سرویس: سیاسی
کد خبر: 42627
|
13:29 - 1398/12/06
نسخه چاپی

روحانی: به دشمن التماس نخواهیم کرد/ کسی نباید در حوادث مربوط به کرونا جیب بدوزد

روحانی: به دشمن التماس نخواهیم کرد/ کسی نباید در حوادث مربوط به کرونا جیب بدوزد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه به دشمن التماس نخواهیم کرد، اظهار داشت: کسی نباید در حوادث مربوط به کرونا جیب بدوزد.

به گزارشايلام بيدار،حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح منطقه یک آزادراه تهران- شمال طی سخنانی با اشاره به اهمیت ماه رجب، اظهار داشت: فرد مومن هر کجا هست کنارش امنیت است و هر کجا ایمان نیست امنیت نیز زیر سوال قرار می‌گیرد.

وی افزود: ایمان ما مایه امنیت ماست این ماه رمضان رجب و شعبان برای این است که خود را برای ماه پاکی یعنی ماه رمضان آماده کنیم.

با تبریک ماه پربرکت رجب گفت، با اشاره به دعای آغاز این ماه گفت: چقدر زیباست که در این دعا، ایمان را در کنار امنیت و اسلام‌ را در کنار سلامت قرار می‌دهد. 

وی ادامه داد: اگر اسلام را رعایت کنیم، جسم و روح‌مان هم سالم خواهد ماند.

روحانی با بیان اینکه ایمان با امنیت همراه است، تصریح کرد: انسان مومن در هرکجا که حضور دارد، امنیت وجود دارد. هرکجا ایمان نیست امنیت هم‌ زیر سوال می‌رود.

**هیچ کس از یک انسان خوش‌زبان نمی‌ترسد

رئیس جمهور ادامه داد: هیچ کس از یک انسان خوش‌زبان نمی‌ترسد، چرا که از او گزندی به کسی نمی‌رسد. اما از فردی که ایمان ندارد همیشه باید ترسید؛ از حضور و از غیابش باید ترسید. یا با زبانش نیش می‌زند یا غیبت و بدگمانی می‌کند.
وی تصریح کرد:  در کنار کسی که ایمان ندارد هیج وقت امنیت وجود ندارد

روحانی با بیان اینکه به دشمن التماس نخواهیم کرد، اظهار داشت: افتتاح پروژه آزادراه تهران- شمال خبر خوشحال کننده‌‌ای برای ملت بزرگ ایران است و عملا ما این پروژه را در دوران تحریم ساختیم و افتخار می‌کنیم به اینکه مهندسان،کارگران، مدیران ما و همه بخش‌های مختلف مانند وزارت راه و بنیاد مستضعفان تلاش خود را کردند و تحریم نتوانست بر اراده آنها برای تکمیل این پروژه بسیار مهم تاثیر بگذارد؛ البته ممکن است تحریم با یک زمان بندی، ما را با تاخیر مواجه کند اما در پروژه‌های مهم تاثیر نگذاشت.

**تحریم نتواست بر اراده دست‌اندرکاران پروژه تهران-شمال تاثیر بگذارد

وی همچنین عنوان کرد: دولت زمانی آغاز بکار کرد که ما در تحریم بودیم تحریمی که از سال 90 شروع شده بود لذا وقتی ما آمدیم در دولت، تحریم بودیم. 

روحانی گفت: دولت ما زمانی آغاز شد که در تحریم شدید قرار داشتیم؛ من از همان روزهای اولیه ریاست جمهوری آقای فروزنده رئیس وقت بنیاد مستضعفان را صدا زدم و گفتم نقشه آزاد راه تهران ـ شمال را بیاورید؛ آن روز ۱۷ درصد پروژه انجام شد و ما باید 80 و خورده‌ای از این پروژه را انجام می‌دادیم.

وی با بیان این که   از سال 1375 با این پروژه سر و کار داشته است، گفت: زمانی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای این پروژه تصمیم گرفته بود، اول یک طرح دیگر بود؛ آقای رفیق دوست [رئیس اسبق بنیاد مستضعفان] طرحی را به آقای هاشمی دادند و ایشان مرا صدا زد و مفصل در این مورد با من صحبت کرد. این طرح به بنیاد واگذار شد و از همان زمان زحمات زیادی از دوران مهندس فروزنده و بعد، آقای سعیدی کیا کشیده شد و با همه وجود برای تکمیل طرح به صحنه آمدند. مهندس فتاح هم هر کجا هست با همه توان و قدرت در کار خود حضور دارد و ما در کارهای قبلی هم او را دیدیم.  

رئیس‌جمهور افزود: آقای آخوندی هم برای این پروژه خیلی زحمت کشید و چند بار قرار گذاشتیم از این پروژه بازدید کنیم که نشد و جای ایشان که امروز این پروژه افتتاح شده خالی است. مهندس اسلامی هم که از روز اول عنصر بسیار پرکاری بوده و خستگی‌ناپذیری بوده است و هر ساعتی زنگ می زنیم سرکار است و تا حالا موفق نشدیم که ایشان را در خواب پیدا کنیم، یعنی هر وقت زنگ زدیم بیدار بوده است. من از همه کسانی که بار مسوولیت را بر دوش گرفتند تشکر می‌کنم، زیرا این کار، خیلی کار با ارزش و پرمسئولیتی است.

روحانی در ادامه با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف سوخت با افتتاح این قطعه از آزاد راه تهران ـ شمال گفت: همه ما توجه داریم عمر بشر و مردم و ساعات زندگی مردم چقدر مهم است. این که این جاده جدید یک ساعت و نیم زمان را کوتاه می‌کند اصلا نمی‌شود برای آن ارزش گذاشت.

رییس جمهوری با تاکید بر این که ما نسبت به عمر، لذت و زندگی مردم متحدیم، گفت: خداوند، انسان‌ها را برای زندگی خوب و سالم و شادمانه آفریده است، پس نباید دائماً در غم و غصه باشیم.

** دشمنان همیشه برای ما فشار و مشکلات می‌خواهند

وی خاطرنشان کرد: دشمنان همیشه برای ما فشار و مشکلات می‌خواهند. البته بعضی حوادث در اختیار ما نیست پیش می‌آید یعنی سیل است. سال ۹۸ سال سیل بوده است و از آغاز آن را با سیل شروع کردیم. زلزله هست، کاری نمی‌توان کرد ما باید کاری کنیم که آثار سوء این حوادث را در زندگی مردم کاهش دهیم، چرا که از اصل آن نمی‌شود به‌طور کامل جلوگیری کرد.

رئیس جمهور با بیان این که امسال، غم و مشکلات زیادی داشتیم، گفت: از شهادت سردار سلیمانی گرفته تا مردم کرمان و مردم ما که در هواپیما جان باختند برای همه ما بسیار مایه تاسف بود.

** مردم ما در همه جا با شهامت به میدان آمدند

وی تصریح کرد: سال سختی بود، اما مردم ما در همه جا با شهامت به میدان آمدند. در برابر تحریم خم نشدند. التماس نکردند. ما به دشمن التماس نخواهیم کرد. ملت ما التماس نخواهد کرد و تسلیم هم نخواهد شد. سختی را تحمل می‌کند تا دشمن را پشیمان کند.

روحانی گفت: در برابر حوادث طبیعی هم که پیش می‌آید مردم آزمایش خوبی دادند و همه به هم کمک کردند. خداوند اساس زندگی این قرار داده که می‌فرماید ما زمین و همه آیات را آفریدیم که معلوم شود در این مسابقه چه کسی بهتر عمل می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب