سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42538
|
08:33 - 1398/12/04
نسخه چاپی

حماسه حضور؛

61 درصد ایلامیان در انتخابات شرکت کردند

61 درصد ایلامیان در انتخابات شرکت کردند
۶۱ درصد واجدان شرایط رای دادن در این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت کردند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، "محمد نوذری"، رئیس ستاد انتخابات استان ایلام با اعلام این خبر گفت: از مجموع ۴۵۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در دو حوزه شمال و جنوب استان ایلام، ۲۶۶ هزار و ۴۱۰ نفر آرای خود را به صندوق انداختند.

وی یادآور شد: از این تعداد ۱۷۲ هزار و ۳۲۰ نفر متعلق به حوزه شمال و ۹۴ هزار و ۹۰ نفر متعلق به حوزه جنوب استان است.

وی با اشاره به مهلت هفت روزه برای طرح شکایت نامزدها، اظهار کرد: افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت دارند، می‌توانند در مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی، شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان ارائه دهند.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام افزود: در این مرحله، شکایت‌هایی قابل رسیدگی خواهد بود که مشخصات شاکی یا شاکیان، شامل نام و نام خانوادگی، نام پدر، شغل، نشانی کامل، شماره تلفن و اصل امضای شاکی را داشته باشد.

نوذری یادآور شد: در صورتی که شاکی بدون دلیل و مدرک، کسی را متهم کند و عمل شاکی عنوان افترا داشته باشد، قابل تعقیب و پیگیری است.

در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند و پس از تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه می‌یابند.

در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند و بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۹ فروردین ۹۹ برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب