سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 41640
|
07:53 - 1398/11/05
نسخه چاپی

گزارش؛

هلیلان در مسیر عمران و توسعه

هلیلان در مسیر عمران و توسعه
فرماندار چرداول گفت: طرح های زیربنایی و ماندگاری در بخش هلیلان در دست اجراست که با شهرستان شدن این منطقه و بهره برداری از آن ها چهره محرومیت را از این منطقه پاک خواهد شد.

به گزارشايلام بيدار، با شهرستان شدن هلیلان آرزوی دیرینه مردمان این دیار به واقعیت تبدیل و نوید روز های خوشی را برای مردمان این دیار می دهدتا شاید غبار محرومیت از چهره این دیار برداشته شود.

حال باید دید که پروژه هایی که قرار است دراین منطقه اجرا شود چه وضعیتی دارند وآیا قرار است که روزی از مشکلات مردم کم کنند.

 الیاس فتاحی فرماندار چرداول  در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: طرح های زیربنایی و ماندگاری در بخش هلیلان در دست اجراست که با شهرستان شدن این منطقه و  بهره برداری از آن ها چهره محرومیت را از این منطقه پاک خواهد شد.

وی سه پروژه مهم در هلیلان را اجرای طرح گلخانه ای، طرح ۵۰۰ هکتاری باغ های زیتون و ایجاد پتروشیمی عنوان کرد و افزود: در سفر سال گذشته استاندار ایلام به هلیلان بر توسعه راه ها و زیرساخت های هلیلان تاکید شد که تمام مصوبات سفر به اتمام رسیده و یا در حال انجام است که این سه پروژه نیز نقش مهمی بر توسعه و عمران و همچنین اشتغالزایی و عدم مهاجرت جوانان این دیار به شهرهای دیگر دارد.

فرماندار چرداول یادآور شد: طرح گلخانه ای در ۱۴ هکتار و با سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد ریالی توسط سازمان اقتصادی کوثر و در زمینه تولید سیفی جات یک کلاس آموزشی برای جوانان و رونق تولید محصولات کشاورزی منطقه است و زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان را فراهم می کند، هم اکنون این طرح در حال ساخت بوده و جوانان جویای کار در آن مشغول بکار و زمینه امرار معاش تعدادی از خانوارهای هلیلانی را فراهم آورده است.

فتاحی دیگر پروژه های مهم در دست اجرای منطقه هلیلان را طرح ۵۰۰ هکتاری توسعه باغ های زیتون توسط بنیاد مستضعفان و همچنین کلنگ ساخت پتروشیمی ذکر کرد و گفت: ساخت پتروشیمی در هلیلان تحقق یک خدمت ماندگار توسط دولت در این منطقه محروم است و بطور قطع زمینه اشتغال جوانان این بخش و حتی سایر مناطق استان را فراهم می کند و امیدواریم در دهه فجر کلنگ ساخت آن به زمین زده شود.

وی تاکید کرد: توسعه راه ها نقش مهمی در رفع محرومیت هلیلان دارد، در این راستا کارهای مهمی بویژه در حوزه روکش آسفالت دهستان زردلان انجام شده و ادامه این برنامه از روستای سرچم در بخش هلیلان تا روستای پیازآباد مرکز دهستان در دستور کار است.

فرماندار چرداول با اشاره به طرح راهسازی جاده تنگ تیر زردلان اضافه کرد: این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر و با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال مقدمات آن شروع شده و در مرحله خاکبرداری و پل سازی است و با اتمام آن مناطق سردسیر و گرمسیر منطقه زردلان را به یکدیگر متصل می کند.

فتاحی در خصوص پل جزمان و اهمیت این پل در تردد مردم دهستان زردلان به بخش هلیلان و مرکز شهرستان و استان گفت: این پل قدمت زیادی دارد و در سال های گذشته با بارش های باران و بروز سیل تخریب و همواره بصورت موقت ترمیم می شد که ساخت پل جدید در این رودخانه از خواسته های مردم بود که برای این پروژه نیز ۶۰ میلیارد ریال اختصاص و در حال ساخت است و سال آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید و تردد برای بیش از ۷ هزار نفر مردم را به سهولت فراهم خواهد کرد.

فرماندار چرداول در خصوص پروژه بهداشتی در هلیلان گفت: ساخت ۲ درمانگاه در شهر توحید و روستای پیازآباد از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که مرکز بهداری توحید با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال تکمیل و تنها تجهیز آن توسط دانشگاه علوم پزشکی باقی است.

فتاحی یادآور شد: درمانگاه روستای پیازآباد مرکز دهستان زردلان پس از چند ماه توقف عملیات، ساخت آن دوباره آغاز شده و هم اکنون از رشد فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است که تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

 

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد