سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 42608
|
08:12 - 1398/12/06
نسخه چاپی

فیلم‌های اکران نوروز ۹۹ مشخص شدند/ تبریک رئیس سازمان سینمایی به آبیار

فیلم‌های اکران نوروز ۹۹ مشخص شدند/ تبریک رئیس سازمان سینمایی به آبیار
«شنای پروانه، لامینور، لاله، بازیوو، پسرکشی و زن‌ها فرشته‌اند ۲» فیلم‌های اکران نوروز سینماها شدند.

به گزارشايلام بيدار، رخی اخبار امروز حوزه سینما بدین شرح است:

با تصمیم شورای اکران فیلم‌های نوروزی، فیلم‌های زیر به عنوان اکران نوروزی مشخص شدند:

«شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت به سرگروهی مگامال، «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی به سرگروهی کورش، «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد به سرگروهی ماندانا، «بازیوو» ساخته امیرحسین قهقرایی به سرگروه باغ کتاب، «پسرکشی» به کارگردانی محمد هادی کریمی به سرگروهی ایران مال، «زن‌ها فرشته‌اند ۲» به کارگردانی حسین فرحبخش به سرگروهی ایران. «خوب بد جلف؛ ارتش سری» هم که اکرانش آغاز شده، جزء اکران نوروز محسوب می‌شود. 

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی یک هفته‌ای سینماها، هنوز درباره زمان آغاز اکران نوروزی تصمیم‌گیری نشده است.

* تبریک حسین انتظامی به نرگس آبیار

رئیس سازمان سینمایی در پیامی کسب جایزه زنان برتر جهان اسلام توسط نرگس آبیار را تبریک گفت.

 در پیام حسین انتظامی آمده است:

«سرکار خانم نرگس آبیار

کسب جایزه زنان برتر جهان اسلام و دریافت نشان زنان راهبر ۲۰۲۰ مهر تاییدی است بر نقش انقلاب اسلامی در بالندگی زنان در همه عرصه‌ها و تلاش هنرمندانه سینماگران ایرانی در جهت الگو سازی برای بانوان مسلمان در سراسر جهان.

جای این نشان ارزشمند در مجموعه افتخارات سینمای نجیب و فاخر ایران خالی بود که با درخشش یک کارگردان زن نصیب ملت ایران بویژه بانوان هنرمند کشورمان شد.

این موفقیت را به سرکارعالی تبریک می‌گویم و برایتان تداوم‌ توفیق را مسألت دارم.»  

* پایان فیلمبرداری «شیرجه بزرگ»

 فیلمبرداری فیلم سینمایی «شیرجه بزرگ» اولین ساخته بلند سینمایی کریم لک زاده که مدتی پیش آغاز شده بود، به تازگی و با گذشت ۴۳ روز از زمان فیلمبرداری به پایان رسید.  

این فیلم سینمایی که به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و با حال و هوای جاده ای ساخته شده، در شهرهای تهران، گیلان و اطراف مرز ارمنستان فیلمبرداری شده و هم اکنون با پایان مراحل تدوین توسط پویان شعله‎‌ور، صداگذاری آن توسط امین شریفی آغاز شده است.

در خلاصه داستان «شیرجه بزرگ» آمده است: مَرد و مریم برای یافتن گمشده شان همراه با سه جامانده از یک گروه سیرک، وارد سفری پر ماجرا در جاده ها می شوند.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی همچون: سونیا سنجری، پگاه آهنگرانی، پدرام شریفی، ساسان کاوه، حامد نجابت، علی سعدی،محمد رضاپور مقدم،زهرا ابراهیمی، اصلان شاه ابراهیمی، میثم دامن زه، بهزاد دورانی و نوشین کریمی به ایفای نقش می پردازند.

* تأکید بر تقویت همکاری‌های سینمای ایران و هندوستان

 امروز: دوشنبه ۱۳۹۸/۱۲/۰۵☰

در دیدار رییس مرکز فرهنگی سفارت هند و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی صورت گرفت؛

تأکید بر تقویت همکاری‌های سینمای ایران و هندوستان

 

رییس مرکز فرهنگی سفارت هندوستان، دکتر آبهی کومار سینگ، با حضور در بنیاد سینمایی فارابی، با علیرضا تابش، مدیرعامل این بنیاد ملاقات کرد. در این دیدار دکتر کومار سینگ با تأکید بر پیشینه روابط میان هندوستان و ایران، به زمینه‌های مشترک سنتی و فرهنگی و شباهت‌های بین مردم ایران و هندوستان اشاره کرد و افزود: فیلم‌های ایرانی در بین دوست‌داران سینما در هند بسیار محبوب هستند و سینمای هنری ایران در هندوستان بسیار مورد توجه است.

دکتر کومار سینگ همچنین با اشاره به هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین هندوستان و جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد سینمای هندوستان در جشنواره جهانی فیلم فجر و سایر جشنواره‌های سینمایی ایران حضور پر رنگ‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم با تأکید بر همکاری‌های بین جشنواره‌ای گفت: پرداختن به موضوع هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و هند در جشنواره جهانی فیلم فجر، مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و سینمای هند در جشنواره‌های جهانی فیلم فجر، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، فیلم کوتاه تهران و فیلم حقیقت می‌تواند حضور مؤثرتری داشته باشد.

* موافقت شورای ساخت با دو فیلم نامه

شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر با دو فیلمنامه موافقت کرد.

 فیلم نامه "آزردگان" به تهیه‌کنندگی فرزاد موتمن و کارگردانی و نویسندگی مهدی فرد قادری و"فلاح" به تهیه‌کنندگی علی عبدالعلی زاده، کارگردانی علی جبارزاده و نویسندگی لیلا بهادری موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

* امضای تفاهمنامه همکاری میان لابراتوار پیشگامان سینمای آریا و دانشگاه سوره

 لابراتوار پیشگامان سینمای آریا و دانشگاه سوره در راستای توانمندسازی دانشجویان سینما در کشور و با هدف انتقال تجربیات و ارتقای دانش تخصصی مبتنی بر فن‌آوری‌های نوین سینما و در راستای برگزاری نخستین مجموعه کارگاه‌های «آموزش های عملی دانستنی های سینمای دیجیتال» تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی مشترک با هدف ارتقای دانش مهارتی، فنی و تخصصی متناسب با نیازها و اولویت‌‏های پیش‌بینی شده برای دانشجویان و مشارکت و همکاری در تامین فضا، تجهیزات و امکانات آموزشی در حوزه ‌های فنی و تخصصی سینما برای پروژه‌های دانشجویی از مفاد این تفاهمنامه است. 

در همین راستا لابراتوار پیشگامان سینمای آریا با همکاری مراکز آموزشی و دانشگاه های سینمایی کشور قصد دارد پیش از شروع سال جدید نخستین فصل از مجموعه کارگاه‌های «آموزش های عملی دانستنی های سینمای دیجیتال» را با عنوان «اصلاح رنگ» برگزار کند.

​انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد