سرویس: سیاسی
کد خبر: 41716
|
07:15 - 1398/11/07
نسخه چاپی

مطالبه ملت انتقام است نه مذاکره با قاتل شهید سلیمانی

مطالبه ملت انتقام است نه مذاکره با قاتل شهید سلیمانی
در حالی که هنوز خون سردار سلیمانی بر دستان آمریکایی‌های تروریست خشک نشده و فریاد انتقام ملت بلند است، ظریف در اظهارنظری قابل تامل از امکان مذاکره با آمریکا گفته است.

به گزارشايلام بيدار،خبرنگار ‌اشپیگل از ظریف می‌پرسد: آیا شما امکانمذاکره با آمریکابعد ازترور سلیمانیرا منتفی می‌دانید؟ ظریف پاسخ می‌دهد؛ نه، من هرگز این احتمال را رد نمی‌کنم که مردم رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیت را بشناسند. برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید نشسته است. مهم است که آنها چگونه رفتار می‌کنند. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد.

ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم و این آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند. این قسمتی از مصاحبه چند روز قبل محمدجواد ظریف با نشریه آلمانی ‌اشپیگل است. هنوز ۳ هفته از ترور سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس و همراهانش توسط نیروهای تروریست و جنایتکار آمریکا در فرودگاه بغداد به دستور دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا نگذشته است، که ظریف در پاسخ به این سؤال که بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی آیا باز هم درهای مذاکره با آمریکا را باز می‌بیند به صورت کاملا منفعلانه اعلام آمادگی کرد تا با ترامپ پشت میز مذاکره بنشیند. او اعلام کرد برای وی فرقی ندارد که چه کسی در کاخ سفید باشد، در واقع این جمله به معنی این است که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا هم که دستش به خون فرمانده سپاه قدس و ابومهدی «المهندس آلوده است برای دولت روحانی قابل مذاکره است!

نه تشکر؛ پاسخ ترامپ به موضع ضعیف!

ترامپ اما با تحقیر بیشتر این انفعال ظریف را جواب داد. او در توئیتی دست رد به سینه ظریف زد و نوشت: «وزیر خارجه ایران می‌گوید ایران می‌خواهد با ایالات متحده آمریکا مذاکره کند، اما می‌خواهد که تحریم‌ها لغو شود. نه، تشکر!

در شرایطی که تشییع میلیونی حاج قاسم و اجتماعات عمومی مردم در سراسر کشور، از مطالبه انتقام سخت به‌عنوان یک مطالبه عمومی از مسئولین حکایت داشته و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه تهران صراحتا این تشییع تاریخی و بی‌سابقه را نشانگر طرفداری مردم از مقاومت و ایستادگی و نه مذاکره عنوان کردند، مشخص نیست غرب‌گرایان چطور به خود اجازه می‌دهند با دولت تروریستی آمریکا که برجام را هم زیر پا گذاشته اعلام آمادگی برای مذاکره و دادن امتیازات بیشتر کنند؟

از سوی دیگر این اقدام و اظهارات ظریف حتی باعث شده که ترامپ وجهه خود را هم در داخل آمریکا بازسازی کند. رئیس‌جمهور آمریکا که هنوز پرونده استیضاحش در سنا باز است حالا می‌تواند سر خود را بالا بگیرد و به دروغ به جهان اعلام کند که فشار حداکثری او پاسخ داده است! این در حالی است که انتشار قطره چکانی آمار تلفات نیروهای نظامی آمریکا در عین‌الاسد می‌رود تا بحرانی برای دولت کنونی آمریکا ایجاد کند و پیام شکست هیمنه این کشور و اختلافات داخلی را فراهم کند. اما دولت روحانی همزمان با تظاهرات میلیونی مردم عراق که خواستار خروج آمریکایی‌ها از کشور و منطقه هستند نه تنها قادر نیست (یا نمی‌خواهد) از این رخداد و ضربه بزرگ ایران به آمریکا استفاده کند که حتی پیام ضعف ارسال می‌کند.

پالس مذاکره به قاتل حاج قاسم؟!

از این روست که ترامپ با پیام ضعف ظریف احساس می‌کند که تحریم‌های علیه ایران جواب داده است و به نظر می‌رسد وی که در آستانه انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به شدت نیاز به تبلیغات برای خود دارد، فشار تحریم‌ها را مثبت ارزیابی کرده است و از سوی دیگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که می‌توانند تحریم‌ها را بیشتر کنند. به نظر می‌رسد این پالس ضعیف ظریف به آمریکایی‌ها بیشتر از اینکه باعث کمتر شدن تحریم‌ها شده باشد به سبب اینکه ترامپ حس کرده تحریم‌ها و فشار علیه ایران جواب داده است قطعا بیشتر می‌شود و از آن دست‌بردار نیست.

در حالی‌که کارشناسان مطرح می‌کنند که راهکار مقابله با تحریم‌های آمریکا از کار انداختن ابزار اقتصادی تحریم‌هاست. بنابراین مذاکره با آمریکا هیچگاه باعث رفع تحریم‌ها نمی‌شود و بایستی آمریکایی‌ها حس کنند که نه تنها تحریم‌ها نتوانسته به اقتصاد ایران خللی وارد کند بلکه باعث تقویت و خوداتکایی اقتصاد کشورمان نیز شده است.

جالب اینجاست که ظریف نه تنها در زمان و شرایط نامطلوب پالس ضعف دیپلماسی ایران را به آمریکایی‌ها داد بلکه باید پرسید که چطور وزیر خارجه کشورمان بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام مطرح می‌کند که باب مذاکره باز است و چطور ایران قرار است به ترامپ دیوانه و بدعهد اعتماد کند.

این درحالی است که پیشتر ایران برای هر درخواست مکرر ترامپ برای مذاکره بیان می‌کرد که این کشور بایستی به تعهدات خود در برجام بازگردد و آمریکایی‌ها هم همواره اعلام می‌کردند که بدونهیچ‌گونه پیش‌شرطی حاضر به گفت‌وگو هستند و بازگشت خود به برجام را نمی‌پذیرفتند.

 دور باطل اعتماد بی‌جا از اروپا به کدخدا؟!

از سوی دیگر اینطور در فضای سیاسی احساس می‌شود که دیپلماسی ظریف در حالی که با اروپا درخصوص تعهدات برجامی‌اش به مشکل بر خورده است دوباره به سراغ آمریکا رفته است! بعد از خروج یکجانبه آمریکا از برجام دولتمردان عنوان کردند که اروپا حامی این سند توافق است و درحالی که پیشتر به قاره سبزی‌ها «آقااجازه» گفته می‌شد، دیپلماسی از «کدخدا» (آمریکا) به سمت اروپایی‌ها جهت حفظ برجام گردش کرد. اما حالا که دولت با اروپا در حوزه برجام به جایی نرسیده آیا دوباره قرار است دور باطل اعتماد بیجا به کدخدا تکرار شود؟ به نظر می‌رسد در مجموع سخنان ظریف با اشپیگل در این شرایط زمانی که آمریکا تیغ خود را در برابر ایران از رو بسته است، یک خطای راهبردی محرز بوده است. هرچند که برخی از کارشناسان تاثیر مسائل داخلی ایران و انتخابات پیش رو هم در اتخاذ چنین موضعی از سوی ظریف دور از ذهن نمی‌دانند.

آقای ظریف از مردم عذرخواهی کنید!

انتشار صحبت‌های محمد جواد ظریف درباره مذاکره با قاتلین حاج قاسم سلیمانی درحالی که هنوز چهلم ایشان و یاران با وفایشان فرا نرسیده است با انتقادهای تند و خشم کاربران فضای مجازی همراه شد. آنها با ‌اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب که فرمودند: «جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند» به ظریف یادآوری کردند که صحبت از مذاکره با آمریکای جنایتکار که یکی از قهرمانان ایران را در عین ناجوانمردی ترور کرد خیانت به مردم و خون شهدای مقاومت است و مخالفت خود را به اظهارات وزیرامورخارجه در گفت‌وگو با ‌اشپیگل اعلام کردند. در این باره حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان طی یادداشتی با عنوان «‌وزیر خارجهِ کدام ایران؟!» نوشت: ترامپ با صراحت اعلام کرده است که شخصاً دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرده است. آقای ظریف از مذاکره با قاتل سردار سلیمانی شهید چه هدفی را دنبال می‌کنند؟! و آیا اظهارات ایشان نادیده گرفتن خون پاک سردار سلیمانی و یاران شهیدش نیست؟!

همچنین شریعتمداری در یادداشت خود خاطر نشان کرد: آمریکا با همه توان در پی آن است که از ایران اسلامی صدایی متفاوت و مغایر با صدای انقلاب بشنود و متاسفانه آقای ظریف بی‌آنکه بدانند، با اظهارات خویش در مصاحبه با ‌اشپیگل این فرصت را در اختیار دشمن قرار ‌داده‌اند!

طرح مذاکره مجدد با آمریکا ذلّت برای شخص ظریف است

احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس نیز به خبرنگار فارس گفت: اصرار و پایبندی دولت به مذاکره با غربی‌ها به حد افراط رسیده است.متاسفانه آقای محمدجواد ظریف در حالی بحث مذاکره مجدد با آمریکا را مطرح می‌کند که خود توسط ایالات متحده تحریم شده و ایالات متحده بارها او را تحقیر کرده است که البته این موضوعات بعد از هزاران بار روی خوش نشان دادن او به آنها بوده است. وقتی عاقبت برجام تحریم وزیر خارجه کشورمان و از دست رفتن زمان و سرمایه‌های جمهوری اسلامی و عقب ماندن از قطار توسعه و پیشرفت بوده چه معنایی دارد که دولتمردان بحث مذاکره مجدد را مطرح کنند؟

طرح مذاکره با آمریکا فروش عزت و شرف ایران به اجنبی‌هاست

علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نیز از جمله افرادی بود که نسبت به مصاحبه ظریف با نشریه آلمانی «اشپیگل» موضع گرفت. علی‌اکبر کریمی بااشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره مذاکره مجدد با آمریکا گفت: در شرایطی که همه ملت ایران به این باور رسیده‌اند که آمریکا یک رژیم جنایتکار و تروریسم است و در طول ۴۱ سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همواره کینه‌ورزی و دشمنی‌اش را در قبال ملت ایران به اثبات رسانده‌اند مذاکره مجدد با این رژیم و اعتماد به وعده‌های آن عاقلانه نیست.

چرا دولت از موضع ذلت به دنبال گدایی مذاکره با آمریکا است

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری که ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را برعهده‌دارد نیز در این باره تاکید کرد: منشأ تمام گرفتاری‌های ملت ما آمریکایی‌ها هستند. تحریم‌ها را برخلاف همه تعهدات‌شان در برجام تشدید کردند. وقتی این چنین است چرا دولت باید از موضع ذلت به گدایی مذاکره با آمریکا بپردازد.  رئیس‌کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دولت خلاف عزت و شأن و اقتدار و عزت ملت حرکت می‌کند. موضع نظام و رهبری معظم در مورد مذاکره مشخص است و در رفتار آمریکایی‌ها نیز به وضوح معلوم است که برخلاف منافع ملی ما رفتار و اقدام می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این حرکت دولت حرکت بسیار بدی است که به دنبال مذاکره با آمریکاست و امیدواریم که سر عقل بیاید و دست از این حرکت بردارد. این حرکت ناپسند است و مورد قبول ملت ما نیست و نخواهد بود. به نظر من وزیر امور خارجه مجری سیاست‌های آقای رئیس‌جمهور است، لذا این اقدام وی در راستای اجرای سیاست‌های دولت و آقای رئیس‌جمهور بوده است.

مذاکره با آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی را هیچ وطن‌پرستی نمی‌پسندد

حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی آمریکا یکی از بهترین رزمندگان ما را به شهادت می‌رساند و به کوچک‌ترین میثاق‌های بین‌المللی توجهی ندارد، ما بخواهیم با آن مذاکره کنیم چیزی جزء مرعوب شدن نیست. وی افزود: اگر بخواهیم با مسامحه با موضوع برخورد کنیم باید بگوییم که آقای ظریف در برابر آمریکایی‌ها یا مرعوب شده و یا مرتکب بی‌تدبیری شده است و این اعلام نظر از سوی وی مبنی بر آمادگی مذاکره با آمریکا از سر سادگی و نشناختن فضای موجود است. عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آقای ظریف نمی‌دانند که از دست دادن شهیدانی همچون سردار سلیمانی یعنی چه؟ سردار سلیمانی و دیگر شهدای ما سرمایه‌های ملی ما هستند و با هیچ منطقی سازگار نیست که با دشمنی که سرمایه‌های ما را به شهادت رسانده بخواهیم مذاکره کنیم. اگر آقای ظریف روزهایی را در جبهه گذرانده بود و اگر جانباز و یا اسیر شده بود این رفتارها از وی سر نمی‌زد.

وی در پایان گفت:‌ استقلال و اقتدار ما در سطح منطقه و جهان ثمره خون صدها هزار شهید است؛ آقای ظریف باید دقت زیادی داشته باشد که دل خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان را نلرزاند. این گونه رفتارها (اعلام آمادگی برای مذاکره با آمریکا)، علاوه‌بر اینکه نشان‌دهنده مرعوب شدن در برابر آمریکاست مورد پسند هیچ میهن‌پرستی هم نیست.
آیا هنوز از سرنوشت برجام درس نگرفته‌اید؟

سید محمد معین میرابراهیمی معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این باره بیان داشت: این سخنان در حالی که تنها ۲۳ روز از شهادت سردار بین‌المللی مقاومت می‌گذرد، بی‌احترامی به صاحب‌عزای این شهید بزرگوار، یعنی ملت ایران و همه ملت‌های منطقه که برای ریخته شدن خون این شهید به خروش آمدند، می‌باشد.

وی ادامه داد: آقای ظریف دیروز و در مصاحبه بااشپیگل آلمان مدعی شده‌: «دولت ترامپ می‌تواند به میز مذاکره برگردد، ما هم‌چنان بر سر این میز نشسته‌ایم... صبر ما زیاد است!» این در حالیست که اولاً رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی ماه امسال به صراحت اعلام کردند: «ما از مذاکره هم ابائی نداریم؛ البتّه نه با آمریکا، با دیگران؛ امّا نه از موضع ضعف، از موضع قوّت، از موضع قدرت» و بیان این اظهارات، حتی اگر عنوان شود که صرفاً دارای مصرف خارجی‌ست، صحیح نیست و چه‌بسا برای رسانه‌های خارجی بیانگر تشتت میان مسئولین نظام در این قضیه مهم باشد.

خون حاج قاسم‌گریبان مذاکره‌خواهان  با ددمنشان خون‌خوار را می‌گیرد

جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه قم به دنبال اظهار نظر اخیر محمدجواد ظریف با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند : رهبر معظم انقلاب: مذاکره با آمریکا به طور قطع منتفی است و چنین چیزی معنی ندارد. آنها که ظاهرساز بودند آن جوری عمل کردند، اینها که آدم‌های وقیح متهتک پررو صریح و شمشیر از رو بند هستند با این‌ها چه مذاکره‌ای داریم؟ مذاکره معنی ندارد. رئیس‌جمهور که هیچ، وزیر خارجه و عناصر وزارت خارجه همین جور، مذاکره با اینها هیچ معنایی ندارد.

در این بیانیه بااشاره به اینکه «وزیر به ظاهر امور خارجه ایران، جواد ظریف بار دیگر در گفت‌وگو با یک رسانه خارجی (نشریه‌اشپیگل) پالس مذاکره به آمریکا داد!» تصریح شده است : آقای ظریف هنوز چند روز از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی نگذشته است که با دستور مستقیم ترامپ خون آشام‌، پیکرش اربا اربا شد، چرا با این سرعت خون به ناحق ریخته او را لگد مال می‌کنید؟!مگر چشم‌های غبار گرفته خود را باز نکردید و مشاهده نکردید نه تنها ایران، بلکه کشورهای دیگر منطقه و جهان از جمله عراق نیز، خواهان انتقام سخت و خون خواه حاج قاسم و یاران شهیدش هستند؟! مگر گوش خود را باز نکردید و نشنیدید فریاد مرگ بر آمریکا و الموت لآمریکا را از حنجره مردم ایران و منطقه.چقدر و چندین بار رهبر انقلاب تاکید کند و تکرار نماید که مذاکره در هر سطحی با آمریکای تروریست و خون آشام در هر سطحی ممنوع است که شما متوجه شوید؟!

اساتید و طلاب حوزه علمیه قم خطاب به ظریف تاکید کردند : آقای ظریف خون به ناحق ریخته حاج قاسم،‌گریبان هرکسی که به فکر مذاکره با این ددمنشان خون‌خوار باشد خواهد گرفت.شما وزیر خارجه کدام کشور هستید؟! ذلت برجام کافی نبود که حالا خون حاج قاسم را میخواهید با ذلت بیشتر و تحقیر مردم ایران معامله کنید، آن هم با پست‌ترین فرد یعنی ترامپ؟!

در این بیانیه همچنین تاکید شده است :آقای ظریف، بهتر است به دامان انقلاب و مردم ایران برگردید و رسما از ملت شریف ایران بابت این کار بسیار زشت خود معذرت خواهی کنید که دل آنها را آزردید و روح مطهر حاج قاسم سلیمانی ناراحت کردید و به مردم قول دهید دیگر اسمی از مذاکره با قاتلان حاج قاسم یعنی آمریکای خون آشام بر زبان نیاورید تا مردم شما را ببخشند.

منبع: کیهان

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب