سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43029
|
07:45 - 1398/12/21
نسخه چاپی

در راستای تامین نیاز مردم؛

مددجویان کمیته امداد ایلام ماسک تولید می کنند

مددجویان کمیته امداد ایلام ماسک تولید می کنند
کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام با همکاری کارآفرینان مددجو و جویای کار، اقدام به راه اندازی چند کارگاه تولید ماسک در راستای تامین نیاز مردم و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کرده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان ایلام، در حالی که آمار مبتلایان به کرونا در نقاط مختلف کشور در حال افزایش است، هم زمان مبارزه علیه این ویروس و راههای پیشگیری از آن نیز شتاب بیشتری گرفته و این روزها کمبود ماسک در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری، به یکی از مشکلات اصلی مردم تبدیل شده است.

مددجویان کارآفرین ایلامی با احساس تکلیف در زمینه تامین ماسک مورد نیاز مردم وارد عرصه شده اند تا با حمایت کمیته امداد استان بتوانند تا این نیاز مردم را با کار شبانه روزی تامین کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در حاشیه بازدید از یکی از کارگاه های تولید ماسک مددجویان کارآفرین این نهاد در شهر ایلام، اظهار کرد: از آنجایی که تولید ماسک هم اکنون یکی از نیازهای ضروری بازار است این نهاد تصمیم گرفته تا با همکاری مددجویان کارآفرین، وارد عرصه تولید ماسک و مبارزه علیه ویروس کرونا شود.

«روح الله سلیمانی» تصریح کرد: ایجاد شغل برای مددجویان کارآفرین و جویای کار، راه اندازی این کارگاه ها یکی از برنامه های اصلی کمیته امداد برای خودکفایی این قشر است.

وی یادآور شد: ابتدا تعداد 5 مددجوی کارآفرین، این کارگاه را راه اندازی کرده اند و به همین منظور کمیته امداد 250 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار این کارآفرینان قرار داده و  در حال حاضر  تعداد افراد شاغل در کارگاه به 16 نفر رسیده است.

سلیمانی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بر فرایند فعالیت این کارگاه نظارت دارند، گفت: هم اکنون روزانه 3 هزار  عدد ماسک در این کارگاه تولید می شود و قرار است تعداد تولید ماسک در این کارگاه به ۵ هزار عدد در روز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: این نهاد در راستای حمایت از تولید ماسک به منظور تامین نیاز همشهریان عزیز ایلامی و  ایجاد درآمد برای خانواده های مددجو تعداد 2 کارگاه دیگر تولید ماسک در شهرهای ایلام و چوار را وارد خط تولید کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایلام خاطرنشان کرد: این برنامه برای دیگر شهرستان های استان نیز مدنظر قرار دارد و چنانچه مددجویان مجری طرح آمادگی داشته باشند کارگاههای تولید ماسک در دیگر شهرستانهای استان نیز راه اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد