سرویس: استان ایلام
کد خبر: 41659
|
08:47 - 1398/11/05
نسخه چاپی

کارشناس مسائل سیاسی:

راهپیمایی میلیونی ملت عراق مقدمه اخراج آمریکا از منطقه و پایان اشغال گری آنان درعراق است

راهپیمایی میلیونی ملت عراق مقدمه اخراج آمریکا از منطقه و پایان اشغال گری آنان درعراق است
استادیار علوم سیاسی وروابط بین الملل دانشگاه ازاد اسلامی واحد ایلام در گفتگویی با ایلام بیداراجتماع ملیونی امروز ملت عراق را خروش علیه اشغال گری امریکا دانست وگفت: خون شهیدان حاج قاسم وابومهدی غیرت عراقیان را به جوش اورده ومی رود بعد از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان متجاوز امریکا این بار با حضور حماسی وملیونی ملت عراق به دو دهه اشغال گری امریکا در عراق خاتمه دهد.

به گزارش ایلام بیدار، دکتر" نصرت الله حیدری" حضور شکوهمند امروز ملت عراق را درتاریخ سیاسی این کشور بی سابقه دانست و گفت:امروز ملت عراق چون قیام سال ۱۹۲۰ که به اشغال گری انگلیس در این کشور خاتمه داد به میدان امدند تا به حضور نیروهای متجاوز امریکا در عراق برای همیشه خاتمه دهند.انان خروش خویش علیه امریکا را ثوره العشرین یعنی انقلاب ۲۰۲۰ نامیدند.

این استاد علوم سیاسی وروابط بین الملل شرایط منطقه را به ضرر امریکا دانست واظهار کرد:بعد از ترور ناجوانمردانه سردار حاج قاسم سلیمانی وابومهدی المهندس  اوج نفرت از امریکا در منطقه بالا گرفته است وقدرت محور وجریان مقاومت دوچندان شده ومی رود که  به سلطه گری امریکا در منطقه خاتمه دهد.
استادیار علوم سیاسی وروابط بین الملل دانشگاه ازاد اسلامی واحد ایلام اجتماع ملیونی امروز ملت عراق را خروش علیه اشغال گری امریکا دانست وگفت: خون شهیدان حاج قاسم وابومهدی غیرت عراقیان را به جوش اورده ومی رود بعد از مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نظامیان متجاوز امریکا این بار با حضور حماسی وملیونی ملت عراق به دو دهه اشغال گری امریکا در عراق خاتمه دهد.
وی در ادامه گفت:عراق را یک وزن کشی سیاسی در داخل عراق نیز دانست؛زیرا امریکاییها با اجیر  کردن عده ای در عراق می خواستند وانمود کنند که در داخل ملت عراق پایگاه ونفوذ دارند.
حیدری این اجتماع ملیونی را خط بطلان بر این تفکر دانست وگفت: امیدوارم این عده قلیل در عراق وبرخی مسئولان عراقی حامی حضور امریکا در عراق  پیام راهپیمایی عظیم ملت عراق را دریافت کرده باشند ودر مواضع  ورفتار خود تجدید نظر نمایند.
نصرت الله حیدری مصوبه پارلمان عراق و خروش ملیونی امروز ملت عراق را از نتایح خون شهیدان وسرداران جبهه مقاومت دانست و گفت:سردار سلیمانی وابو مهدی المهندس در دوران حیات خود با سازماندهی جریان مردمی در برابر داعش وشکست انان در میدان نبرد،عملا امریکا را در رسیدن به خاورمیانه مطلوب خویش که همان نابودی جبهه مقاومت بود ناکام گذاشتند واینک خون این سرداران می رود تا در عرصه ای دیگر به روی ملت عراق گشوده شود وان پایان دادن به  حضور فساد انگیز امریکا در عراق ومنطقه است.
دکتر نصرت الله حیدری در پایان اظهار امیدواری کرد با تداوم حضور رهبران وعناصر مردمی وجبهه  مقاومت در عرصه سیاسی عراق وپاسداری از خون مقدس شهداء ، بساط  اشغالگران برای همیشه از منطقه جمع شود.
وی  اجتماع عظیم ملیونی  مردم عراق را  نوید بخش  پایان اشغال گری در این کشور  وحضور متجاوزان در منطقه دانست واظهار امیدواری کرد در سایه همدلی ملل مقاومت  این مهم در اینده نزدیک محقق گردد.
حیدری سناریوی اخراج امریکا از منطقه را اساسی ترین رویکرد ایران ومردم منطقه دانست وگفت:ملت عراق گامی اساسی در این راه برداشته است  وبی شک باید این مسیر همواره پاسداری ومراقبت شود.
 
انتهای پیام/ر
 
انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد