سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 41633
|
16:08 - 1398/11/04
نسخه چاپی

استاندار ایلام،

حاج قاسم سلیمانی الگویی از اخلاص، ایمان، ولایتمداری و شجاعت بود

حاج قاسم سلیمانی الگویی از اخلاص، ایمان، ولایتمداری و شجاعت بود
استاندارایلام گفت:حاج قاسم سلیمانی الگویی از اخلاص، ایمان، ولایتمداری و شجاعت بود.

به گزارشايلام بيدار،مراسم بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای ایل شوهان و عملیات غرورآفرین والفجر ۵ با حضور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام، سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان، مجموعه مسئولان استان و استقبال گسترده مردم استان در چنگوله مهران یادمان عملیات والفجر ۵ برگزار شد.


سلیمانی دشتکی استاندار ایلام دراین مراسم  گفت :سردار سلیمانی، چه کرد که اینگونه ر در قلب ملت ایران و ملت های آزاده جهان قرار گرفت؟ حاج قاسم الگویی از اخلاص، ایمان در ولایتمداری و فرمانده ای شجاع در میدان رزم بود که شر داعش و تروریستهای تکفیری را از سر ملت های مظلوم منطفه و جهان کم کرد.
 
وی لظهار کرد:در تشییع پیکر پاک و مطهر این سردار سرافراز سپاه اسلام رستاخیزی در ایران به پا شد؛ قریب ۲۵ میلیون نفر از مردم ایران به خیابان ها آمدند و بزرگترین تشییع جهان را رقم زدند. این رستاخیز در هیج جای جهان سابقه نداشت مگر در زمان ارتحال حضرت امام (ره).

 
استاندار ایلام افزود:شهادت حاج قاسم ضمن اینکه برکتی برای نظام و دنیای اسلام بود باعث انقلاب و نهضتی دیگر شد.
 
وی بیان داشت هیچ گاه امت مسلمان و نهضت های آزادی بخش دنیا یاد و خاطره ی این سردار بزرگ را فراموش نخواهند کرد.،امام راحل فرمودند عشایر ذخایر انقلاب اند، و چه خوب ایلات و عشایر ایلام این مفهوم را به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد:به عینه دیدیم که ایلات در ایلام چه مقاومت ها و ایستادگی هایی در مقابل دشمن نشان دادند. آنها مرزداران غیوری نه تنها برای ایلام بلکه برای ایران اسلامی بودند.
 
دشتکی ادامه داد: ما ایلامیان در دوران جنگ تحمیلی مرزداران ایران و اسلام بودیم؛ درود بر مردم ایلام، درود بر عشایر و ایلات ایلام و درود بر ایل بزرگ شوهان ،در آن جنگ نابرابر که با حمله صدام و با حمایت و پشتوانه قدرتهای بزرگ جهانی و ابرقدرتهای آن زمان ازجمله آمریکای جنایتکار، متهدان اروپایی، شوروی سابق با سیستم های ماهواره ای، انواع جنگ افزارها، سلاح های شیمیایی شروع و ادامه یافت مردم ایران اسلامی ازجمله مردم مرزبان ایلام جانانه در مقابل دشمن ایستادند و با سلاح ایمان به خدا پیروز شدند.
استاندار ایلام گفت:استان ایلام با ۳ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز رتبه ی اول ایثارگری در کشور دارد،در ۸ سال جنگ تحمیلی این مردمان بزرگ برای دفاع از ایران اسلامی جنگیدند و امرور کشور مدیون ایلام هست تا بلکه ۸ سال عدم توسعه نیافتگی ایلام عزیز جبران شودامروز تمام دلسوزان چه در استان و چه خارج از استان همه برای توسعه ی استان ید واحده شده اند و این جای خوشحالی دارد. نماینده محترم ولی فقیه در استان، نیرو های نظامی، انتظامی و سپاه پاسداران، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، همه ی سران، بزرگان، مدیران و فعالین و نخبگان و اقشار و توده های مختلف مردم استان همه یک حرف دارند و آن هم جبران ۸ سال عدم توسعه نیافتگی ایلام در دوران جنگ تحمیلی است.

وی ادامه داد:ایلات و عشایر استان ایلام در ۸ سال دفاع مقدس نمره قبولی گرفتند و آنان امروز جزو افتخارات کشور هستند،مرز ایلام جایگاه حساس و استراتژیک برای کشور در زمان جنگ داشت و حفظ این مردم به دست مردمان دلیر این دیار و دیگر رزمندگان اسلام صورت گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب