سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 43198
|
08:45 - 1398/12/28
نسخه چاپی

استاندارایلام؛

مهار کرونا به همکاری بیشتر و جدی تر مردم نیاز دارد

مهار کرونا به همکاری بیشتر و جدی تر مردم نیاز دارد
استاندار ایلام گفت: مردم در مبحث پیشگیری از بیماری کرونا آنچنان که باید همکاری نمی کنند و همچنان بازارها و معابر مملو از جمعیت است در حالی که باید مردم با خود قرنطینگی در خانه ها بمانند و مهار کرونا نیاز به همکاری بیشتر و جدی تر مردم دارد.

به گزارشايلام بيدار،"قاسم سلیمانیدشتکی "،استاندار ایلام  در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام اظهار داشت: اگر مردم ۲ هفته در منازل خود باشند یا ترددها را کاهش دهند می توان به ویروس کرونا در استان غلبه کرد و باتوجه به اینکه در آستانه عید و تعطیلات نوروزی قرار داریم باید مردم از مسافرت و پذیرفتن مسافر خودداری کنند.

وی با بیان اینکه روند شیوع بیماری در شهرستان ایلام سیر صعودی دارد، افزود: هم اکنون شهرستان های مهران و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و برنامه ریزی ها و اقدامات برای پیشگیری از تسریع شیوع ویروس در شهرستان ایوان موثر بوده است و مقرر شد ارتش شهرستان های ایوان، سیروان و چرداول را ضدعفونی کند.

۵۰ هزار ایلامی در سامانه غربالگری کرونا ثبت نام کردند

سلیمانی دشتکی در مورد کنترل مبادی ورودی استان ایلام هم یادآور شد: تمامی مبادی ورودی استان باید با جدیت بیشتر به ریاست هلال احمر و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی و با نظارت مستقیم فرمانداران با دستگاه تب سنجی کنترل شود و افراد مشکوک یا قرنطینه یا بازگشت داده شوند.

وی با اشاره به طراحی سامانه غربالگری دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، اضافه کرد: ️مردم استان در طرح غربالگری سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند که تاکنون ۵۰ هزار نفر از مردم در این سامانه ثبت نام کرده اند و باید همه مردم با توجه به حساسیت موضوع و پیشگیری از مراجعه حضوری مردم در این سامانه ثبت نام کنند.

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای پرداخت معوقات نیروهای درمانی

وی گفت: همه دستگاه ها ملزم به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی هستند و با هر دستگاهی که امتناع کند برخورد می شود و باید از ظرفیت بسیج نیز استفاده شود و همچنین با رایزنی های انجام گرفته ۱۰ میلیارد ریال برای پرداخت بخشی از معوقات نیروهای درمانی از وزارت بهداشت گرفته شد و سعی بر افزایش این پرداختی ها است.

استاندار ایلام اظهار داشت: مردم نیز باید نکات بهداشتی و پیشگیرانه را رعایت کنند و یکی از موارد مهم عدم کتمان بیماری است و هر فردی که عامدانه بیماری خود را با توجه به مسری بودن آن کتمان کند بر اساس مصوبه قوه قضاییه مجرم شناخته می شود.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد