سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42652
|
08:06 - 1398/12/07
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

ایلام همچنان بدون ویروس کرونا/ ماسک نایاب شد

ایلام همچنان بدون ویروس کرونا/ ماسک نایاب شد
هنوز یک هفته از خبر مبتلای چند نفر به ویروس کرونا نگذشته که این مسئله به یکی از موضوعات مهم کشور تبدیل شده است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::هنوز یک هفته از خبر مبتلای چند نفر به ویروس کرونا نگذشته که این مسئله به یکی از موضوعات مهم کشور تبدیل شده است، خبری که نه تنها در ایران بلکه در اکثر کشورهای جهان نیز به ان اهمیت زیادی داده شده است.

در استان ایلام نیز همچون سایر استان های کشور تمهیدات لازم برای مقابله با این ویروس اتخاذ شد، "محمد کریمیان"، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این خصوص گفت: دستورالعمل لازم نیز به دستگاه ها و بیمارستان ارسال و مربیان بهداشتی در کلاس های آموزشی مدارس تذکرات لازم را به دانش آموزان و معلمان ارایه می کنند.

وی تاکید کرد: اقدامات لازم پیشگیرانه در مرز، تجهیز بیمارستان ها، باربری ها و اقامتگاه های مهران لحاظ شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  با اشاره به اینکه پیشگیری بهترین راه و آموزش مردم کم هزینه ترین روش در شرایط کنونی برای مقابله با این ویروس ناشناخته است، گفت: آموزش به زنان باردار به ویژه در مناطق محروم صورت گرفته و در جلسه فوق العاده سلامت به ریاست فرماندار برای آمادگی و پیشگیری از ورود ویروس کرونا تمهیدات لازم دیده شده است.

کریمیان در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اظهار کرد: بلافاصله جلسه پدافند غیرعامل، قرارگاه پدافند زیستی، ارسال نامه خروج اتباع افغانستان و پاکستان، ضد عفونی شدن مکان های مختلف تشکیل و انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه پیشگیری و رعایت بهداشت فردی مهمترین راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: هیچ مورد از این ویروس تاکنون در استان شناسایی نشده و مردم به شایعات انتشار ان در فضای مجازی توجه نکنند.

 

پایانه ها و اتوبوس های بین شهری ایلام ضد عفونی می شوند

 

 

"نورالله دلخواه"، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام نیز گفت: در پی شروع ویروس کرونا ضدعفونی پایانه ها و همه ناوگان حمل ونقل عمومی از روز گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی افزود: همه ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس، مینی بوس،خودروهای سواری و تمامی سطوح تماس دست مسافران، رانندگان و خدمه اعم از دستگیره‌ها، سگک و کمربندهای ایمنی و صندلی‌ها  ضد عفونی می شوند. 

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام ابراز کرد: اداره راهداری سیستم انگشتی مربوط به ثبت بار را حذف کرده است و سالن های اعلام بار نیز ضدعفونی شده اند.

 

دلخواه گفت: مسافرانی که  از ناوگان اتوبوسی برای سفر استفاده می کنند با توجه به هماهنگی های به عمل آمده مدیریت بحران استان و دانشگاه علوم پزشکی مسافران در بدو ورود به استان مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین به انجمن های صنفی و شرکت های حمل ونقل مسافر توصیه شده است نسبت به ضد عفونی ترمینال ها ناوگان حمل و نقل عمومی و خوابگاه اقدام نمایند.

هیچ گونه بیمار مبتلا به کرونا در ایلام شناسایی نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در خصوص آخرین اخبار مربوط به کرونا در استان نیز گفت: تا کنون هیچ گونه مورد مثبتی از ابتلاء به «کرونا ویروس» در سطح استان استان ایلام مشاهده نشده است.

"محمد کریمیان" با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم و هم استانی های ایلامی، یادآور شد: تعدادی از افراد مشکوک به «کرونا ویروس» به مراکز درمانی سطح استان مراجعه کرده و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد:  نمونه های آزمایشات این  افراد برای بررسی های بیشتر و تعیین تکلیف، به آزمایشگاه مربوطه در تهران ارسال شده و خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مثبتی در خصوص ابتلا به ویروس کرونا تایید نشده و همگی منفی بوده است.

ماسک کالای نایاب داروخانه ها

بعد از انتشار خبر ویروس کرونا میزان خرید ماسک در ایلام روند صعودی را طی کرد تا اینکه به یکباره هیچ ماسکی در داروخانه های ایلام پیدا نشد.

این شرایط تا آنجا پیش رفت که قیمت این کالا تا 10 برابر قیمت افزایش پیدا کرد، گرانی و افزایش قیمت این کالای پزشکی در استان ایلام موجب آن شد تا ادستان مرکز استان ایلام دستور برخورد با متخلفان و احتکار کنندگان در استان ایلام را صادر کند.

دادستان ایلام در این ارتباط گفت: با توجه به اخبار واصله مبنی بر عدم عرضه ماسک به شهروندان از سوی داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی مقتضی است به‌منظور تأمین اقلام بهداشتی و دارویی موردنیاز مردم جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با قید فوریت نسبت به تشکیل گروه مشترک باحضور معاون بهداشتی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، معاون بازرسی سازمان صمت، نسبت به بازرسی و نظارت شبانه‌روزی از داروخانه‌ها و مراکز عرضه محصولات بهداشتی سطح استان و کلیه انبارهای آن اقدام و در صورت مشاهده هرگونه تخلف ضمن پلمپ مرکز مربوطه؛ مراتب جهت برخورد قانونی سریعاً به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گزارش شود.

وی افزود: هرگونه احتکار، اختفاء و امتناع، کم‌فروشی، گران‌فروشی، عدم عرضه کالا محصولات بهداشتی و پزشکی یا تقلبی و غیراستاندارد از سوی داروخانه‌ها به مصرف‌کنندگان جرم تلقی و با متخلفین به‌شدت برخورد قضایی می‌شود.

هشدار تعزیرات به داروخانه‌ها و مراکز فروش کالای پزشکی

"حیدر ولی زاده"، معاون اجرایی در امور شعب تعزیرات حکومتی ایلام نیز با تأکید بر اینکه هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به «کرونا» در استان ایلام وجود ندارد و دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، موارد مشکوک و مبتلابه کرونا در سطح استان ایلام تکذیب می‌نماید بیان داشت: مردم ولایتمدار استان ایلام به اخبار کذب و شایعات بی‌اساس توجه ننمایند.

وی گفت: داروخانه‌های سطح استان موظف‌اند کالاهای بهداشتی و پزشکی را به نرخ مصوب قانونی به مصرف‌کنندگان عرضه نمایند و هرگونه افزایش قیمت خودسرانه یا عدم عرضه کالا به مصرف‌کنندگان جرم تلقی و با افراد متخلف به‌شدت برخورد قاطع و قضایی صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد