سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42365
|
12:27 - 1398/11/27
نسخه چاپی

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

اعتبارات حوزه جوانان در کشور ۱۰ برابر شده است

اعتبارات حوزه جوانان در کشور ۱۰ برابر شده است
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اعتبارات حوزه جوانان در کشور ۱۰ برابر شده است.

به گزارشايلام بيدار، "محمد مهدی تندگویان"، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، صبح امروز در نشست با اعضای جدید مجمع سمن های جوانان استان ایلام، حضور حداکثری بانوان در مجمع جدید را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این موضوع نشان از رشد و بلوغ فرهنگی استان ایلام دارد که می طلبد روی این موضوع تبلیغ مثبت کرد.

وی گفت: در موضوعات استانی باید از مدل گفتمان «نمی توانیم و ضعف» را به مدل گفتمان «می توانیم و تمرکز بر داشته ها» تغییر و تبدیل کرد.

تندگویان تصریح کرد: هیچ سرمایه گذار بیرونی حاضر نیست در استانی سرمایه گذاری کند که دائم بر نداشته ها و ضعف ها تاکید دارد، استانهایی که از اول خود مردم و جوانانش، گرفتاری ها و مشکلات را پوشش دادند، روی نقاط قوت تمرکز کردند و بعد برای برطرف کردن مشکلات تلاش  کردند، توانستند سرمایه گذار را جذب کنند و موجب رشد و توسعه استان شدند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر داشته ها و تمرکز بر نکات مثبت استانی، افزود: باید این تغییر گفتمان در استانها انجام شود تا بتوانیم به سمت توسعه کشور حرکت کنیم.

وی با تاکید بر پرهیز سمن های جوانان از نگاه صنفی، تصریح کرد: مجامع استانی سمن ها و سمن های جوانان کشور نماینده همه جوانان استان خود هستند و وظیفه پیگیری مطالبات همه جوانان استان را دارند.

تندگویان در خصوص حل مشکلات درون استانی، تصریح کرد: سمن های جوانان باید از ظرفیت های خود استان برای حل مشکلات داخلی  مانند ایجاد نشاط و شادی استفاده کنند، باید بررسی کنند برای حل مشکلات مختلف چه دستگاه و تهادی می تواند به استان کمک کند و بعد از آن دستگاه موضوعات خود را پیگیری کنند.

وی ابراز کرد: یکی از مسئولیت های تشکل های جوانان، جلوگیری از مهاجرت جوانان از استان است که باید برای این موضوع برنامه و راهبرد مناسب داشته باشند و از ظرفیت نهادهای مختلف استفاده کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ۱۰ برابر شدن اعتبارات حوزه جوانان در سال گذشته، به تشکیل مجمع ملی جوانان برای اولین بار در کشور و امضای تفاهمنامه این مجمع با بانک رسالت، ردیف بودجه اختصاصی برای آن و همچنین موضوعات تعاونی های جوانان اشاره و از آنها به عنوان اتفاقات خوب دو سال اخیر حوزه جوانان یاد کرد.

وی با بیان این مطلب که با برگزاری همایش ها و برنامه های شعاری و تبلیغاتی موافق نیستم، افزود: همایش ها، برنامه ها و طرح های ملی باید برای استان ها و جوانان کشور دستاورد و خروجی مشخص داشته باشد و در نهایت منجر به اشتغال شود.

تندگویان با بیان این که سال گذشته با ۱۲۰ میلیارد تومان کمک های فنی اعتباری حدود ۴ هزار شغل ایجاد کردیم، افزود: سازمان بازرسی اعلام کرد که نزدیک ۱۰۰ درصد این وام ها به اشتغال منجر شده است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اهمیت نقش تشکلها و نخبگان اجتماعی، تشریح کرد: نخبگان اجتماعی باید از خود بگذرند و با امید و انگیزه در پی نجات جامعه باشند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب