سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 42469
|
06:18 - 1398/12/01
نسخه چاپی

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام خبر داد:

استقرار ۵۵۳ شعبه اخذ رای در ایلام

استقرار ۵۵۳ شعبه اخذ رای در ایلام
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام از استقرار ۵۵۳ شعبه اخذ رای در ایلام خبر داد و گفت: ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت استان واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارشايلام بيدار،محمدنوذریظهرچهارشنبه با ارائه گزارشی از روند انتخابات در استان، اظهار کرد: تمام سازوکارهابرای برگزاری یک انتخابات باشکوه آماده است.

وی افزود: ۴ کارعمدهدر ستاد انتخاباتی رقابت،مشارکت،سلامتو امنیت را دردستور کارقرارداده‌ایم.

معاوناستاندار ایلام با اشاره به اینکه ۲ حوزه‌ی اصلی و ۲۵ حوزه‌ی فرعی داریم و ۵۵۳ شعبهاخذرأی، ۳۸۰ شعبه‌ی ثابت و ۱۷۳ شعبه سیار داریم، تصریح کرد: ۴۵۰ هزار نفر واجدین شرایط داریم که ۳۱۷ هزار در شمال استان و ۱۳۳ هزار نفر در حوزه‌ی جنوب هستند.

نوذری عنوان کرد: تنوع قومی،زبانییک فرصت است که باعث ایجاد فرصت‌های فرهنگی می‌شودامادر تحلیل سیاسی اگر نگاهایلیداشته باشیم به جای توجه به منافع ملی و استانی منافعایلیمد نظرقرارمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: در این انتخابات جریانات سیاسی واجزاببهصورتپررنگفعالنیستند و بیشتر بحث قومیت‌ها است.

معاوناستاندار ایلام تصریح کرد: ما در دوره‌ی گذشته ۶۰ درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند ولی در استان ایلام در ۱۰ دوره‌ی گذشته بالای ۷۷ درصد بوده است و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که امسال این میزان به بالای ۷۰ درصد می‌رسد.

۲۴ مرحله انتخاباتالکترونیکاست

وی با اشاره به اینکه استان ایلام از بعدمشارکتبالا در انتخابات دومین استان کشور است، اضافه کرد: در بحث نظرسنجی‌ها در شمال ۶۷ درصد و در جنوب ۷۲ درصد و ما درجمعبالای ۷۰ درصدمشارکتمردم در انتخابات خواهیم داشت.

رئیسستاد انتخابات استان ایلام افزود: یکی از کارهای مهم ستاد انتخابات افزایشمشارکتسیاسی در استان است، در راستایمشارکتحداکثری جلسات با اقشار، سیاسیون، احزاب، سمن‌ها و دیگر مجموعه‌هابرگزار شدهاست.

وی اعلام کرد: در قانون صراحتاًدر خصوصجرائم و تخلفات انتخاباتی بحث شده است در ستاد امنیت انتخابات که بهصورتروزانه تشکیل می‌شود بخشی که مربوط به تخلفات می‌شود مصوبات بسیارقویایجاد شد و در بحث خرید و فروش، تطمیع و تکرر رأی برخوردهایمستقیمیخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ۲۵ فرایند انتخابات داریم که ۲۴ مرحله الکترونیک بوده وفقطشمارش آراء غیرالکترونیک است.

نوذری اظهار کرد: در بحثاخذرأی با ورود کد ملی مشخص می‌کند که فرد چندمین بار است که رأی داده و محل جغرافیایی آن مشخص می‌شود.

معاوناستاندار بیان کرد: امنیت انتخابات را بهصورتویژه در نظر گرفته‌ایم که در شورای تأمین و هم ستاد امنیت انتخابات شاخص‌های امنیتی انتخابات را بررسی کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد