سرویس: اقتصادی
کد خبر: 43005
|
08:10 - 1398/12/20
نسخه چاپی

۴۲ روز بازار برای کرونا تعطیل شده است

۴۲ روز بازار برای کرونا تعطیل شده است
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه شیوع کرونا باعث تعطیلی ۴۲ روز بازار شده است گفت: این بازارها محل حضور حداقل ۱۰ هزار فروشنده بود.

به گزارشايلام بيدار، حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران عصر امروز در نشست خبری مجازی خود گفت: از صبح سوم اسفند ماه شرکت ساماندهی مشاغل هم در چند بخش کارهای خودش را آغاز کرد.

وی ادامه داد: گالم اول حفظ سلامتی پرسنل بود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن به خود مردم تهران خدمت رسانی کنیم و از این رو در سه ساختمان این شرکت دستگاه تب سنج قرار داده و پایشی را آغاز کردیم.

تحصیلی افزود: در گام دوم ۵۰ درصد پرسنل را تقلیل داده و ۵۰ درصد ما بقی را هم در دو شیفت به کار گرفتیم تا کمترین تماس ها ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران گفت: به مرور و با توجه به اطلاعات به دست آمده در مرحله بعدی ۴۲ بازار روز که نزدیک به ۱۰ هزار فروشنده در آن فعال بودند و بزرگترین مرکز اجتماعی مردم بود را تعطیل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری مناطق از ورود مردم جلوگیری کرده و در کنار آن دو بازار بزرگ فروش پرندگان شرق و غرب را تعطیل کردیم.

تحصیلی ادامه داد: در کنار اینها ۴ بازار فروش خودرو که حدود ۵ هزار ورودی در روز داشت را با همکاری عزیزان تعطیل کردیم تا کاهش تماس و مراودات را داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران افزود: معاونت خدمات شهری زیر مجموعه های خود را مکلف کردند تا هر کدام کاری انجام دهند که ما با تهیه ۴۰ دستگاه سم پاش اقدام به گندزدایی از ۲۲ ایستگاه CNG کردیم.

وی گفت: از امروز هم هر جایگاه یک دستگاه مخصوص خود دارد و در روز باید چندین نوبت اقدام به گندزدایی کند و مجموعا بیش از ۲۰ دستگاه مه پاش برای ضدعفونی محل های شهری در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران ادامه داد: در رابطه به حیوانات شهری مواجه شدیم با ۸۰ قلاده سگ که اینها علائم سرفه داشتند که از نزدیکی بیمارستان مسیح دانشوری جمع آوری شده بودند.

وی افزود: اینها در قرنطینه مجزایی نگهداری می شوند و از وزارت بهداشت خواسته ایم تا به ما بگویند که آیا امکان انتقال وجود دارد یا خیر.

تحصیلی گفت: اکیپ های ما در دو شیفت صبح و بعد از ظهر موظف به جمع اوری حیوانات مشکوک شده اند تا برای شهروندان مشکلی ایجاد نکنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران خاطرنشان کرد: ۴ هزار پوستر تایید شده از سوی وزارت بهداشت را هم در تمام ۱۲۰۰ کیوسک شهر نصب کرده ایم.

وی درخصوص ساماندهی دستفروشان و اینکه در برخی از نقاط شهر فعال شده اند گفت: اولا یادمان باشد که ما ۴۲ بازار را تعطیل کرده ایم اما یادمان نرود که وقتی بازار تعطیل می شود یک سری از افراد حاضر در بازار به سطح خیابان می آیند.

تحصیلی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که اولا باید فرهنگ سازی شود ولی در برخی از نقاط می بینیم که دستفروشان همکاری لازم را نمی کنند و ما با شرکت شهربان جلسه ای خواهیم داشت تا برای این تعداد از دستفروشان فکر دیگری شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران درخصوص کافه های سیار هم گفت: در مطنقه یک شهر تهران همه کافه سیارهای این منطقه جمع اوری شده اند و در سایر مناطق هم باید جمع اوری شوند. 

وی افزود: شاید رد برخی از مناطق شهر تهران بتوان فعالیت کافه های سیار را شاهد باشیم اما این هم فعلا زمان بر است و باید درخصوص آن تصمیم گیری شود.

تحصیلی درخصوص تامین خسارت دستفروشان هم گفت: فعلا از کسانی مه در این ۴۲ بازار روز فعال بودند قرار نیست اجاره ای گرفته شود و قرارداد سال بعدشان هم با قیمت همین امسال بسته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران خاطرنشان کرد: البته برای تامین خسارت هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم اما شاید بتوان با همکاری برخی نهادها مثل کمیته امداد کمک هزینه ای به این عزیزان بدهیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب