سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 42972
|
07:57 - 1398/12/19
نسخه چاپی

در روز‌های خانه‌نشینی چطور به زیارت برویم؟

در روز‌های خانه‌نشینی چطور به زیارت برویم؟
در روز‌هایی که ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم خانه‌نشین شوند فضای مجازی امکان حضور در برخی از اماکن را فراهم کرده است.

به گزارشايلام بيدار،  در روزهایی که ویروس کرونا مردم کشور را خانه نشین و بسیاری از برنامه‌هایی که در این ایام برگزار می‌شد را تعطیل کرده، مردم برای استفاده از ظرفیت‌های موجود دست به کار شده ‌‎اند تا با وجود محدودیت‌های اعمال شده برای حضور نیافتن در اماکن عمومی و مراقبت‌‎های خاص پیشگیرانه، جریان زندگی را متوقف نکنند.

لذا برنامه‌های اینترنتی و تلویزیونی داغتر از همیشه سعی کرده‌اند اوقات خانه نشینی مردم را به نحو مختلف پر می‌کنند. در این بین ابتکارات جالبی هم از سوی برخی مدیران کانال‌های شبکه‎های ارتباطی و هیئات و نهادهای فرهنگی برای استفاده بهتر و بیشتر مردم از ظرفیت اینترنت به کار گرفته شده است.

تعدادی از هیئات متعلق به مداحان سرشناس اقدام به برگزاری جلسات روضه خوانی به صورت زنده از اینستاگرام کرده‌اند. صفحه حاج مهدی رسولی مداح جوان زنجانی طی چهار شب با برپایی روضه آنلاین پیش قدم در اجرای برنامه به صورت اینترنتی شد. صفحات اینستاگرامی مداحان دیگر نیز با انتشار اطلاعیه‌هایی خبر از برگزاری جلسات آنلاین داده‌اند.

با تعطیل شدن بسیاری از برنامه‌های مناسبتی این ایام همچون اردوهای فرهنگی راهیان نور، اعتکاف، جشن اعیاد ماه رجب و غیره نرم افزارهای مجازی در بستر اینترنت با امکان دسترسی از هر نقطه کشور به کار خود ادامه می‌دهند. برای مثال نرم افزار «ملک آسمان» مخاطبان خود را راهی سفر مجازی به سرزمین‌های راهیان نور می‌کند. نرم افزار رایگانی که امکان حضور سه بعدی و نزدیک به واقعیت را در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس فراهم کرده و استفاده کنندگان از آن می‌توانند به امکانات دیگری از جمله روایت‌گری، گالری عکس و فیلم، نقشه مناطق و دیگر امکانات دسترسی داشته باشند.

در روز‌های خانه نشینی چطور به زیارت برویم؟

ماه رجب از جمله ماه‌های پرفضیلتی است که بر زیارت امامان معصوم (ص) توصیه شده است. موضوعی که اگرچه این روزها به واسطه شیوع ویروس کرونا انجام آن میسر نیست اما از طریق مجازی و راه اندازی نرم افزار‌های پخش زنده از اماکن متبرکه، این امکان فراهم شده تا علاقه مندان به زیارت با پای دل به حرم‌های مطهر بروند.

اما اگر در این روزها دوست داشتید سری به مزار شهدای گمنام آرمیده در تهران و دیگر شهرستان‌ها بزنید می‌توانید صفحات مربوط به این مزارها را در اینستاگرام جست‌جو کنید چراکه برخی از این صفحات نیز اقدام به برپایی زیارت مجازی و پخش زنده از طریق اینستاگرام کرده‌اند.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب