سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42672
|
13:40 - 1398/12/07
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکیایلام در گفتگو با ایلام بیدار؛

شناسایی 17 مورد بیمار مشکوک به کرونا در ایلام/ هیچ مورد مثبتی نداشته ایم

شناسایی 17 مورد بیمار مشکوک به کرونا در ایلام/ هیچ مورد مثبتی نداشته ایم
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تا کنون نمونه آزمایش از ۱۷ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در استان ایلام گرفته شده و برای بررسی به تهران ارسال شده است.

به گزارشايلام بيدار، :محمدکریمیان"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تا کنون نمونه آزمایش از ۱۷ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در استان ایلام گرفته شده و برای بررسی به تهران ارسال شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون جواب نمونه گیری و آزمایش برخی از آنها منفی بوده و جواب تعدادی ازآنها هنوز از تهران نیامده است و تا حصول نتیجه قطعی این افراد تحت نظر و در قرنطینه خواهند بود.

کریمیان در خصوص علت تاخیر در ارسال جواب آزمایش ها توضیح داد: تنها آزمایشگاه معتبر در زمینه قطعی آزمایش های کرونا در تهران قرار دارد و از سراسر کشور برای این آزمایشگاه نمونه آزمایش بیماری مشکوک به کرونا ارسال می شود و حجم زیاد ارسال آزمایش ها موجب تاخیر در ارسال جواب ها می شود.

وی از شهرداری ایلام خواست: در صورت فوت یک نفر از موارد مشکوک به کرونا، شهرداری ایلام همکاری لازم را برای کفن و دفن متوفی با شرایط خاص و ویژه داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: همچنین فعلا بخش سوختگی بیمارستان امام خمینی ایلام با توان پذیرش ۵۰ بیمار برای قرنطینه و نگهداری افراد مشکوک به کرونا در نظر گرفته شده است در حالی که در صورت شیوع بیماری باید یک بیمارستان با حداقل ۹۰۰ تخت با شرایط خاص برای آن در نظر گرفته شود.

هیچ گونه بیمار مبتلا به کرونا در ایلام شناسایی نشده است

وی در خصوص آخرین اخبار مربوط به کرونا در استان نیز گفت: تا کنون هیچ گونه مورد مثبتی از ابتلاء به «کرونا ویروس» در سطح استان استان ایلام مشاهده نشده است.

کریمیان با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم و هم استانی های ایلامی، یادآور شد: تعدادی از افراد مشکوک به «کرونا ویروس» به مراکز درمانی سطح استان مراجعه کرده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: نمونه های آزمایشات این  افراد برای بررسی های بیشتر و تعیین تکلیف، به آزمایشگاه مربوطه در تهران ارسال شده و خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی در خصوص ابتلا به ویروس کرونا تایید نشده و همگی منفی بوده است.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد