سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 42446
|
08:32 - 1398/11/30
نسخه چاپی

روایت ایلام بیدار از انتخابی ویژه؛

شهادت انتخاب ویژه شهید باقری بود / لزوم ادامه دادن راه شهدا در انتخابات

شهادت  انتخاب ویژه شهید باقری بود / لزوم ادامه دادن راه شهدا در انتخابات
شهید ابراهیم باقری یکی از شهدایی بود که پای انتخاب خود ایستاد ودراین راه تا آخرین نفس به حرکت خود ادامه داد.

به گزارشايلام بيدار، شهدا مانند ستارگانی هستند که چراغ راه همه مردم هستند ودر هر زمینه ای می توانند الگو باشند واز آن ها بهره گرفت.

 باید از شهدا الگو گرفت وآن ها سرمشقی قرار داد تا بتوانیم در خدمت به آرمان های انقلاب نقش موثری داشته باشیم وکشور را در مسیر ترقی وپیشرفت یاری دهیم.

بنابراین باید همیشه به یاد شهدا بود واز خانواده های شهدا دلجویی کرد وبه آن ها خدمت کرد ، همچنین همه باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

شهید ابراهیم باقری یکی از شهدای استان ایلام وشهرستان چرداول است که در راه خدمت به آرمان های انقلاب به درجه شهادت نائل آمد.

شهید ابراهیم باقری فرزند قاسمعلی اولین روز از شهریورماه 1341 در یک خانواده مذهبی در شهرستان چرداول از توابع استان ایلام دیده به جهان گشود.وی دانش آموز مقطع  دبیرستان بود که با شروع جنگ تحمیلی در سال 1360 سنگر علم و دانش را ترک و دواطلبانه راهی جبهه شدند و به کردستان اعزام شدند و در همان سال طی درگیری با نیروهای کومله و دموکرات بر اثر اصابت ترکش خمپاره به ناحیه پای چپ به افتخار جانبازی نایل آمد و دیپلم افتخار دریافت کرد.

شهید باقری همواره در طول زندگی تا زمان شهادت انسانی متدین و متعهد، پرتلاش و خداترس، باانگیزه، معتقد به نظام جمهوری اسلامی ایران، وفادار به انقلاب و پیرو ولایت رهبری بودند و صله رحم و کمک به بستگان و مردم روستا و حل مشکلات آنان را در سرلوحه زندگی خود قرار می دادند.

شهید باقری پس از اتمام خدمت سربازی تشکیل خانواده داد و ثمره این ازدواج چهار فرزند می باشد.سپس با اینکه جانباز بود و از لحاظ جسمی مشکل داشتند در راستای رهنمود و فرمان حضرت امام و احساس وظیفه نسبت به دفاع از سرزمین ایران اسلامی، از سال 1362 تا 1365 بصورت دواطلبانه و در لباس بسیجی وارد سپاه پاسداران شد و در جبهه های گیلان غرب، سومار و سرپل ذهاب و کرند غرب به دفاع از میهن اسلامی پرداخت. در سال 1366 به همراه گردان تیپ یک امیرالمؤمنین(ع) ایلام در عملیات حلبچه در منطقه کردستان شرکت و از ناحیه ریه و چشم دچار مجروحیت شیمیایی شدند.

 

مجرویت مانع راه این شهید نشد/ ایستاده برای انتخابی محکم

مجروحیت مانع این شهید بزرگوار نشد ودر راه خدمت به آرمان های انقلاب اسلامی ودفاع از این مرز و بوم لحظه ای درنگ نکرد.

در سال 1370 به عضویت رسمی سپاه پاسداران تیپ یکم امیرالمؤمنین(ع) در آمده و در حالی که در گردان 111 امام سجاد(ع) خدمت می نمودند به ادامه تحصیل نیز پرداخت.

 در سال 1383 به علت ناامن بودن مناطق مرزی کردستان جهت مبارزه با منافقین، قاچاقچیان و اشرار مسلح به نوار مرزی شیخ صله و ارتفاعات بمو، اعزام شدند و با وجود سالها خدمت در مناطق جنگی و داشتن مشکل جسمی، به خاطر عشق به وطن و تلاش برای امنیت مردم و کشور عزیزمان تا سال 1388 در این منطقه خدمت کرد.

شهید باقری در ساعت یک و نیم بامداد پنجشنبه  و در پنجمین روز از شهریورماه 1388 با ایجاد کمین ودرگیری شبانه با منافقین و اشرار مسلح در منطقه شیخ صله و ارتفاعات بمو، مصادف با ششمین روز از ماه مبارک رمضان بر اثر اصابت چندین گلوله تیر مستقیم به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت در راه خدا بود نایل آمد.

مزار این شهید بزگوار  در زادگاهش یعنی روستای کل کل از توابع شهر آسمان آباد در شهرستان چرداول قرار دارد.

 

شهید باقری؛ شهیدی که انتخابی ویژه کرد

عزیزرحیمی از همرزمان این شهید در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:شهید ابراهیم باقری فردی متدین، با اخلاص ، روف ، از خودگذشته و اهل عمل بود تا شعار ، بیشتر کارهایش را عملی می کرد تا شعار ش را می داد.

وی افزود:زمانی که خبردادن منافقین وارد منطقه شدن با ماشین شخصی خودش ماموریت ها را انجام می دادوهمیشه برای انجام ماموریت ها از ماشین شخصی خودش استفاده می کرد.

رحیمی خاطرنشان کرد:این شهید در بین راه نگاه می کرد کسی جانماند وحتی در مواردی می دیدم که ماشین شخصی خودش را دراختیار بازماندگان در راه قرار می داد وخودش جلوی سرما بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس درادامه گفت:در کمین جلوی بچه ها حرکت می کرد وسفارش می کرد چند تا تیر هوایی بزنید تا نکنه کسی برای امرار ومعاش بود از منطقه فرار کند واشتباهی کشته نشود ولذا اصول اخلاقی را رعایت می کرد حتی در وسط جنگ

رحیمی تصریح کرد:نسبت به مردم عراق هم بسیار با معرفت بود وچوپانانی را که در منطقه بودند را کمک می کرد ودرهمه زمینه هرطوری به همه کمک می کرد ولی در عین حال فرمانده ای با پیش بینی بود وهمه چیز را در نظر می گرفت.

شهادت انتخاب ویژه شهید باقری ودراین راه هیچ چیزی حتی مجروحیت هم مانع راه این شهید نشد.

آری اینگونه انتخاب هم انتخاب ویژه ای است که نصیب هرکسی نمی شود واین هم انتخاباتی است که برگزیده ها در آن پیروز می شوند.

شهدا باید برای مردم و کاندیداهای مجلس باید الگو باشند ودر انتخابات شهدا مدنظر باشند.

 

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد