رو بوده اند و امکان اکران عمومی پیدا نمی کردند در این شرایط به بهانه سرگرم سازی مردم در خانه ها وارد شبکه خانگی شده و از این طریق به سوداگری برخی عوامل این شبکه دامن زده اند.

وی عنوان کرد: این نوع سوءاستفاده ها در کنار سوءاستفاده دلالان و محتکران که در احتکار کالاهای بهداشتی و آذوقه مردم ید طولایی دارند و از همین مسیر بازهم به ثروت اندوزی و خیانت به جامعه ادامه می دهند، گروه هایی هم با بهره برداری ناسالم از این فضا و به بهانه اینکه مراکز فرهنگی و هنری تعطیل شده با ایجاد یک کارگروه کاملا سفارشی توسط سازمان امور سینمایی در صدد کسب درآمدهای ناسالم از این اوضاع ناسالم اجتماعی هستند.

آذین اذعان داشت: درست است که باید به هنرمندان و قشرهای آسیب پذیر هنر که به درستی و واقعی دچار خسران شده و ادامه کار هنری شان متوقف شده کمک کرد اما شناسایی کامل و تخصصی این گروه ها نیازمند یک کارگروه کاملا مناسب و تخصصی است اما این گروهی که در حال حاضر تشکیل شده است به این گونه نیست.

وی بیان کرد: شرایط پدید آمده به جای آن که قشرهای مختلف جامعه را بهم نزدیک کرده و کسانی که درواقع امکاناتی در اختیار دارند و آن امکانات را در اختیار مردم قرار دهند با سوءاستفاده از آن در حال کیسه اندوزی و سوداگری هستند که این عمل شنیع نوعی خیانت فرهنگی، اقتصادیو اجتماعی است.

جبار آذین در پایان گفت: در این ارتباط لازم است که دستگاه قضا و مسئولان ذیربط با خاطیان و سوءاستفاده‌گران از اموال ملی در قالب های فرهنگی، اقتصادی برخورد کنند چرا که همت و عزم ملی می طلبد که در این شرایط همه در کنار هم برای پاکسازی کشور از کرونا یک واحد و یکدست باشند، اما این سوءاستفاده کنندگان تنها به فکر جسیب خود هستند و این برازنده ایران اسلامی نیست، بنابراین لازم است ضمن پیوستگی و اتحاد بیشتر مردم با گروه های خاطی برخورد مناسب قانونی صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب