سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43270
|
11:29 - 1399/01/03
نسخه چاپی

ایلام بیدار منتشر کرد؛

مهمترین رویدادهای ملی استان ایلام در سال گذشته؛ از اربعین تا اولین رویداد تخصصی بسیج + تصاویر

مهمترین رویدادهای ملی استان ایلام در سال گذشته؛ از اربعین تا اولین رویداد تخصصی بسیج + تصاویر
استان ایلام در سال 98 با رخدادهایی مواجه بود که در سطح ملی نیز به آنها پرداخته شد و می خواهیم در این گزارش به آنها بپردازیم.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::بدون شک سال 98 بعنوان یکی از سال های پر افت و خیز در طول دهه نود برای ملت ایران بوده است، سالی که با فراز و نشیب های بسیاری رو به رو بود.

استان ایلام در این سال با رخدادهایی مواجه بود که در این گزارش بنا داریم مهمترین رویدادهای استان ایلام در سال 98 را با هم مرور کنیم.

اربعین

 استان کوچک ایلام اکنون به کانون توجه و دروازه عتبات عالیات مبدل شده و هر ساله بیش از 50 درصد زائران اربعین از مرز زمینی و بین المللی مهران به عتبات مشرف می شوند.

استان ایلام دو ماه مانده به اربعین تمام فعالیت های خود را به سمت اربعین می برد حتی مردم برای استقبال از زائران حرمین شریفین در نجف، کاظمین و سامرا خود را آماده می کنند.

سال 98 نیز یکی از سال های ماندگار و رکودشکن برای ایلامیان بود بطوریکه میزبان چهار برابر جمعیت خود بود که در نوع خود بی نظیر است.

اربعین امسال 70 درصد زائران از مرز مهران به کربلا سفر کردند، در مجموع در اربعین سال جاری حدود 7 میلیون تردد زوار اربعین حسینی از مرزهای کشور به ثبت رسید که 4 میلیون و 100 هزار نفر این میزان از مرز مهران تردد داشتند.

رویداد تخصصی تولید محتوای فضای مجازی بسیج

 نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج در سه عرصه پویا نمایی، برنامه های کاربردی ویژه موبایل پلتفرم اندروید و بازی های ویژه موبایل پلتفرم اندروید باحضور ۲۱تیم در فرهنگسرای جوان شهر ایلام برگزار شد.

این رزمایش ومانور اقتدار بسیج در فضای مجازی، توسط بسیج و جهت رقابت بین فعالین بسیج فضای مجازی به طور همزمان در سراسر کشور و در یک زمان به مدت ۴۸ ساعت برگزار شد و فعالین بسیج فضای مجازی جهت تولید حجم قابل توجهی از محصولات فاخر و با کیفیت و نیز ارتقا و رشد فنی و خلاقانه نیروهای بسیج در فضای واقعی و همچنین شناسایی استعدادهای برتر به رقابت با یکدیگر پرداختند.

یکی از موضوعاتی که در این رویداد جلب توجه می کرد حضور نوجوانان در این رویدادبود که درقالب یک تیم سه نفره از شهر مهران در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خصوص این رویداد گفت: در این بازدید واقعا سوژه های خوبی بود که قدرت جمهوری اسلامی را وضعف روز افزون دشمنان در فضای مجازی را نشان می دهد که نشان از جوانان توانمندی است که داریم که قدرت خود را بروز می دهند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام در خصوص این رویداد گفت: برگزاری این رویداد در استان ایلام آن هم با حضور همه شهرستان ها و به خصوص شرکت نیروهای جوان و با انگیزه اتفاق مبارکی است که نشان می دهد استان ایلام هم ظرفیت برگزاری چنین رویدادهایی را دارد و هم در سال های آتی نسبت به برگزاری مجدد آن اقدام کرد.

انتخابات

یکی دیگر از مهمترین رویدادهای امسال مربوط به انتخابات است، انتخاباتی که در آن استان ایلام حتی جزو استان های برتز از حیث شرکت کنندگان را به خود اختصاص داد.

مردم استان ایلام با حضور پروشور خود در پای صندوق های رای مقام سوم استانی را به خود اختصاص دادند.

انتخابات در حوزه شمالی در همان مرحله اول به کار خود پایان داد و طی آن "علی اکبر بسطامی" و "سارا فلاحی" به بهارستان راه یافتند.

انتخابات در حوزه جنوب استان ایلام نیز به دور دوم کشیده شد و بهزاد علیزاده و صادق کرمی به دور دوم رقایت های انتخابات راه یافتند.

 میزان مشارکت مردم این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران بطور میانگین ۶۱ درصد بود که از این نظر جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب