سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42518
|
12:32 - 1398/12/03
نسخه چاپی

رسمی؛

انتخابات در حوزه انتخابیه دهلران به دور دوم کشیده شد

انتخابات در حوزه انتخابیه دهلران به دور دوم کشیده شد
با پایان کار اخذ رای در شامگاه روز گذشته و مشخص شدن نتایج شمارش آرا، انتخابات حوزه دهلران به مرحله دوم کشیده شد.

به گزارشايلام بيدار، حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است که مردم این شهرستان ها در روز جمعه دوم اسفندماه ۹۳۷۲۱ رای را با حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صندوق انداختند.

کل واجدین شرایط شرکت در انتخابات در حوزه انتخابیه دهلران بالغ بر ۱۳۴ هزار نفر بوده که از این تعداد ۹۳ هزار و ۷۲۱ نفر به پای صندوق های رای رفته و مشارکت سیاسی خود را در صحنه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

بر اساس تعداد آرای ماخوذه در این حوزه انتخابیه، منتخب مردم باید بیش از ۱۹ هزار رای برای حضور مستقیم در مجلس شورای اسلامی را از سبد آرای مردم کسب می کرد اما بر اساس آمار اعلامی بهزاد علیزاده با کسب ۱۸ هزار و ۴۶۵ رای و صادق کرمی با کسب ۱۶ هزار و ۳۴۰ رای راهی مرحله دوم انتخابات شدند.    

با توجه به اینکه هیچ کاندیدایی حد نصاب ۲۰ درصد از کل آراء را در این حوزه انتخابیه کسب نکرده است، آقایان «بهزاد علیزاده» و «صادق کرمی» به دور دوم انتخابات که در تاریخ ۲۹ فروردین ماه سال آینده برگزار می شود با هم به رقابت خواهند پرداخت.

گفتنی است، 207 شعبه اخذ رای شامل ۱۴۳ شعبه ثابت و ۶۴ شعبه سیار برای جمع‌آوری آرای مردم  این حوزه انتخابیه در چارچوب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مستقر شده بود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب