سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 41760
|
12:54 - 1398/11/07
نسخه چاپی

ایران ۶ ماهواره آماده پرتاب دارد/ توسعه مراکز فضایی و زیرساخت‌های زمینی در مناطق مختلف کشور

ایران ۶ ماهواره آماده پرتاب دارد/ توسعه مراکز فضایی و زیرساخت‌های زمینی در مناطق مختلف کشور
رئیس سازمان فضایی با بیان اینکه کشورمان ۶ ماهواره آماده دارد، گفت: در واقع یکی از برنامه‌های مهم این سازمان این است که در سال آینده بتوانیم فرآیند پرتاب ماهواره‌ها را طی کنیم.

به گزارشايلام بيدار،مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه ایران ۶ ماهواره آماده دارد، گفت: یکی از برنامه‌های مهم این سازمان این است که در سال آینده بتوانیم فرآیند پرتاب ماهواره‌ها را در هر فصل از سال با هر پرتاب طی کنیم. 

*  از نظر بودجه حوزه فضایی مشکلی ندارد

وی افزود: از نظر بودجه برای پرتاب ماهواره‌ها با مشکلی مواجه نخواهیم بود و با استفاده از تمام ظرفیت‌های سرمایه ای ملی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر در فعالیت‌های فضایی بهره‌مند خواهیم شد.

 * ماهواره پارس یک توسط پژوهشگاه طراحی و مراحل پایانی ساخت خود را طی می کند

براری تصریح کرد: ماهواره پارس یک توسط پژوهشگاه فضایی ایران اکنون در حال تکمیل شدن است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که این سازمان به دنبال ایده‌های جریان‌ساز بوده و از نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی درخواست می‌کنم طرح‌های جدید خود را در حوزه اکتشافات فضایی به این سازمان بدهند. 

* تمام تست‌های لازم را بر روی ماهواره‌ها انجام داده hیم

وی اضافه کرد: سازمان فضایی از شهریور ماه امسال تاکنون تست‌های مختلف تحویل‌گیری را بر روی ماهواره‌ها انجام داده است. این سازمان در حال توسعه مراکز فضایی و زیرساخت‌های زمینی در مناطق مختلف کشور است. 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد