سرویس: استان ایلام
کد خبر: 41551
|
08:07 - 1398/11/01
نسخه چاپی

رییس منابع طبیعی ایوان:

500هکتار از منابع طبیعی شهرستان ایوان جنگل کاری شد

500هکتار از منابع طبیعی شهرستان ایوان جنگل کاری شد
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ایوان از جنگل کاری 500هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،"مهدی احمدی "،رییس اداره منابع طبیعی شهرستان ایوان گفت:تعهدات این نهاد در سطح شهرستان در سالجاری اجرای 500هکتار جنگل کاری در سطح منابع طبیعی شهرستان بوده است که تاکنون این تعهدات 100درصد اجرایی شده است.

وی اظهار کرد:امسال قرار است که در نهالستان سردسیری ایوان 2میلیون اصله نهال کاشت شود. این طرح  در حال حاضر استارت ان زده شده است وبرای 60نفر توانسته است اشتغالزایی ایجاد کند.

وی با اشاره به مساحت نهالستان سردسیری ایوان افزود: این نهالستان 6هکتار مساحت دارد که آب مورد نیاز آن از طریق چاه تامین می شود وبافت خاک آن لومی –رسی می باشد،که خوشبختانه ماهیانه زمینه فعالیت 70نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.

 

احمدی با بیان اینکه در این نهالستان گونه های مختلفی تولید می‌شود، بیان داشت:بلوط، ارزن، بنه، ارغوان، انجیر کوهی، بادام، زالزالک محلب، گلابی وحشی، ارجن، آلبالوی وحشی، ، زیتون‌ تلخ، صنوبر، چنار، اقاقیا، سرو نقره‌ای، انار کوهی ، سرو خمره‌ای، سرو شیراز و مرزه کوهی از جمله نهال‌های تولید شده، هستند.

احمدی ادامه داد: خوشبختانه این نهالستان علاوه بر اینکه نیاز داخلی را تامین می نماید محصولات آن نیز به استانهای کرمانشاه ،کردستان ،شیراز ،خرم آباد نیز ارسال می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب