سرویس: وبگردی
کد خبر: 43025
|
08:01 - 1398/12/21
نسخه چاپی

ویروس کرونا؛ آیا شکار و مصرف پرندگان مهاجر خطرناک است؟

ویروس کرونا؛ آیا شکار و مصرف پرندگان مهاجر خطرناک است؟
عضو کمیته کشوری کرونا درباره شکار و مصرف پرندگان مهاجر هشدار داد.

به گزارشايلام بيدار، مسعود مردانی عضو کمیته کشوری کرونا گفت: به دلیل همزمان بودن شیوع ویروس کرونا با موج دوم اپیدمی آنفلوانزا، به هیچ عنوان در این برهه زمانی کار شکار انجام ندهید و تمام این کارها را به تعویق بیندازید.

وی افزود:توصیه ما این است که حتی به گوشت شکار هم دست نزنید و با توجه به ویژگی‌های مشترک این ویروس بین انسان و حیوان از گوشت آن‌ها هم استفاده نکنید.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد:در صورت مشاهده و نزدیک بودن لاشه پرنده با محل زندگی و عبور مردمی، مقامات دامپزشکی را در جریان قرار دهید و از هرگونه اقدام خودسرانه مانند دست زدن و انتقال لاشه پرنده به طور جدی خودداری کنید.

 منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش نیز درباره انتقال ویروس کرونا به حیوانات و پرندگان گفته است؛ این ویروس طبق آزمایش‌های انجام شده از خفاش و حیوانات وحشی گرفته شده است، درخصوص انتقال این ویروس به حیات وحش این موضوع در حال بررسی از سوی سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت است.

او در ادامه بیان کرد: در روز‌های آتی در خصوص انتقال این ویروس به حیات وحش نمونه برداری‌ها و مراقبت‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت و قطعا درباره این موضوع وزارت بهداشت صاحب نظر است.

محبوب فر کارشناس محیط زیست نیز معتقد است: ویروس آنفولانزای مرغی، ویروس آنفولانزای خوک، برخی از بیماری‌های تنفسی و اکنون ویروس کرونا و ... بیماری‌هایی بوده اند که طی دهه‌های اخیر از حیوانات به انسان منتقل شده است، همچنین عامل بیشتر بیماری‌های عفونی جدید، حیوانات وحشی هستند.

جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران نیز اظهار کرد: تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۴۲ نفر رسیده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۲۹۱ مورد رسید.

او افزود: خوشبختانه تا کنون ۲ هزار و ۷۳۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و روند بهبودی و ترخیص این بیماران افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

بهتر است در روزهایی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است، شهروندان با پرهیز از رفتارهای پرخطر و احتمال انتقال ویروس کرونا از گوشت حیوانات از شکار و...خودداری کنند.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد