سرویس: سیاسی
کد خبر: 43215
|
10:15 - 1398/12/28
نسخه چاپی

جوانانی که در نبرد با کرونا «آتش به اختیار» شدند

جوانانی که در نبرد با کرونا «آتش به اختیار» شدند
شیوع ویروس کرونا منجر به حرکت های آتش به اختیار جوانان مطابق با توصیه های جهادی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم شده است.

به گزارشايلام بيدار،بهمن ماه سال ۹۷ بود که رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را با هدف «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» ابلاغ کردند. بیاینه ای که مخاطبان اصلی آن جوانان بودند و ایشان نیز به نقش محوری جوانان در عرصه‌های مختلف برای ساختن آینده ایران تاکید کرده بودند.

در این میان لفظ «آتش به اختیار» واژه‌ای بود که شاید مقام معظم‌له بارها در دیدارهای خود با قشر جوان مطرح کرده بودند اما به کار بردن آن در بیانیه گام دوم لطف دیگری داشت. به طوری که پس از انتشار این بیانیه، گروه‌های جهادی و جوانان با رویکردی استوارتر و اراده‌ای محکم‌تر برای انجام حرکت‌های آتش به اختیار اقدام کردند و فعالیت گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلف قوت بیش‌تری یافت.

ایشان در بخشی از تاکیدات خود و بیاینه گام دوم انقلاب، استفاده از ظرفیت‌های کشور را نیازمند حرکت آتش به اختیار جوانان دانستند و خاطرنشان کردند: «گروه‌های جوانِ مؤمن و انقلابی باید هر کاری را که امکان‌پذیر است در چارچوب قوانین و مصلحت کشور انجام دهند و معطل کسی نباید بمانند.»

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از این بیانیه، جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته‌ی اسلامی خواندند و ضمن تاکید بر عمل انقلابی و جهادی در این زمینه، فرمودند: «امّا راه طی‌شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنباله‌ی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشته‌ها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همه‌ی میدان‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بین‌المللی و نیز در عرصه‌های دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه‌ی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ی اسلامی بسازند.»

حال در این روزهایی که کشور در نبرد سخت با ویروس کرونا قرار دارد، بسیاری از گروه‌های جهادی و جوان در حال تحقق همان واژه «آتش به اختیار» و عمل به بیانیه رهبر معظم انقلاب هستند.

جوانانی که بنابر فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای، در حرکتی خود جوش وارد میدان مبارزه با کرونا شده و هرکدام گوشه از کار را به دست گرفته‌اند.

به عبارتی در ایران علاوه بر تمام تلاش‌های پزشکی و درمانی برای کنترل کرونا، اتفاق دیگری توسط جوانان و گروه‌های جهادی در حال رخ دادن است. اتفاقی که در میان تمام کشورهای درگیر کرونا بی سابقه است.

قریب به یک ماه است که با شیوع ویروس کرونا در کشور، گروه‌های جهادی و مردمی به ویژه به همت جوانان به صورت شبانه روزی در حال انجام اقدامات مختلف برای مهار این بیماری هستند.

حضور شبانه جوانان در محلات و خیابان‌های شهر برای ضد عفونی کردن معابر و ساختمان‌ها، همان اتفاق عجیبی است که در ایام مبارزه جهانی با ویروس کرونا تنها در ایران رخ داده است.

جوانانی که سنگینی گالن‌های مواد ضد عفونی کننده بر روی شانه‌هایشان را با انگیزه خدمت به هموطنان تحمل می‌کنند و در تاریکی شب برای حفظ سلامت مردم به خدمت می‌پردازند.

از توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در خیابان‌ها گرفته تا سرک کشیدن به مناطق ضعیف شهر و پخش بسته‌های غذایی و بهداشتی و شناسایی خانواده‌های نیازمند درگیر کرونا و کمک به آنها همگی مصادیقی از همان حرکت‌های خودجوش جوانان انقلابی و متعهد کشور است.

این اقدامات در سطوح مختلف در حال شکل‌گیری است و حتی برخی از گروه‌های جهادی و مردمی به تولید ماسک و لباس‌های ضدعفونی کننده در منازل، جمع آوری کمک‌های مردمی، استفاده از کارگاه‌ها و ظرفیت‌های محلات برای تولید این محصولات و در نهایت توزیع آنها میان کادر بیمارستان‌ها و افراد نیازمند پرداخته‌اند.

این روزها روحیه انقلابی یا همان واژه «آتش به اختیار» را می‌توان در حرکت‌های خودجوش جوانان سطح شهر دید. واژه‌ای که جوانان جهادی را به خیابان‌ها کشانده و در قالب خدمت به مردم و تلاش برای شکست کرونا در حال نمود پیدا کردن، است تا نشان دهد که مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب در حال تحقق مهم ترین رهنمون رهبر معظم انقلاب هستند.

منبع: مهر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد