سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43275
|
13:14 - 1399/01/03
نسخه چاپی

استاندار ایلام هشدار داد؛

عزل مدیران کم کار در اجرای مصوبات ستاد کرونا

عزل مدیران کم کار در اجرای مصوبات ستاد کرونا
استاندار ایلام گفت: مدیران کم کار در استان ایلام در زمینه اجرای مصوبات ستاد کرونا عزل می شوند.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در نهمین جلسه ستاد مبارزه با کرونای استان و اولین جلسه در سال ۹۹ اظهار کرد: مردم برای کاهش بار مراجعه مردم به بیمارستان‌ها با هدف غربالگری کرونا باید در سامانه غربالگری سلامت به نشانی salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا از طریق این سامانه در صورت نیاز وضعیت سلامت آنها به صورت دائمی چک و نظارت شود.

وی افزود: به نسبت جمعیت میزان شیوع کرونا در استان ایلام بالاست که بخشی از این ابتلا به علت مراجعه مردم به مراکز درمانی است که در محیط بیمارستان‌ها با توجه به حجم زیاد مراجعات مردمی برخی از افراد به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند که با ثبت نام در سامانه غربالگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی هم حجم مراجعه به مراکز درمانی کاهش می‌یابد هم میزان ابتلا به ویروس کرونا کمتر می‌شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: شرکت مخابرات و زیرساخت باید با ارسال پیامک به همه مشترکان و شماره تماس سرپرستان خانوار و درج نشانی اینترنتی سامانه غربالگری سلامت، مردم را نسبت به ثبت نام در این سامانه و مزایا و اهداف آن آگاه کنند و همچنین صدا و سیما و رسانه‌های مجازی نیز به کرات اطلاعیه شرکت مردم در این سامانه را منتشر و اطلاع رسانی کنند.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای طرح ثبت نام در سامانه غربالگری سلامت جلوگیری از تردد مردم به مراکز درمانی، شناسایی افراد مشکوک به بیماری و ترغیب بیماران مشکوک برای انجام تست غربالگری کروناست که با تماس و پیگیری‌های مداوم کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی میسر می‌شود.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه استان ایلام در سال ۹۸ از مدیریت رویدادهای مهم و گسترده‌ای چون سیل، اربعین و سهمیه بندی بنزین سربلند بیرون آمد و با فاصله استان اول کشور بود، گفت: باید با همدلی و جهاد بیشتر موضوع کرونا نیز مدیریت شود و از هیچیک از ادارات و دستگاه‌ها و نیروها کم کاری پذیرفته نیست و در صورت لزوم نیروهای متعهد جایگزین نیروهای کم کار شوند.

استاندار ایلام تاکید کرد: مسوولان ارشد کشور تصمیم‌ها و برنامه ریزی های خوبی برای مهار کرونا دارند که البته تحقق این برنامه‌ها به همت و همکاری مردم، تسریع در اجرایی کردن مصوبه‌ها و فعالیت مستمر جهادی نیاز دارد که در کمترین زمان ممکن این اپیدمی در کشور مهار و کنترل شود و در استان ایلام نیز متناظر و هم سو با ستاد ملی کرونا و مصوبه‌های استانی باید برای کنترل کرونا اقدام‌های جدی و اساسی انجام شود.

وی اظهار کرد: باید همه مبادی ورودی استان ایلام با همکاری پلیس راه، راهداری، فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و بسبج به شدت کنترل شود و افراد مشکوک شناسایی و به مدت ۱۴ روز در قرنطینه قرار بگیرند و در این زمینه هیچ گونه اهمال کاری و کم کاری از هیچ نهادی پذیرفتنی نیست.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه ستاد ملی کرونا هر هفته روزهای شنبه و سه شنبه جلسه به صورت ویدیو کنفرانس با حضور استانداران دارد از همه مسئولان و مدیران دستگاه‌ها و نهادهای استان خواست: اگر درخواست، مشکل و نیازی در موضوع کرونا دارند موارد را به استانداری اطلاع دهند تا در جلسه ویدیو کنفرانس ستاد ملی کرونا با رییس جمهوری برای رسیدگی بیشتر مطرح شود.

وی با بیان اینکه مردم به طور جدی از پذیرش مهمانان نوروزی ساکن در استان‌های دیگر خودداری کنند، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از ازدیاد میزان ابتلای شهروندان استان ایلام به کرونا حضور مهمانان نوروزی دیگر استان هاست که یا ایلامیان مقیم سایر استان‌ها هستند.

استاندار ایلام در مورد سامانه توزیع اقلام بهداشتی هم گفت: در قالب این سامانه اقلام بهداشتی و پیشگیرانه خانوارها با هدف توزیع هدفمند و عادلانه، قیمت یکسان دولتی و نیز جلوگیری از احتکار توسط پست یا داروخانه‌ها به دست متقاضیان می‌رسد و در این سامانه با درج کدپستی و شماره ملی سرپرست خانوار اقلام بهداشتی بر اساس جمعیت هر خانوار به خانواده‌ها تعلق می‌گیرد و هر خانوار تا تا قبل از اتمام زمان تعیین شده خود حق ثبت نام و خرید مجدد را نخواهد داشت و برای مددجویان دستگاه‌های حمایتی نیز یارانه باید تعلق می‌گیرد تا این جامعه هدف نیز توان خرید این اقلام را داشته باشند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب