سرویس: اجتماعی
کد خبر: 42084
|
23:54 - 1398/11/17
نسخه چاپی

همکاری بیش از ۱۶۰ جهادگر کارآفرین با کمیته امداد

همکاری بیش از ۱۶۰ جهادگر کارآفرین با کمیته امداد
خدمی گفت: در حال حاضر ۲ هزار کارشناس اشتغال و بیش از ۱۶۰ نفر جهادگر کارآفرین به صورت مستمر با کمیته امداد همکاری دارند.

به گزارشايلام بيدار،  خادمی معاون اجرایی معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره)  اظهار کرد: سال گذشته حدود یک سوم اشتغال کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد.

او با بیان اینکه امسال در صورتی که شبکه بانکی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به خانواده‌های تحت حمایت را به طور کامل اجرا کند، آمار اشتغال کمیته امداد بیش از ۱۷۰ هزار شغل خواهد بود، گفت: در حال حاضر ۲ هزار کارشناس اشتغال و بیش از ۱۶۰ نفر جهادگر کارآفرین به صورت مستمر با کمیته امداد همکاری دارند.

 خادمی ادامه داد: راه اندازی کانون خیرین کارآفرین در ۳۱ استان کشور در دستور کار است و مقدمات این طرح در ۱۱ استان کشور انجام شده است.

او گفت: در حال حاضر ۱۳۸۰ نفر راهبر شغلی، بیش از ۱۶۰۰ طرح راهبری را با مشارکت همکاران ما در سراسر کشور ثبت کرده‌اند که ۱۳۰۰ طرح با ظرفیت اشتغال بیش از ۵۷ هزار فرصت شغلی مصوب شده و در دست اجرا است.

معاون اجرایی معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کانون خیرین کارآفرین محلی است که کارآفرینان نیکوکار هر استان یا عموم مردم علاقه‌مند به انجام کار خیر در حوزه اشتغال، عضو این کانون شده و از طریق آن به ایجاد، توسعه و پایدارسازی اشتغال نیازمندان کمک می‌کنند، گفت: راهبران شغلی در واقع افراد کارآفرین و متخصصان یک کسب و کار مشخص هستند که مشاوره و آموزش لازم در رابطه با چگونگی خریداری مواد اولیه، تولید با کیفیت، فروش محصول نهایی و ... را در مورد هر کسب و کار به مددجویان ارائه داده و زنجیره ارزش آن شغل را توسعه می‌دهند.

معاون اجرایی معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: راه‌اندازی این صندوق یک گام بلند عملیاتی به سمت بهبود فضای کسب و کار برای محرومان است که در قالب آن، در سال اول برای ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار ضمانت‌نامه بانکی صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد