سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 41738
|
08:37 - 1398/11/07
نسخه چاپی

آغاز رسمی تصویربرداری سریال «سلمان فارسی»

آغاز رسمی تصویربرداری سریال «سلمان فارسی»
مجموعه تلویزیونی «سلمان فارسی» با حضور رئیس سازمان صداوسیما به طور رسمی کلید خورد.

به گزارشايلام بيدار،  تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» با حضور علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما در قشم کلید خورد. 

علی عسکری در بازدید از مراحل تصویربرداری سریال سلمان فارسی در جزیره قشم، شخصیت این صحابه پیامبر را در تأثیرگذاری در ایجاد تمدن جدید اسلامی مؤثر توصیف و تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، نشان دادن شخصیت سلمان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به حرکت سریع ملت ایران در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: جناب سلمان فارسی یک ایرانی باهوش و مستعد بوده‌‌اند که در نهایت به حقیقت واقعی که همان آشنایی با اندیشه اسلامی و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است، رسید.

علی عسکری همچنین بیان داشت: زندگی حضرت سلمان فارسی در قالب بزرگ‌ترین پروژه سینمایی و سریال سازی کشور به تصویر در می‌آید تا ضمن معرفی این شخصیت، بخشی از تاریخ و تمدن ملت بزرگ ایران را نیز به همگان نشان دهد.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: ساخت این مجموعه تلویزیونی عظیم و فاخر، آثار و برکات بسیاری را به همراه دارد و نقش تاریخی و تمدن ساز ملت ایران و دین مبین اسلام را به جهانیان معرفی می‌کند.

به گزارش فارس، میرباقری که تجربه ساخت سریال پرطرفدار و ارزشمند «مختارنامه» را در کارنامه دارد، پس از سال‌ها تلاش توانست سریال مورد علاقه خود را کلید بزند.

گروه تولید «سلمان فارسی» پس از فیلمبرداری بخش‌های مربوط به بیابان‌های کرمان راهی جزیره قشم می‌شوند تا با حضور رئیس رسانه ملی، سریال فاخر تلویزیون را رسما کلید بزنند.

«سلمان فارسی» یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فاخر رسانه ملی به شمار می‌رود که کار پیش‌تولید آن از مدت‌ها قبل در کارگاه‌های مختلف آکسسوار، تهیه لباس ، چوب، ادوات جنگی و ... آغاز شده بود.

چندی پیش عبدالعلی علی‌عسگری رئیس رسانه ملی در بازدید سه ساعته از مراحل پیش تولید و کارگاه‌های سریال «سلمان فارسی»، این سریال را اثری ماندگار توصیف کرد.

پیش از این حضور علیرضا شجاع‌نوری در نقش سلمان فارسی و فرهاد اصلانی در این سریال قطعی شده بود.
میرباقری در سریال «سلمان فارسی» در سه دوره ایران باستان، بیزانس و صدر اسلام، زندگی سلمان فارسی را به تصویر می‌کشد.

 انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد