سرویس: گردشگری
کد خبر: 41970
|
11:09 - 1398/11/14
نسخه چاپی

صنعت گردشگری چگونه به شرایط مطلوب بازمی‌گردد؟

صنعت گردشگری چگونه به شرایط مطلوب بازمی‌گردد؟
صنعت گردشگری چنان شکننده است که به راحتی از کوچک‌ترین وقایع بین‌المللی و ملی تأثیر می‌پذیرد.

به گزارشايلام بيدار، صنعت گردشگری در سطح جهان به عنوان صنعتی پردرآمد و ارزآور شناخته می‌شود؛ اما این صنعت چنان شکننده است که به راحتی از کوچک‌ترین وقایع بین‌المللی و ملی تأثیر می‌پذیرد.

صنعت گردشگری ما نیز گاهی دستخوش حوادث مختلف می‌شود. البته فعالان حرفه‌ای صنعت گردشگری باور دارند که اگر دولت و بخش خصوصی دست به دست هم بدهند، می‌توانند با گذر از امواج متلاطم حوادث به روز‌های مطلوب صنعت گردشگری کشور برگردند.

ما در قالب این گزارش درباره نحوه خروج صنعت گردشگری از شرایط متأثر از حوادث ناگوار ملی و بین‌المللی با دو تن از فعالان عرصه گردشگری گفت‌وگو کردیم.

محمود فخری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان فارس با بیان اینکه شهر‌های ایران از نظر گردشگری وضعیت چندان مناسبی ندارد، اظهار کرد: طبیعی است در همه جای دنیا صنعت گردشگری که بسیار شکننده است، از همه اتفاقات تأثیر بپذیرد؛ اما می‌بایست با درایت از کنار بحران گذشت نه اینکه در وسط بحران قرار گرفت. ما می‌توانیم در حال حاضر ضمن توجه ویژه به ورود گردشگر، به گردشگری داخلی نیز توجه کنیم و سرعت آن را بیشتر کنیم تا چرخه گردشگری کشور کند نشود.

امیرپویان رفیعی شاد رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهرانگفت: متاسفانه در ماه‌های اخیر مشکلاتی برای صنعت گردشگری پیش آمده و تبعات آن دامن‌گیر فعالان آن شد. اما خوشبختانه بخش خصوصی و دولت در کنار یکدیگر تلاش می‌کنند که با شرایط فعلی هم صنعت گردشگری کشور را به شرایط مطلوب برگردانند.


انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب