سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 42688
|
08:47 - 1398/12/08
نسخه چاپی

قدردانی از رشادت‌های فرمانده هوافضای سپاه به شیوه یک نقاش

قدردانی از رشادت‌های فرمانده هوافضای سپاه به شیوه یک نقاش
«سیده معصومه حسینی» هنرمند نقاش از خلق پرتره سردار حاجی‌زاده با هدف قدردانی از رشادت‌ها و زحمات وی خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، «سیده‌ معصومه حسینی» عضو انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان در خصوص خلق اثر چهره سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  گفت: این اثر با تکنیک رنگ و روغن و در ابعاد۶۰×۹۰ طراحی و اجرا شده که در زمان تقریبی سه روز به پایان رسیده است، سبک این اثر رئال و واقع‌گرایانه است و با تلفیقی از عناصر و پلان‌بندی‌های چند ساحته به اثری مفهومی و نمادین تبدیل شده است.

وی در خصوص ایده اصلی خلق این اثر یادآور شد: ایده کلی این نقاشی با عملیات غرورآفرین حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا توسط هوا فضای سپاه و با پیشنهاد دو نفر از دوستان دغدغه‌مندم خانم‌ها روشنایی و میرزایی مطرح و با حمایت و مساعدت آنها طرح‌ریزی شد. در حقیقت هدف از اجرای این طرح نمایش اقتدار سپاه در صیانت از مرزهای کشور عزیز ما ایران و دفاع از خون شهدای این وطن است که با تلفیق سبز پرچم ایران با لباس سبز سپاه، نشان می‌دهد که امنیت این کشور مدیون جان‌فشانی‌های این دلاورمردان است.

این مدرس نقاشی خط و طراح به هدف از اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: پس از واقعه تلخ و جان‌سوز سقوط هواپیمای اوکراینی، هوافضای سپاه که با وجود سال‌ها حفظ امنیت کشور، توسط دشمنان مورد هجمه قرار گرفت این وظیفه را احساس کردیم که برای تشکر از سردار حاجی‌زاده که با فدا کردن آبروی خود، حیثیت نظام و انقلاب را از خطرات پس از این واقعه مصون داشت، به عنوان عضو کوچکی از جامعه هنری قدم کوچکی برداریم و این پیام را به سردار برسانیم که در این عرصه سخت تنها نیستید و ما قدردان زحمات و رشادت‌های شما هستیم.

حسینی همچنین اضافه کرد: از طرفی در برخی از آثار هنری که پس از این واقعه تولید شد غالبا مظلومیت سپاه مورد توجه قرار گرفت در حالیکه من در این اثر سعی کردم بیشتر بر اقتدار و توانمندی هوافضا تأکید کنم.

 

 

این هنرمند در ادامه به دیگر آثار خود در این حوزه اشاره کرد و گفت: من سال‌هاست که با تکنیک‌های گوناگون از جمله آبرنگ، رنگ و روغن و پاستل آثاری با موضوع شهدای مدافع حرم خلق و به محضر خانواده معزز آن‌ها تقدیم کرده‌ام. از جمله چهره شهید والامقام سردار سید حمید تقوی که در عملیاتی در خاک سامرا به دست تک. تیرانداز داعشی به درجه شهادت نائل آمدند.

وی همچنین توضیح داد: این نقاشی با ترکیبی از حضور شهید و همسر گرانقدرشان در سنگر و با ایجاد فضای روحانی و تلفیق عناصر نمادین و مفهومی کار شده و در سالگرد شهادت‌شان به این خانواده محترم تقدیم و توسط سردار سلامی رونمایی شد.

عضو انجمن هنرهای تجسمی سازمان بسیج هنرمندان با تأکید بر اینکه ما همواره مدیون خون شهدا هستیم و این دِین با هیچ خدمتی از گردن ما برداشته نخواهد شد، عنوان کرد: چرا که از جان عزیزتر کالایی نیست و آنها جان دادند و ما حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم پاسداشت خون آن عزیزان با پیروی از آرمان‌های‌شان است.

حسینی در پایان با اشاره به اینکه هنر زبان گویای رسانه است، بیان کرد: هنرمند متعهد وظیفه دارد یاد و نام شهدا را با خلق تصاویر اثرگذار در جامعه زنده و تازه نگه دارد، وظیفه‌ای که همواره به عنوان هنرمندی که خداوند این موهبت را با هدفی مهم به او عطا کرده بر دوش خود حس کرده‌ام و در راستای این هدف خادمه شهدا خواهم ماند.

انتهای پیام/​ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد