سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42651
|
07:47 - 1398/12/07
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

اجلاس آتی سراسری نماز در ایلام برگزار می شود

اجلاس آتی سراسری نماز در ایلام برگزار می شود
حجت الاسلام کریمی تبار با تا کید بر اینکه زمینه های لازم برای برگزاری اجلاس سراسری نماز در سال آینده در این استان فراهم شود، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در اقامه نماز جماعت اداره مربوطه خود در میان همکاران حضور داشته باشند.

به گزارشايلام بيدارحجت الاسلام ،الله نور کریمی تبار"،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در نشست ستاد اقامه نماز این استان، گفت:پیشنهاد شده است که استان ایلام در سال آینده میزبان اجلاس سراسری نماز در کشور باشد.

 

 حجت الاسلام الله نور کریمی تبار با تاکید بر اینکه مجموعه استان باید تلاش کنند که زمینه لازم برای برگزاری این اجلاس در استان فراهم شود، اظهار کرد: هماهنگی و تعامل بسیار خوبی در سطح استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز، برگزاری نماز جماعت و جمعه وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه نماز و نماز جماعت نقش اساسی در تربیت نسل جوان و اقشار مختلف مردم ایفا می کند،افزود: لغو اقامه نماز جماعت و جمعه در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، نیازمند ابلاغ  و تدبیر کشوری است، سلامتی مردم در اولویت قرار دارد، خوشبختانه تا الان موردی از کرونا در استان ثبت نشده است اما باید دستورات و نکات بهداشتی در استان به ویژه در مساجد رعایت شود.

 

امام جمعه ایلام با اشاره در خصوص احتمال تعطیلی نماز جمعه و تمهیدات لازم برای رعایت نکات بهداشتی نمازگزاران، به طور قطع  تصمیماتی در سطح عالی کشور اتخاذ خواهد شد، یادآور شد: در ساخت مساجد در مناطق و محلات استانی باید بخشی از فضای مسجد برای فعالیت های دینی و فرهنگی در نظر گرفته شود و یک فضای اختصاصی به این گونه فعالیت ها در مساجد اختصاص یابد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه مساجد باید به گونه ای مدیریت شوند که خودکفا بوده و بتوانند هزینه های جاری خود را تامین کنند، یادآور شد:  بعد از جنگ تحمیلی، با رشد شهری در استان مواجه شدیم اما این رشد شهری با رشد مساجد چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ کمی متناسب نبود و فضای کافی فرهنگی برای مساجد در نظر گرفته نشده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه باید فضای فرهنگی مناسب در کنار مساجد ساخته شود، گفت: مساجد ما امروز چند منظوره شده است که باید برای  فضاهایی برای فعالیت های ورزشی، فرهنگی، دینی، اربعین حسینی و اوقات فراغت جوانان در ساخت مساجد در نظر گرفته شود و در واقع مساجد به صورت مجتمع با فضای فرهنگی مناسب ساخته شوند.

 

امام جمعه ایلام گفت:  منطقه شباب و زنجیره سفلی در ورودی و خروجی استان قرار دارند و شایسته است که در این منطقه زائرسرایی با مرکزیت مسجد برای پذیرایی و استقبال از زوار اربعین حسینی با فراهم کردن امکانات لازم ساخته شود و باید برنامه ریزی لازم برای این امر توسط دستگاه های مرتبط انجام شود.

 

وی بیان کرد:  برای این امر لازم است که یک قطعه زمینی در این منطقه شناسایی شود و نسبت به انجام و ساخت زائر سرای همراه با مسجد اقدام گردد تا هم زوار ایرانی و هم زوار عراقی به استان وارد و یا خارج می شوند بتوانند در این زائرسرا استراحت کافی داشته و  فرایض دینی خود را انجام دهند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر لزوم ساخت دفتر امام جمعه در شهرستان تازه تاسیس هلیلان، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی خود در اقامه نماز جماعت حضور داشته باشند، جایگاه مدیریتی مدیران، اقتضا می کند که در نماز جماعت حضور داشته باشند که این امر آثار و برکات فراوانی در راستای اقامه نماز و ترویج فرهنگ نماز دارد.

 

 گفتنی است در  پایان این نشست از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام از سوی ستاد اقامه نماز کشور به دلیل تلاش در جهت ترویج فرهنگ نماز و فعالیت در راستای توسعه نماز در ادارات با اهدای لوح تقدیر و انگشتر متبرک مقام معظم رهبری با حضور استاندار ایلام و جمعی دیگر از مسئولان استان تقدیر شد.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب