سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 42548
|
16:38 - 1398/12/04
نسخه چاپی

داروخانه‌ها از چرخه عرضه «ماسک» خارج شدند+بخشنامه

داروخانه‌ها از چرخه عرضه «ماسک» خارج شدند+بخشنامه
دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: بر اساس دستور اخیر سازمان غذا و دارو، توزیع ماسک فقط از طریق هیأت امنای ارزی صورت خواهد گرفت.

به گزارشايلام بيدار،محمد خلیلی، دبیر انجمن داروسازان ایران، در خصوص افزایش تقاضا برای خرید ماسک اظهار داشت: بر اساس دستور اخیر سازمان غذا و دارو، توزیع ماسک فقط از طریق هیأت امنای ارزی صورت خواهد گرفت.

 وی تصریح کرد: بنابراین داروخانه‌ها صرفا اقدام به عرضه موجودی انبار خود تا قبل از ابلاغ این بخشنامه کرده اند که طبیعتا این دپو، بسیار محدود بوده و ظرف چند روز اخیر انجام شده است.

 وی افزود: با ابلاغ بخشنامه اخیر، داروخانه‌ها مسئولیتی در قبال عرضه ماسک نخواهند داشت و هیأت امنای ارزی راسا اقدام خواهد کرد

وی تاکید کرد: در این بخشنامه صراحتا ذکر شده که توزیع، خرید و فروش انواع ماسک‌های پزشکی شامل ماسک جراحی ( بنددار و کش‌دار) ،فیلتردار، n95 و n99 تا اطلاع ثانوی ممنوع است. و داروخانه‌ها تا اطلاع ثانوی اجازه خرید مجدد  از شرکت توزیع را به هیچ عنوان ندارد.

بر اساس اعلام هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، ماسک‌های خریداری شده و وارداتی به همراه بسته آموزشی و محلول شوینده از طریق خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه‌های سلامت و واحدهای بهداشتی در کشور در بین مردم به صورت توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب