سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42560
|
07:44 - 1398/12/05
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

هشدار وقوع سیل در ایلام/ آب سد "دویرج" رهاسازی شد

هشدار وقوع سیل در ایلام/ آب سد "دویرج" رهاسازی شد
براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی، سامانه بارشی قوی از امروز (دوشنبه) وارد ایلام می‌شود که احتمال وقوع سیلاب دور از انتظار نیست.

به گزارشايلام بيدار، براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی، سامانه بارشی قوی از امروز (دوشنبه) وارد ایلام می‌شود که بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای میانگین دریافت نزولات جوی و بارش‌ها بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلی متر است.

براساس این گزارش، فعالیت‌های این سامانه بارشی کل استان را در بر می‌گیرد، قدرت ریزشی این سامانه در نواحی شرقی بیشتر از دیگر مناطق استان خواهد بود. همچنین به علت شدت بارش‌ها احتمال وقوع سیلاب‌های موقت وجود دارد.

از مردم خواسته شده تا از سفرهای غیرضروری در صورت امکان اجتناب ورزند و عشایر و دامداران از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و خشکه‌رودها یا ارتفاعات پرهیز کنند.

اتخاذ تصمیمات لازم برای پیشگیری از وقوع سیل 

"قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در جلسه مدیریت بحران استان با حضور مسئولان استان اظهار کرد: علت موفق بودن استان در سیل فروردین ماه پیشگیری بود.

وی افزود: علت دوم پای کار بودن همه عوامل در گیر در ستاد بحران استان بود.

سلیمانی دشتکی عنوان کرد: اگر در آن زمان بالادست و پایین سد سیمره دچار مشکل شد مقصر استان نبود، ره رغم اصرار زیاد برای تخلیه آب پشت سد اما وزارت نیرو مخالفت کرد و مشکلاتی پیش آمد.

وی تصریح کرد: امروز نیر در پی هشدار سازمان هواشناسی همه باید آماده باشند و با پیشگیری تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: تقاصا دارم مسئولان امر بازدید میدانی از مناطق حادثه خیز در سیل داشته باشند و تمهیدات لازم اتخاذ کنند.

آماده باش در دهلران

"علی مجلسی"، معاون عمرانی فرماندار دهلران نیز در جلسته ستاد بحران شهرستان دهلران اظهار کرد: همه دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان باید در آمادگی کامل باشند تا در صورت حوادث احتمالی ناشی از بارندگی  مشکلات را مدیریت کنیم.

وی گفت: امور عشایری و جهاد کشاورزی هشدارهای لازم را به عشایر و کشاورزان در خصوص بارندگی های روزهای آینده را در دستور کار خود داشته باشند و حتما از اسکان عشایر در کنار مسیرهای سیلابی و رودخانه ها جلوگیری شود.

معاون عمرانی فرماندار دهلران یادآور شد: برای پیشگیری از حواث احتمالی راه سازی آب سد دویرج در دستور کار قرار گرفته است تا در صورت بارندگی با مشکل مواجه نشویم.

وی بیان کرد: اداره راهداری باید تمام مسیر ها، پل ها و جاده ها را لای روبی کند تا به ابنیه خسارت وارد نشود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب