سرویس: سیاسی
کد خبر: 43022
|
07:23 - 1398/12/21
نسخه چاپی

موج‌سواری به بهانه کرونا دور از شأن نمایندگی مجلس است

 موج‌سواری به بهانه کرونا دور از شأن نمایندگی مجلس است
باید با کسانی که به واسطه اظهارنظرهای خلاف واقع و غیرمسئولانه، به امنیت روانی جامعه آسیب می‌زنند برخورد شود.

به گزارشايلام بيدار،اخیراً یکی از نمایندگان مجلس که ظاهراً صلاحیتش در انتخابات نیز تأیید نشد به نقل از اظهارات وزیر بهداشت در جلسه غیرعلنی مجلس مدعی شد ویروس کرونای مشاهده شده در گیلان با ویروس کرونای چینی که در ووهان دیده شده متفاوت است و همین هم باعث کشنده‌تر بودن آن شده است!


 این اظهارت عجیب که تکذیب آن  نیز قابل پیش‌بینی بود، بار دیگر این پرسش را مطرح می‌کند که چرا سطح برخی نمایندگان مجلس تا به این حد تنزل کرده که اگر خوش‌بین باشیم باید بگوییم اساساً در فهم و تشخیص درست مباحث مطرح شده دچار مشکل‌اند و اگر بدبینانه بنگریم باید گفت برای مصالح فردی و شخصی، از جایگاهی که دارند سوء‌استفاده می‌کنند.


در مورد اظهارات نماینده مذکور نیز ماجرا از این دو حالت خارج نیست. وی یا در فهم درست سخنان وزیر بهداشت دچار مشکل بوده یا با علم و فهم درست این اظهارات، بنا به عرف رایج در میان سیاسیون شکست‌خورده یا زخم‌خورده، ترجیح داده در این روزهای پایانی حضور خود در مجلس سوپرمن‌وار صندلی بهارستان را وانهد!


حقیقت آن است در هر دو حالت باید فکری کرد برای پالایش مجلس‌ها از این معضل بزرگ به‌گونه‌ای که دیگر شاهد حضور نمایندگانی در این سطح در مجالس آینده نباشیم. نمایندگی ملت جایگاه رفیعی است که نباید آن را به راحتی در اختیار هر کسی قرار داد. چنانکه بزرگان سیاسی بارها تاکید کرده‌اند باید رویه‌ای اتخاذ شود که روند پالایش متقاضیان این جایگاه محدود به برخی ملاحظات سیاسی متعارف نباشد و پیش از آن برخی توانایی‌های لازم مورد توجه قرار گیرد و در صورت مشاهده برخی رفتارهای پرشائبه از سوی نمایندگان نیز چنین رفتاری بلافاصله با واکنش نهادهای نظارتی مربوطه مواجه شود. شاید مشاهده چنین فرصت‌طلبی‌هایی در فضای مجازی و از سوی سیاستمداران کنار گود نشسته امری غیر قابل اجتناب بنماید اما ملاحظه آن نزد برخی در گودنشستگان سیاست قابل تحمل نیست. به‌خصوص آنکه چنین اظهارنظرات نادقیق و غیر مسئولانه‌ای به بهای نگرانی و تشویش‌خاطر جمعیت زیادی از هموطنان تمام می‌شود.


دشواری‌های مربوط به مبارزه با شیوع کرونا و نگرانی عمومی که در کل کشور در این زمینه وجود دارد بهانه خوبی برای برخی مطامع شخصی و سوء‌استفاده نیست.


یادآور می‌شود برخی نمایندگان مجلس که اتفاقاً غالباً جزو رد صلاحیت شده‌های شورای نگهبان هستند یا با عدم اعتماد دوباره مردم مواجه شده‌اند، طی هفته‌های اخیر با اظهارات غیرمسئولانه، سعی در غواصی سیاسی و موج‌سواری و یا انتقام‌جویی داشته‌اند و در خوش‌بینانه‌ترین حالت خواسته‌اند با اظهارنظرهای پوپولیستی و غیرکارشناسی، مسئولیت را از سر خود باز کنند. البته برخی نمایندگان هم هستند که به شهادت تاریخ، بعدها معلوم شده که عناصر نفوذی بوده‌اند.

 

کیهان

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد