سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43028
|
07:48 - 1398/12/21
نسخه چاپی

آخرین اخبار از مهمان ناخوانده در ایلام؛

ترخیص 20 بیمار کرونایی/ شمار فوتی ها به چهار نفر رسید

ترخیص 20 بیمار کرونایی/ شمار فوتی ها به چهار نفر رسید
اخبار مربوط به کرونا ویروس همچنان در صدر اخبار کشور و دنیا است بطوریکه این روزها یکی از کلیدواژه های پرتکرار در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است.

به گزارشايلام بيدار، اخبار مربوط به کرونا ویروس همچنان در صدر اخبار کشور و دنیا است بطوریکه این روزها یکی از کلیدواژه های پرتکرار در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است.

در همین راستا، "محمد کریمیان"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در این باره گفت: آزمایش کرونای ۲۵ بیمار بستری جدید مثبت گزارش شد که با احتساب ۳۱ مورد مثبت روزهای اخیر تاکنون آزمایش‌ کرونا ۵۶ بیمار در استان مثبت اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام افزود: تاکنون ۲۰ نفر از بیماران کرونا مثبت در استان بهبود یافته و ترخیص شده اند اما متاسفانه ۴ نفر از همشهریان ما بر اثر این بیماری فوت شده است.

وی با بیان اینکه انتشار این ویروس در ایلام در حال افزایش است، گفت: آمار افراد مشکوک و مثبت افزایش می یابد و از مردم تقاضا داریم از تجمع، دورهمی ها و ترددهای غیرضروری بپرهیزند.

کریمیان تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی توسط تمام شهروندان ضروری است و از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم به شایعه ها توجه نکنند تنها منبع اطلاع رسانی در خصوص آمار و مسائل مربوط به کرونا دانشگاه علوم پزشکی است.

مسافران به ایلام سفر نکنند

"قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام نیز خواستار عدم سفر مسافرین نوروزی به استان شد و اظهار کرد: در این شرایط حساس مهمترین راه درمان بیماری کرونا، پیشگیری، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، در خانه ماندن مردم و خودداری از سفر کردن است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های ستاد سفر های نوروزی در استان لغو شده است، افزود: تمهیداتی برای پذیرایی از مهمانان نورزی در نظر گرفته نشده است، اگرچه ممنوعیت ورود نداریم اما بهترین کار ممکن در این شرایط این است که مردم سفر های نوروزی خود را به تاخیر بیاندازند و به استان تشریف نیاورند.

استاندار ایلام بر کنترل مبادی ورودی استان تاکید کرد و یادآور شد: همه مبادی ورودی استان باید به شدت کنترل شود، با اجرای کامل طرح غربالگری و تست کرونا، افراد مشکوک و دارای علائم کرونا، بدون هیچ ملاحظه ای ۱۴ روز قرنطینه  می شوند.

سلیمانی ، در ادامه با اشاره به آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان، ابراز کرد: در حال حاضر ۴۹ نفر در  بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام بستری هستند، آزمایش ۳۱ نفر در زمینه ابتلا به کرونا مثبت،  ۲۰ نفر از مبتلایان به کرونا در استان ترخیص، ۴ نفر نیز متاسفانه در اثر ابتلا به کرونا فوت شده است.

وی در ادامه با دوری از جزیره ای عمل کردن ستاد استانی مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: هر تصمیمی در ارتباط با کرونا باید در ستاد استانی تصویب شود و بعد همه دستگاه ها و مردم  این مصوبه را رعایت و اجرایی کنند.

سلیمانی دشتکی در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استانداری را مامور نظارت بر حسن اجرای مصوبات کرد و گفت: کمیته نظارت بر اجرای مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا ذیل این ستاد تحت نظر معاونت سیاسی و امنیتی استانداری تشکیل شده  و در این راستا همه دستگاه ها موظف هستند گزارش کمی و کیفی اجرای مصوبات را به این کمیته بفرستند و پس از جمع بندی این گزارش به ستاد استانی ارائه شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد