سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43172
|
17:27 - 1398/12/26
نسخه چاپی

استاندار ایلام در بازدید از نقاهتگاه قلاویزان شهر ایلام:

بیش از ۶۵۰ تخت برای مبارزه با کرونا در استان تجهیز شده است/مردم استان ۲ هفته از خانه بیرون نیایند

بیش از ۶۵۰ تخت برای مبارزه با کرونا در استان تجهیز شده است/مردم استان ۲ هفته از خانه بیرون نیایند
استاندار ایلام در بازدید از نقاهتگاه قلاویزان شهر ایلام گفت:بیش از ۶۵۰ تخت برای مبارزه با کرونا در استان تجهیز شده است.

به گزارشايلام بيدار،"قاسم سلیمانی دشتکی" استاندار ایلام ظهر امروز دوشنبه ۲۶ اسفندماه در حاشیه بازدید از دو سالن آماده شده برای دوره نقاهت بیماران کرونایی که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی دیگر از مسئولان استان انجام شد، گفت: علاوه بر بیمارستان شهید مصطفی خمینی با ۲۰۰ تخت، دو سالن ورزشی و یک بیمارستان صحرایی نیز با ظرفیت ۴۵۰ تخت آماده کرده ایم.

 
وی ادامه داد: در هر یک از سالن های ورزشی بصورت مجزا برای خانم ها و آقایان هرکدام ۲۰۰ تخت و در بیمارستان صحرایی در پایگاه امداد و نجات هوایی استان نیز ۵۰ تخت آماده ارائه خدمت به بیماران کرونایی در استان است که در این میان هر دو سالن و بیمارستان صحرایی فعلا برای دوران نقاهت بیمارانی که بهبود یافته و از بیمارستان مصطفی خمینی(ره) ترخیص شده اند، در نظر گرفته شده است.
 
استاندار ایلام با تقدیر و تشکر ازمجموعه‌ی بهداشت و درمان استان و دانشگاه علوم پزشکی استان، هلال احمر، ورزش و جوانان و سپاه و دیگر ارگان ها  که در تجهیز این مکان ها تلاش کرده اند، خاطر نشان کرد: تمام امکانات استان برای مبارزه با بیماری کرونا در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه ی بهداشت و درمان استان قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به توصیه های وزیر بهداشت که در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور رئیس جمهور بیان شد، ابراز داشت: به گفته وزیر بهداشت اگر مردم تنها دو هفته در خانه بمانند ما بعد از این مدت سیر نزولی بیماری را در کشور خواهیم داشت، ولی اگر مردم تحمل نکنند و در اجتماع حضور یابند گسترش این بیماری بسیار زیادتر شده و مدت آن نیز طولانی تر خواهد شد و ممکن است شیوع آن در کشور بیش از ۶۰ درصد جامعه را در بر گیرد.
 
وی ادامه داد: اما اگر بتوانیم دو هفته رعایت کنیم و در خانه بمانیم درصد ابتلای این بیماری بسیار کم خواهد شد و مردم به خاطر حفظ جان خود هم که شده بایست این هشدارها را جدی بگیرند و در خانه بمانند.
 
وی افزود: در راستای حضور مردم در خانه، برپایی چادر را ممنوع کرده ایم و به همه فرمانداران، نیروهای نظامی، انتظامی، سپاه و بسیج نیز ابلاغ شده است که از برپایی چادر جلوگیری نموده و با آن برخورد نمایند.
 
استاندار ایلام با ابراز تأسف از آمار فوت شدگان ویروس کرونا در کشور تأکید کرد: ما به احترام روح از دست رفتگان امسال جشن های عید و دیدو بازدیدها را نخواهیم داشت و مراسم چهارشنبه سوری نیز لغو شده است و همچنین برای مبارزه با انتشار این بیماری مراسم پنج شنبه آخر سال در آرامستان ها برگزار نخواهد شد. 
 
رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا سپس به آمارهای ویروس کرونا در استان اشاره کرد و ابراز کرد: تا ساعت ۱۲ امروز دوشنبه ۲۶ اسفند ماه  ۱۰۳ نفر در استان به کرونا مبتلا شده و ما متأسفانه ۷ نفر فوتی داشته ایم که ۵ نفرخانم و ۲ نفر آقا بوده اند و از این تعداد ۵ نفر در شهرستان ایوان، یک نفر در ایلام و یک نفر هم در دره شهر بوده است. 
 
وی ادامه داد: البته خوشبختانه در شهرستان ایوان گسترش بیماری مدیریت شده است و از روز گذشته ما افزایش مبتلایان در این شهرستان را نداشتیم اما متاسفانه در شهرستان مهران آمارها رو به افزایش است.
 
استاندار ایلام با اشاره به اینکه بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان ایلام است، گفت: در این زمینه امشب با همکاری نیروهای مسلح نسبت به ضد عفونی و گندزدایی معابر سطح شهر ایلام اقدام می شود.
 
وی بیشتر فوت شدگان در اثر بیماری کرونا در استان را افراد با سنین بالا عنوان کرد و گفت: میانگین سن آنان حدود ۷۰ سال است البته یک کودک ۲۱ ماهه هم در بین مبتلایان وجود داشت که الحمدالله بهبود یافته است.
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد