سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 43182
|
10:09 - 1398/12/27
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

بسیج امکانات شهرستان مهران برای مقابله با کرونا

بسیج امکانات شهرستان مهران برای مقابله با کرونا
با شیوع بیماری کرونا ویروس، همه دستگاههای اداری، نهادها و گروههای جهادی برای مقابله با شیوع این بیماری بسیج شده اند.

به گزارشايلام بيدار، با شیوع و همه گیری ویروس کرونا در سطح کشور و استان ، شهر مهران نیز درگیر این بیماری خطرناک شده است و بیم آن می رود با توجه به مشاهده ماشین های با پلاک های استان های دیگر از جمله قم این ویروس در این شهرستان شیوع بیشتری پیدا کند که مردم و مسولین اقدامات خوبی در این راستا انجام دادند.

تشکیل ستاد مردمی مبارزه با کورنا در سطح شهرستان

"اسد قاسمی" فرماندار مهران در این رابطه گفت: هلال احمر و فنی حرفه‌ای استارت تولید ماسک و دستکش را زدند و به صورت رایگان و از طریق ستاد مردمی شهرستان در اختیار مردم قرار می گیرد.

همچنین خیرین مهرانی هزینه عفونت زدایی و گندزدایی شهرها و روستاهای اطراف رو به عهده گرفتند.

این ستاد مردمی به منزله جزیره‌ای عمل کردن نیست، همان گونه که ستاد مبارزه با کوروناویروس شهرستان باید تابع ستاد کروناویروس استان باشد ملاک و مبنای تصمیم‌گیری و اقدام در ارتباط با کرونا ویروس توسط ستاد مردمی تابع سیاست ها و مصوبات ستاد مبارزه با کروناویروس شهرستان باید باشد.

خدمات این ستاد مردمی با هماهنگی بخشداران به روستاهای مختلف شهرستان نیز ارائه می‌شود و مردم همه از اقدامات این ستاد بهره مند خواهند شد.



تهیه دستکش و ماسک توسط هلال احمر

"سجاد نظریان زاد"، رئیس هلال احمر مهران گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیاز هموطنان به ماسک و دستکش داوطلبان و امدادگران هلال احمر شهرستان در حال انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت مبارزه با کرونا هستند.

داوطلبان هلال احمر شهرستان در اقدامی انسان دوستانه با تهیه مواد اولیه لازم و راه اندازی کارگاه خیاطی اقدام به تولید ماسک و دستکش یکبار مصرف کرده و به شکل رایگان میان شهروندان توزیع می نمایند.

 




فعالیت شبانه روزی بیمارستان امام حسین(ع) مهران

طبق تحقیقاتی که توسط خبرنگار ایلام بیدار صورت گرفت:بیمارستان امام حسین(ع) شهرستان مهران در راستای مبارزه با ویروس کرونا به صورت شبانه روزی در حال فعالیت می باشند.

و با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام نیروهای این بیمارستان به حالت آماده باش صددرصدی می باشند و مدیر بیمارستان در کنار پرسنل بصورت شبانه روزی حضور دارند.


کادر درمانی بیمارستان به صورت ۲۴ ساعته به صورت شیفت بندی شده در حال خدمت رسانی به مردم هستن چه در داخل بیمارستان و چه در سطح شهر با توزیع بروشور پیشگیری و راههای جلوگیری از ابتلا به این بیماری و برگزاری آموزش های لازم. اتاق ایزوله این بیمارستان نیز فعال می باشد و در حال انجام خدمات دهی می باشد .

افرادی که دارای علائم ابتلا به ویروس کرونا می باشند پس از انجام اقدامات اولیه  آنها به بیمارستان مصطفی خمینی استان اعزام شده  که در صورت مثبت بودن بستری خواهد شد و پس از درمان و ترخیص، در قرنطینه خانگی بوده و کادر درمانی مدام از طریق تماس با خانواده ایشان روند بهبودی را کنترل می کنند.



گروه های جهادی پای کار برای مقابله با کرونا

کار تولید ماسک و دستکش به همت گروه جهادی پایگاه مقاومت فاطمه الزهرا(س) حوزه علی الصالح (ع) آغاز شده که نیاز مردم این منطقه را فراهم می کند.

گفتنی است هزینه تولید این اقلام بهداشتی توسط شهردار صالح آباد تأمین می گردد و بناست تا ریشه کنی،کامل ویروس کرونا این اقدامات ادامه داشته باشد.

از دیگر اقدامات این شهرستان توسط بانک ملی شعبه مرکزی می باشد که اقدام به ایجاد مانع بین کارمندان و مشتریان و ۻدعفونی لحظه ای محوطه داخلی و عابربانک می باشد.

 

انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد