سرویس: اقتصادی
کد خبر: 43140
|
09:10 - 1398/12/25
نسخه چاپی

پیتر شیف: این آغاز بزرگترین بحران مالی تاریخ آمریکا است

پیتر شیف: این آغاز بزرگترین بحران مالی تاریخ آمریکا است
پیتر شیف، مدیرعامل یورو پاسیفیک کپیتال و کهنه‌کار بازار سهام معتقد است سقوط سنگین وال‌استریت در روزهای اخیر آغاز رکود اقتصادی بزرگ آمریکا است.

به گزارشايلام بيدار، به نقل از راشاتودی، پیترشیف، مدیرعامل یورو پاسیفیک کپیتال و کهنه‌کار بازار سهام معتقد است سقوط سنگین وال‌استریت در روزهای اخیر آغاز رکود اقتصادی بزرگ آمریکا است.

او می‌گوید: روند رو به رشد بازار سهام آمریکا به وضوح به پایان رسیده است، فقط کافی است به اعداد و ارقام این سقوط نگاهی بیندازید.

شیف گفت: این آغاز بزرگترین بحران مالی در تاریخ آمریکا است. بحران مالی سال ۲۰۰۸ در مقایسه با این شدت این رکود رنگ می‌بازد. ما رکوردی بسیار شدیدتر از سال ۲۰۰۸ را شاهد خواهیم بود.

این متخصص می‌گوید: تفاوت این رکود این است که این بار شاهد تورم هم خواهیم بود. ارزش دلار سقوط خواهد کرد و قیمت‌های مصرف‌کننده بالا خواهد رفت که این باعث می‌شود رکوردی بسیار بدتر از ۱۰-۱۲ سال گذشته را شاهد باشیم.

شف می‌گوید مسأله اصلی ویروس کرونا نیست بلکه مشکل بدهی بالای آمریکا است. این ویروس مانند سوزنی بود که باعث شد حباب بازار سهام و حباب ارزهای دیجیتالی بترکد.

شیف گفت: اقتصاد آمریکا حالا باید با بیماری (بدهی بالا) که فدرال‌رزرو آن را ایجاد کرده است سر و کله بزند، آنهم در شرایطی که راهکار فدرال‌رزرو برای مقابله با بحران ویروس کرونا ایجاد بدهی بیشتر است که این برای اقتصاد آمریکا کشنده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب