سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 42132
|
07:29 - 1398/11/20
نسخه چاپی

مبارز انقلابی در گفتگو با ایلام بیدار:

سیاهی دوران طاغوت، عامل قیام و مبارزه های مردمی شد

سیاهی دوران طاغوت، عامل قیام و مبارزه های مردمی شد
رزمنده دوران دفاع مقدس در گفتگو با ایلام بیدار گفت:پیروزی انقلاب اسلامی روزنه ی امید برای مردم بود.

گروه سیاسی ایلام بیدار::پیروزی انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین رویدادهای دنیاست که شرایط تازه ای را در سطح دنیا وملت های مظلوم جهان رقم زد تا از چنگال ظلم کشورهای استبدادگر رهایی یافته وهرکشوری توسط مردم آن کشور هدایت شود.

پیروزی انقلاب اسلامی  علاوه برا ابعاد بین المللی در داخل کشور باعث  شد تا درزمینه های مختلفی به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنیم .

درایام دهه فجر فرصت خوبی است تا ابعاد پیروزی انقلاب اسلامی به نسل های آینده تبیین شود وبا استفاده از ابزارهای گوناگون می توان فرهنگ انقلابی را به خوبی انتقال داد که یکی از این ابزارها مصاحبه با کسانی است که در آن دوران به خوبی یاد دارند که مردم در چه وضعیتی بوده اند.

منصوراحمدی یکی از رزمندگان و مبارزین انقلابی شهرستان چرداول است که هم در دفاع مقدس وهم زمان طاغوت حضور داشته وخاطرات آن دوران ما را برآن داشت تا به بهانه ایام دهه فجر با او مصاحبه ای داشته باشیم.

دوران طاغوت؛ دوران سیاهی بود

منصور احمدی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:در دوران طاغوت مردم در وضعیت خوبی به سر نمی بردند ودر روستاها هیچ امکاناتی وجود نداشت.

وی افزود:برای تامین مایحتاج زندگی مردم باید به شهرها با مسافت طولانی مهاجرت کنند که روزها به طول می انجامید.

احمدی خاطرنشان کرد:از طرفی هم زمین های کشاورزی سهم خان ها ، برگزیدگان دولتی و شاه بود وزمین های مردم کفاف خرج زندگی آن ها را نمی داد وگاهی مجبور بودند برای کار روانه شهرها  دیگر شوند.

وابستگی در بیشتر زمینه ها

وی درادامه گفت: دکتران هندی، کارشناسان خارجی ومستشاران آمریکایی تنها نمونه ای از این نکته بود که سهم جوانان مملکت در زمینه های مختلف فقط کارگری وتماشای دست بیگانگان بود .

احمدی بیان داشت: کارگر شهرداری ، کارگر کارخانجات نمونه ای از کارهایی بود که برای ما در نظر گرفته می شد وباید از خارجی ها دستور می گرفتیم.

این مبارز انقلابی گفت: در حوزه بهداشت ودرمان نیز دکتران هندی وپاکستانی بودند که کیفیت مناسبی نداشتندوحتی پراکندگی درمانگاهها به نحوی بود که مرگ ومیر ناشی از بیماری بالا بود.

پیروزی انقلاب اسلامی روزنه ای امید برای مردم

احمدی در ادامه یادآور شد:با زمزمه های پیروزی انقلاب اسلامی ونارضایتی از حکومت پهلوی مردم در همه نقاط کشور به پا خواستند وبا رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسیدند.

وی اظهارکرد:با پیروزی انقلاب اسلامی شرایط تغییر کرد وامروز از کشوری وابسته به کشوری مستقل تبدیل شده ایم.

احمدی در ادامه با بیان حاطراتی از جبهه ها گفت: جوانانی که دیروز در پیروز انقلاب سهیم بودند امروز در جبهه های نبرد حق علیه باطل شرکت کردند وبا تمام وجودشان از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی عنوان کرد:گاهی در سخت ترین شرایط قرار داشتیم وآتش سنگین دشمن در برابر ما قرار داشت وحتی دوستانمان در کنارمان شهید می شدند اما واقعیت این بود که هیچ چیزی روحیه رزمندگان را تضعیف نمی کرد.

مبارز انقلابی اهل چرداول تصریح کرد: پیشرفت های انقلاب اسلامی قابل مقایسه با زمان طاغوت نیست وپیشرفت های بسیار خوبی صورت گرفته که نشان از آن دارد که جوانان امروز برای شرایط امروز کشور آماده اند وبا اعتماد به آن ها وتکیه به توان داخل در سایه منویات رهبر انقلاب داخل می توان به قله های پیشرفت دست یافت.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد