سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43268
|
10:28 - 1399/01/03
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

وقایع خوش و ناخوش استان ایلام در سال 98 + تصاویر

وقایع خوش و ناخوش استان ایلام در سال 98 + تصاویر
بدون شک سال 98 بعنوان یکی از سال های پر افت و خیز در طول دهه نود برای ملت ایران بوده است، سالی که با فراز و نشیب های بسیاری رو به رو بود.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::بدون شک سال 98 بعنوان یکی از سال های پر افت و خیز در طول دهه نود برای ملت ایران بوده است، سالی که با فراز و نشیب های بسیاری رو به رو بود.

 در این سال اتقاق های زیادی رخ داد هم تلخ و هم شیرین که بنا نداریم در این گزارش به موضوعات ملی بپردازیم.

در همین راستا استان ایلام نیز سال متفاوتی را سپری کرد، سالی که با حوادث ناگوار و البته نوشین همراه بود که به آنها اشاره می کنیم.

ایلام بدون حادثه در اغتشاشات بنزینی

شاید یکی از وقوایع شیرین استان ایلام را مربوط به اغتشاشات بنزینی دانست بطوریکه استان ایلام علیرغم اینکه تجمعی مصالمت آمیز برگزار شد اما برخلاف برخی استانها بدون هیچ گونه خساراتی مالی و یا حتی جانی همراه شد.

البته در این میان نباید از نقش نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی غافل شد که در میدان حضور داشته و نسبت به آرام کردن مردم و در نهایت پیگیری خواسته های آنان از راه قانونی اقدام کردند.

استان ایلام یکی از استان های نمونه از این حیث به شمار آمد.

درخشش کارته کای ایلامی در مسابقات جهانی

یکی دیگر از خاطرات خوب استان ایلام مربوط به درخشش جوان شایسته ایلامی و قهرمان کاراته جهان بود، "ذبیح الله پورشیب"، در بهمن ماه امسال توانست در دومین مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۲۰ به میزبانی امارات به مدال طلا دست یابد و بار دیگر نام ایلام و ایران را بر بام دنیا سرافراز کند.

ذبیح الله پورشیب کاراته کای شایسته ایلامی تاکنون بیش از ۲۴ نشان در رشته کاراته به دست آورده است که ۱۵ نشان طلا، ۹ نشان طلای آسیایی و سه نشان جهانی از افتخارات این ورزشکار قهرمان ایلامی است

از مهم ترین عناوین ذبیح الله پورشیب می توان به نشان طلای بازی های آسیایی گوانگجو در سال ۲۰۱۰ ، برنز قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶ ، نقره المپیک رزمی جهان در سال ۲۰۱۳ ، طلای دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۴ و طلای امیدهای جهان در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد

این ورزشکار موفق شد با کسب مدال برنز جهان در ۲ دوره متوالی تیم ایران را در بخش تیمی به مدال طلا برساند.

شهادت سردار دلها و سوگ مردم ایلام

بدون شک یکی از تلخ ترین اتفاقات تلخی که باعث شد تا همه استان های کشور بخصوص استان ایلام نیز متأثر از آن بشود، شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

انتشار این خبر مردم استان ایلام را شوکه کرد تا جایی که همه و همه علیرغم اینکه خبر رسمی را از اخبار ملی شنیده بودند باز هم باور نمی کردند که چنین اتفاقی افتاده است.

استان ایلام جزو استان هایی بود که تا روز اربعین سردار دلها به طور مرتب اقدام به برپایی سوگواره های مختلف در سطح گسترده کرد.

ماتم و اشک های مردم استان ایلام را تاریخ فراموش نخواهد کرد و این سردار دلها تا ابد در دل مردمان این دیار باقی می میاند.

زخم سیلاب بر پیکره ایلام

یکی از بدترین اتفاقات تلخ دیگر در استان ایلام سیل و سیلاب بود که در روزهای نخست سال 98 آغاز و باعث ویرانی و بی خانمانی بسیاری از هم استانی ها در مناطق مختلف شد.

این استان تا ماه ها درگیر خسارت های ناشی از سیل شد تا جایی تا مدت ها زمان برد تا مردم سیل ویرانگر 98 را فراموش کنند.

چند روستا در استان ایلام بسیار خسارت سنگین دیدند و یک روستا بنام چم شیر بطور کلی زیر آب رفت.

شدت سیل در برخی مناطق به گونه ای بود که برای تأمین مواد غذایی و جابجایی افراد آن مناطق از بالگردهای سپاه و هلال احمر استفاده می شد.

حادثه برای یکی از مدیران مقیم ایلامی در لرستان

یکی دیگر از خاطرات تلخ سال 98 حادثه برای یکی از مدیران جوان ایلامی ساکن در لرستان بود.

حیدری که مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان لرستان بود در جریان یک سفر و در محدوده استان سمنان دچار حادثه رانندگی شده و فوت می کند.

این حادثه باعث شد تا اکثر مدیران استان و مردم پیام های تسلیت فراوانی برای درگذشت وی صادر کنند و جمعیت کثیری در مراسم خاکسپاری وی حضور داشت.

کرونا مهمان ناخوانده ایلامیان

استان ایلام نیز همچون استان های دیگر متأثر از ویروس منحوس کرونا شد، ویروسی که این روزها همه را کلافه کرده است.

علیرغم تلاش های صورت گرفته برای مهار و مقابله با کرونا اما شدت واگیری این ویروس بسیار بالا است بطوریکه شمار مبتلایان به این ویروس در استان ایلام تاکنون به 167 نفر، شمار فوتی ها به 10 نفر و شمار بهبودیافتگان این ویروس به 70 نفر رسیده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب